کدام دانشگاه‌ها به داوطلبان کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ خوابگاه می‌دهند؟

یکی از دغدغه‌های مهم دانشجویان در حین انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر خود، برخورداری آن دانشگاه از امکانات خوابگاهی و رفاهی است.

کدام دانشگاه‌ها به داوطلبان کارشناسی ارشد ۱۴۰۰ خوابگاه می‌دهند؟

پس از اعلام نتایج کنکور کارشناسی‌ارشد ۱۴۰۰، یکی از دغدغه‌های مهم دانشجویان پس از قبولی در آزمون و در حین انتخاب رشته و دانشگاه مورد نظر خود، برخورداری آن دانشگاه از امکانات خوابگاهی و رفاهی است.

بعضی از دانشگاه‌ها خوابگاه را با شرایط خاصی به دانشجویان می‌دهند، دانشگاه‌هایی به دختران و بعضی به پسران خوابگاه می‌دهند، بعضی هم فقط به دانشجویان غیربومی روزانه می‌دهند یا حداقل فاصله محل سکونت داوطلبان با دانشگاه بیش از ۱۰۰ کیلومتر باشد، بنابرهمین هر یک از دانشگاه‌ها به صورت جداگانه شرایط تامین خوابگاه را برای دانشجویان اعلام کردند.

دانشگاه تهران برای دانشجویان کارشناسی ارشد شبانه، خوابگاهی ندارد، دانشگاه تربیت مدرس نیز برای تامین خوابگاه شرایط ویژه‌ای دارند، رتبه‌های برتر طبق ضوابط، امتیاز بیشتری برای سکونت در خوابگاه مجردی دارند.

دانشگاه خوارزمی فاقد خوابگاه است و دانشگاه شاهد تنها برای دانشجویان غیربومی خارج از استان تهران و اولویت با دانشجویان روزانه است.

دانشگاه شهید بهشتی برای دانشجویان شبانه خوابگاه ندارد و اولویت استفاده از خوابگاه بر حسب رتبه قبولی داوطلبان در آزمون است.

دانشگاه صنعتی اصفهان تخصیص خوابگاه بر اساس رتبه کنکور و معدل ترم‌های تحصیلی و دانشگاه هنر اصفهان فاقد خوابگاه است.

دانشگاه کاشان برای دانشجویان روزانه خوابگاه به صورت محدود دارد، دانشگاه تعهدی نسبت به خوابگاه دولتی در تمام سنوات ندارد و فاقد خوابگاه متاهلی است، همچنین اولویت اسکان با دانشجویان مجرد جدید الورود غیر بومی است.

دانشگاه ایلام برای همه دانشجویان روزانه خوابگاه دارد و فاقد خوابگاه متاهلی و اولویت اسکان با دانشجویان مجرد جدید الورود غیر بومی است.

دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی فاقد خوابگاه برای دانشجویان دوره‌های روزانه، نوبت دوم یا مجازی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

70

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها