اسکندری: برگزاری جشن روز خبرنگار در بین محرومین بسیار شیرین و به یادماندنی است

امروز به همت رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی تعدادی از اصحاب رسانه دور هم جمع شدند تا هدایایی را به خانواده‌های بی‌بضاعت بدهند.

اسکندری: برگزاری جشن روز خبرنگار در بین محرومین بسیار شیرین و به یادماندنی است

هر سال در روز خبرنگار، اهالی رسانه مهم‌ترین روز خود را تجربه می‌کنند؛ چون به نوعی تنها روزی است که مسئولان روی خوش به آن‌ها نشان می‌دهند و به راحتی پاسخگوی آن‌ها هستند. اما در این روز مهم خبرنگاران گردهم می‌آیند و به خانواده‌های بی بضاعت هدیه می‌دهند و تبریک می‌گویند. در روز هجدهم مرداد به همت خبرنگاران روزنامه فرهیختگان تعدادی از اصحاب رسانه دور هم جمع شدند تا هدایایی را به خانواده‌های بی‌بضاعت بدهند.
بنا بر این گزارش؛ ساعت ۹ صبح روز پنج شنبه قرارشان جلوی درب ساختمان رسانه های دانشگاه آزاد اسلامی بود؛ این اتفاق بهانه‌ای شد تا برخی اهالی رسانه دید و بازدیدی با هم داشته باشند. بعد از صرف صبحانه برنامه خود را آغاز و مقصد اول خود را محله‌هایی در قیام دشت انتخاب کردند.
رسانه‌ها از مردم دور نیستند
صالح اسکندری رئیس سازمان چاپ و انتشارات و مدیرکل امور رسانه‌های دانشگاه آزاد ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خبرنگار گفت: شاید یکی از به یادماندنی‌ترین و شیرین‌ترین جشن‌های روز خبرنگار برگزاری این جشن در کنار محرومین و مستضعفین باشد.
وی با بیان اینکه در سابقه ۲۰۰ ساله مطبوعات در ایران همواره این شائبه مطرح بوده که رسانه‌ها با دغدغه‌های مردم بیگانه هستند، افزود: رسانه‌ها در نظام مردم سالار دینی حتما باید آشنا به صدای مردم باشند.
اسکندری افزود: امروز اینجا جمع شده ایم که جشن روز خبرنگار را در کنار محرومان باشیم و بگوییم رسانه‌ها از مردم دور نیستند و می‌خواهند صدای آن‌ها را به مسئولان منتقل کنند.
وی با تاکید بر اینکه نباید دستاورد‌های بی نظیر انقلاب در سایر حوزه‌ها را نادیده بگیریم، افزود: مطبوعات نباید رسانه روشنفکرانی باشند که در اتاق‌های شیشه‌ای نشسته اند و دغدغه‌های آن‌ها نسبتی با دغدغه‌های مردم ندارد.
اسکندری با بیان اینکه رسانه پیشقراول تعاون در کشور هستند، افزود: شرایط هشت سال جنگ تحمیلی سخت‌تر از شرایط امروز بود و مردم از این گردنه عبور کردند.
رئیس سازمان چاپ و انتشارات و مدیرکل امور رسانه‌های دانشگاه آزاد افزود: رسانه‌ها می‌توانند مدیریت کشور را ترغیب کنند که به مسائل و مشکلات مردم بپردازند.
نقش مهم رسانه‌ها در تصحیح روند امور
سید محمد حسینی دبیر کل کانون دانشگاهیان گفت: بعد از پیروزی انقلاب نهاد‌هایی شکل گرفت تا به اقشار مختلف کمک شود. به عنوان نمونه با تشکیل جهاد سازندگی خدمت رسانی به مناطق مردم شروع شد.
وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) وقتی محرومیت‌های مردم را می‌دیدند اشک می‌ریختند، افزود: جوانانی که در جهاد مشغول بودند در جنگ ناچار به حضور در جبهه‌ها شدند. در هر حال امروز همه باید کمک کنند که در جامعه فقر نباشد.
حسینی با اشاره به فشار‌های اقتصادی جامعه گفت: اقشار ثروتمند جامعه مشکلی ندارند، اما این اقشار کم درآمد هستند که با کاهش ارزش پول ملی با مشکل مواجه می‌شوند با این وجود نباید از اقشار کم درآمد که در جنگ و عرصه‌های مختلف پای انقلاب بوده اند غافل شویم و اجازه سوء استفاده را به دشمن بدهیم.
وی افزود: حزب الله لبنان به این دلیل مورد اقبال مردم لبنان است که در کنار مقاومت خدمات اجتماعی به مردم ارائه می‌دهد. در هر حال ما نیز نباید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم کشورمان حس کنند که فقط در زمان انتخابات سراغ آن‌ها می‌رویم.
حسینی افزود: رسانه‌ها نقش بسیار مهمی در تصحیح روند امور دارند. در هر حال با خروج آمریکا از برجام مشکلاتی ایجاد شده، اما برخی هم در حال سوء استفاده از این وضعیت هستند. با وجود این، اگر رسانه‌ها پای کار بیایند جلوی این سوءاستفاده‌ها گرفته می‌شود. نباید در شرایطی که مردم با مشکلات اقتصادی دست به گریبان هستند عده‌ای با ارز ۴۲۰۰ تومان بار خود را ببندند.

15

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها