فعال حفاظت از محیط زیست درباره سوزاندن مازوت:

فریدون عباسی یک خائن است/ سلامتی مردم مهم‌تر است یا ادعاهای بی اساس شما؟!

فعال حفاظت از محیط زیست ه اظهارت اخیر «فریدون عباسی» درباره سوزاندن مازوت گفت: آقای عباسی یک خائن است. باید به آقای عباسی گفت شما حاضر هستید که زن و بچه خودت دچار بیماری سرطان شوند؟! مگر ما نمی‌توانیم از گاز برق تولید کنیم که حالا آقایان می‌گویند در تامین برق هم مشکل داریم؟!

فریدون عباسی یک خائن است/ سلامتی مردم مهم‌تر است یا ادعاهای بی اساس شما؟!

با شروع فصل سرما موضوع آلودگی هوا در کلان‌شهرها روزی نیست که تیتر اخبار نشود. خبری که سال‌هاست توسط مسئولین و مقامات مربوطه بایکوت و یا به طرز غیرقابل قبولی بدان پاسخ داده می‌شود. همین چند وقت پیش بود که فریدون عباسی، عضو کمیسیون انرژی مجلس انقلابی اذعان کرد که «مردم باید آلودگی را تحمل کنند، اگر مازوت نسوزانیم کشور به سمت خاموشی می‌رود» از سویی دیگر علیرضا زاکانی شهردار پرادعای تهران مشکل آلودگی پایتخت را خودروها می‌داند و می گوید برای حل مشکل آلودگی شهر تهران ماشین‌ها نباید به بیرون آورده شوند!

واقعیت‌ها اما ابعاد قابل قبول‌تری از ماجرا آلودگی تهران را به ما گوشزد می‌کند. روز گذشته خبری مبنی بر سوازنده شدن روزانه ۳۲ میلیون لیتر در رسانه‌ها منتشر شد.

اسماعیل کهرم، فعال محیط زیست در این رابطه گفت: اولاً این رقمی که من از سوزانده شدن مازوت دارم بسیار بیشتر از ۳۲ میلیون لیتر در روز است به طوری که حتی این رقم به میلیارد هم رسیده است!

این فعال محیط زیست در رابطه با میزان آلودگی این مازوت‌ها خاطرنشان کرد: مسئله‌ای دیگری که وجود دارد این است که مازوتی که ما مصرف می‌کنیم ۷ برابر استانداردهای جهانی آلوده‌کننده‌تر است! آلودگی که این مازوت ایجاد می‌کند ۱۰۰ درصد باعث ایجاد سرطان در افراد می‌شود. ایران این مقدار مازوت را به اندازه چندین میلیارد لیتر را به امارات می‌فروخت اما زمانی که مازوت ما تا به اندازه باعث ایجاد آلودگی شد، حتی امارات هم راضی به خرید مازوت از ایران نشد.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر انبارهای ما پر از مازوت شده است و نمی‌دانیم با این حجم از مازوت چه‌کار کنیم. اگر این حجم از مازوت را به خاک تزریق کنیم، خاک و همه موجودات زنده‌ای که درون آن زندگی‌ می‌کنند را از بین می‌برد. از طرفی اگر در آب بریزیم، اتفاقی که برای خاک افتاد برای آب هم خواهد افتاد و اگر هم بسوزانیم همین فاجعه آلودگی هوا رخ می‌دهد! بنابراین جمهوری اسلامی هیچ چاره‌ای جز سوزاندن این حجم از مازوت را ندارد اما سوالی که در حال حاضر مطرح می‌شود این است که ۷ برابر استانداردهای جهانی آلودگی تولید می‌کنند؟ این سوال را باید آقایانی که برای جان مردم کمترین ارزشی قائل نیستند جواب بدهند.

کهرم با تاکید بر این‌که دلیل میزان آلودگی این مازوت‌‌ها را تحریم‌ها گفت: دلیل این حجم از آلودگی‌ای که مازوت ما ایجاد می‌کند، تحریم بودن کشور است. اگر ما لوازم و دستگاه‌های لازم را برای کمتر کردن این آلودگی را داشتیم کشور به این وضع نمی‌افتاد! همین الان که بنده دارم با شما مصاحبه می‌کنم از نفت چاه مازوت تهیه می‌شود! بنده عرض کردم کسی مازوت از دولت  خریداری نمی‌کند در نتیجه نیروگاه‌ها هم از آن برق می‌گیرند. میزان آلودگی این سوخت به حدی است که بدون هیچ اما و اگری اکثریت مردم را به سرطان مبتلا می‌کند! ما ۱۲ شهر در کشور داریم که مازوت در آن‌ها سوازنده می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: ما در سال بسیاری از شهروندان‌مان را به‌دلیل سرطان ریه و مشکلات قلبی از دست می‌دهیم! ما باید با دنیا آشتی کنیم و نسبت به مسائل اقتصادی بیشتر ببینیم تا مردم حداقل اختیار سلامت‌شان را داشته باشند.

این فعال محیط زیست در واکنش به اظهارات فریدون عباسی، نماینده مجلس یازدهم مبنی بر اینکه مردم باید آلودگی هوا را تحمل کنند، اظهار کرد: آقای عباسی یک خائن است. باید به آقای عباسی گفت شما حاضر هستید که زن و بچه خودت دچار بیماری سرطان شوند؟! سلامتی مردم مهم‌تر است یا این ادعاهای بی اساس شما؟! ایران دومین کشور تولیدکننده گاز در دنیا است، مگر ما نمی‌توانیم از گاز برق تولید کنیم که حالا آقایان می‌گویند در تامین برق هم مشکل داریم؟! اگر دولت ما با جهان به صلح برسد، آیا ما باز هم تحت چنین شرایطی قرار می‌گیریم؟! قطعاً نه مگر کشورهای دیگر تا این اندازه در حال سوزاندن مازوت هستند؟!

منبع: دیده بان ایران
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 23
  • ناشناس
    49

    اول یه سوزن به خودت بزن عامو (لابد شما هم جاسوس هستی !!!) سیبیلو !

  • عباس
    7

    مسيولين مملكت ،،،،اگر دروغ نگويند كه مسئول نمي شوند ،موقع حكم زدن انها از انها تست راست گويي ودروغگويي مي گيرند

  • ناشناس
    23

    قرار نیست همیشه انتقاد از مسئولین به جا باشد. واقعیت این است که مصرف گاز در زمستان زیاد است چون فرهنگ مصرف مردم درست نیست.پس اگر تولید برق نیاز به مازوت هم داسته باشد باید بسوزانیم تا دچار خاموشی نشویم.

    نظرات شما -
    • 2

      بجای دزدی میشه توسعه شبکه گاز ، بهبود قوانین ساخت ساز، بکارگیری و الزام تکنولوژی نو در تجهیزات و وسایل را ارتقا داد تا گاز کم نیاد و این جزو وظایف مسوولین هست. حالا متوجه شدی چرا باید از مسولین انتقاد کرد

  • اصولگرای گروگانگیر جان ملت برای رسیدن به قدرت
    7

    فردا به عنوان ضد انقلاب یا جاسوس آمریکا دستگیر میشی .

  • ناشناس
    5

    ایران رو نابود کردند

  • متفاوت
    12

    به نظر شخص بنده ، هم حرف اقای عباسی وهم حرف شما هردو بوی فنای مردم برای بقا میدهد.مردم رابهانه نکنید.

  • سربازان فدایی ولایت
    30

    هر چه مقام معظم رهبری بگوید.

  • ناشناس
    4

    بلفرض هم چاره ای جز مازوت سوزی در کشور نیست ،ایا مهندسین ما در ایران نمیتوانند به فکر چاره باشند؟ایا نمیشود همین گازهای خروجی از نیروگاهها رو تصفیه کرد،اگر میشود چرا اقدامی صورت نمیگیرد !!! چگونه میشود ژاپن یک بخاری بدون دودکش با کارایی بالا درست میکند ،ولی ایران نمیتواند از این فن اوری برای تصفیه گازهای خروجی بهره گیرد!!!بجای اتهام زنی و ناکار بلدی بفکر حل مس.عله باشیم !!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      از مدیریت خبر فوری هم میخواهیم که این پیام و در قسمت پیشنهاد سر دبیر قرار دهد ،شاید تلنگری به (مسولان ، کارشناسان ومهندسان )باشد،که در اسرع وقت و به صورت اورژانسی به این قضیه پرداخته شود،و سبب حل مس.له باشد.

    • ناشناس
      2

      ادیسون (مخترع برق)به جای اینکه انتقام خودشو از درخت و سیب بگیره :جرقه ای در وجودش ایجاد شد و به فکر کمک به تمام بشریت ...

    • محسن
      1

      راهکار دیگری هم هست..به نظرم میشود یک کار تحقیقاتی در حیطه علم شیمی برای پایین آوردن میزان آلایندگی این مازوت ها انجام داد.. منظورم یک جور (((تصفیه سازی مازوت های موجود))) هست

  • ناشناس
    33

    خاعن خودتی بدشکل نوکرآمریکا

  • ناشناس
    29

    محیط زیستی های دروغگو و جاسوس !!!

  • شهرام.ر
    1

    آشتی کردن با جهان تنها راه نجات مردم ایران از این همه بدبختی است و این تنها راه ، در تضاد مستقیم با اهداف کسانی است که با سواستفاده از اعتقادات مذهبی مردم ، سالهاست که به حکمرانی خود ادامه داده اند .

  • ناشناس
    7

    فریدون عباسی یک دانشمند هسته ای است وبه من وشما ارجع تراست .آقای فعال محیط زیست ؟برومردانی وببر محاکمه کن وخائن خطاب کن که محیط بانان مارا می کشند ؟پس چرا اون زمان صدات در نمیاد با اون ژست فوکولی

  • بهنام
    5

    حالا چه کنیم آقای ابوعلی سینا ؟؟؟
    مازوت نسوزانیم ؟؟؟
    که خاموشی های مکرر پیش می‌آید.
    مازوت بسوزانیم ؟؟؟
    آلودگی و سرطان بفرمایش شما در کمین است .
    دقیقا بگو چه کنیم ابوعلی سینا ؟؟؟ تو که خائن نیستی و وطن پرستی از جمالت می‌ریزد راه حل بده ، در مقام زرت و پرت خیلی‌ها وز وز می‌کنند اما دریغ از یک راه حل و عمل
    دوصد گفتار به زیک کردار نیست ‌.

  • سیاوش سلطان
    8

    پیری ناخوش
    دنیا با ما آشتی نمی کمد ، ناموست رو بده آشتی خواهد کرد ، جاضری ؟ بسم الله
    مردک فنی و درست حرف میزند به جای راهکار میزنه صحرای محشر دقیق می چسباند به برجام
    خدایا کی از شر این یابوهای غربگدا راحت می شویم
    سرطان یا ناموس ؟ کدام ؟
    بگو کهرام

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      بی ناموس کسانی دیگر هستند عرزشی ....زاده

    • به سیاوش
      1

      زر مفت زدی از ناموس مایه نزار بچه سوسول دنیا که مثل ما نیستن ناموس ندارند؟ برو نبینم تو رو ریغو برو زیر لحاف قلبم شو

  • حسین
    1

    شفافیت در ایران خودش نوعی جرم محسوب میشه و کمتر سراغ داریم ک مسئولی بر حسب وظیفه خود در قبال جامعه متعهد ب شفافیت در حوزه کاری خود باشد و اگه درست عمل میکردند ک هرچه بیشتر، در باتلاقی از مشکلات فرو نمیرفتیم

  • ناشناس
    3

    زنده باشید آقای دکتر

  • ناشناس
    2

    شک هست که خودت جاسوس خائن نباشی،مثل اون دوستای جاسوس فراریت که به بهانه تحقیقات زیست محیطی نزدیک مراکز حساس دستگاههای جاسوسی کار میذاشتن

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها