تولیت یک مدرسه علمیه خبر داد:

افزایش آمار طلاق در میان طلبه ها

متاسفانه آمار طلاق در میان طلبه ها نیز افزایش یافته است. حضرت فاطمه معصومه (س) بدون اینکه ازدواج کند از دنیا رفت چرا که هم کفوی برای ایشان نبود. با اینکه دختر امام بودند و برادرشان نیز امام بود اما به دلیل اینکه با کسی سنخیتی نداشتند، ازدواج نکردند.

افزایش آمار طلاق در میان طلبه ها

حضرت فاطمه زهرا (س) در تمام شئون انسانی و الهی خویش الگو و راهبر تمام انسانهای آزاده ای هستند که جز زلال حقیقت، کام تشنه آنها را سیراب نخواهد کرد. زهرای مرضیه (س) در زهد، صبر، ایثار، شجاعت، اخلاص و صداقت و هزاران خصلت انسانی دیگر نمونه، سرمشق و راهبری بی نظیر است؛ چنانکه جز این فضایل و فضایلی هم شأن آن، لازمه امامت نیست. به این ترتیب عمل، فکر و حتی وجود حضرت زهرا (س) معیار، ملاک و میزانی بس دقیق و متقن برای تمام انسانهای مؤمن است

در ایام فاطمیه و با توجه به جایگاه حضرت فاطمه (س)، گفت و گویی با آیت الله «سید رضا حسینی مازندرانی» استاد حوزه و تولیت مدرسه علمیه امام حسین (ع) شهر ری انجام شده است که در ادامه می خوانید.

درباره وقایع پیش از ولادت حضرت فاطمه (س) توضیح دهید؟

سوره مبارکه کوثر درباره صدیقه طاهره (س) است. حضرت محمد (ص) تا زمان حیات حضرت خدیجه همسر دیگری اختیار نکرد و حضرت علی (ع) نیز تا زمانی که حضرت فاطمه (س) در قید حیات بودند با زن دیگری ازدواج نکرد.

حضرت خدیجه (س) مقام، عظمت و شخصیتی والا داشتند و جزو چهار زن والامقام در دنیا بودند. حضرت خدیجه (س) اولین زنی بود که به اسلام ایمان آورد و در تمام عرصه ها و مصائب در کنار پیامبر گرامی اسلام (ص) بود.

در سیره رسول خدا آمده است که روزی ایشان در جمع اصحابش نشسته بود، ناگاه پیک وحی سر رسید و او را مامور ساخت تا چهل شبانه روز از رفتن به خانه خدیجه خودداری کند. آن حضرت به خانه فاطمه بنت اسد (مادر امیرالمومنین) رفت. پس از 40 روز ایشان به منزل حضرت خدیجه (س) رفتند و می بینیم که بانوی پاکدامنی چون حضرت فاطمه (س) متولد می شوند. زمانی که مرد متدین و زن متدینه اهل تقوا و نماز، ایمان به خدا و قیامت با هم زندگی کنند، فرزندان صالح و متدینی خواهند داشت. لقمه حلال موضوع دیگری است که تاثیر بسیار مهمی در پرورش فرزند صالح دارد و پیامبر گرامی اسلام و حضرت خدیجه تمام این مولفه ها و دستورات الهی را رعایت می کردند و این پرسش مطرح است که آیا امروز زنان سبک زندگی حضرت خدیجه و حضرت فاطمه (س) را عملی می کنند و طبق آن الگو پیش می روند؟

پیامبر گرامی اسلام درباره جایگاه حضرت فاطمه (س) چه فرموده اند؟

حضرت فاطمه (س) و حضرت خدیجه در کنار حضور در عرصه های سیاسی، اجتماعی در امر همسرداری و تربیت فرزندان صالح کوشا بودند. همچنین در تمام مدت عفیفه بوده و حجاب را رعایت کردند و این امر هیچ منافاتی با حضور ایشان در عرصه های سیاسی و اجتماعی نداشته است.

حضرت محمد (ص) در خصوص جایگاه حضرت فاطمه (س) و حضرت خدیجه (س) می فرماید: خداوند از میان زنان دنیا چهار نفر را به عنوان برتر انتخاب کرده و آنان عبارتند از مریم، آسیه، خدیجه و فاطمه (ع). همچنین پیامبر خدا (ص) از جبرییل نقل می کند که اظهار داشت سلام خدا و مرا به خدیجه ابلاغ کند و او را به بهشت جاویدان مژده بده چون این پیام به خدیجه رسید و عرضه داشت خداوند او، خود سلام است از او سلام و بر او سلام و بر جبرییل سلام. غذای بهشتی و تولد فاطمه.

پیامبر گرامی اسلام درباره جایگاه حضرت فاطمه (س) چه فرموده اند؟

حضرت فاطمه (س) و حضرت خدیجه در کنار حضور در عرصه های سیاسی، اجتماعی در امر همسرداری و تربیت فرزندان صالح کوشا بودند. همچنین در تمام مدت عفیفه بوده و حجاب را رعایت کردند و این امر هیچ منافاتی با حضور ایشان در عرصه های سیاسی و اجتماعی نداشته است.

حضرت محمد (ص) در خصوص جایگاه حضرت فاطمه (س) و حضرت خدیجه (س) می فرماید: خداوند از میان زنان دنیا چهار نفر را به عنوان برتر انتخاب کرده و آنان عبارتند از مریم، آسیه، خدیجه و فاطمه (ع). همچنین پیامبر خدا (ص) از جبرییل نقل می کند که اظهار داشت سلام خدا و مرا به خدیجه ابلاغ کند و او را به بهشت جاویدان مژده بده چون این پیام به خدیجه رسید و عرضه داشت خداوند او، خود سلام است از او سلام و بر او سلام و بر جبرییل سلام. غذای بهشتی و تولد فاطمه.

در روایات آمده است که حضرت فاطمه (س) در رحم مادر سخن می گفت، در این باره توضیح می فرمایید؟

قُلْتُ لِأَبِی عَبْدِ اللَّهِ الصَّادِقِ: کَیْفَ کَانَ وِلَادَةُ فَاطِمَةَ؟ فَقَالَ: «نَعَمْ إِنَّ خَدِیجَةَ لَمَّا تَزَوَّجَ بِهَا رَسُولُ اللَّهِ هَجَرَتْهَا نِسْوَةُ مَکَّةَ فَکُنَّ لَا یَدْخُلْنَ عَلَیْهَا وَ لَا یُسَلِّمْنَ عَلَیْهَا وَ لَا یَتْرُکْنَ امْرَأَةً تَدْخُلُ عَلَیْهَا فَاسْتَوْحَشَتْ خَدِیجَةُ لِذَلِکَ وَ کَانَ جَزَعُهَا وَ غَمُّهَا حَذَراً عَلَیْهِ.

فَلَمَّا حَمَلَتْ بِفَاطِمَةَ کَانَتْ فَاطِمَةُ تُحَدِّثُهَا مِنْ بَطْنِهَا وَ تُصَبِّرُهَا وَ کَانَتْ تَکْتُمُ ذَلِکَ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ فَدَخَلَ رَسُولُ اللَّهِ یَوْماً فَسَمِعَ خَدِیجَةَ تُحَدِّثُ فَاطِمَةَ فَقَالَ لَهَا: یَا خَدِیجَةُ مَنْ تُحَدِّثِینَ؟

قَالَت: الْجَنِینُ الَّذِی فِی بَطْنِی یُحَدِّثُنِی وَ یُؤْنِسُنِی.

قَالَ: یَا خَدِیجَةُ هَذَا جَبْرَئِیلُ یُخْبِرُنِی [یُبَشِّرُنِی‌] أَنَّهَا أُنْثَى وَ أَنَّهَا النَسِمَةُ [النَّسْلَةُ] الطَّاهِرَةُ الْمَیْمُونَةُ وَ أَنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى سَیَجْعَلُ نَسْلِی‌ مِنْهَا وَ سَیَجْعَلُ مِنْ نَسْلِهَا أَئِمَّةً وَ یَجْعَلُهُمْ خُلَفَاءَهُ فِی أَرْضِهِ بَعْدَ انْقِضَاءِ وَحْیِهِ.

مفضل بن عمر که یکی از شاگردان و اصحاب امام صادق (ع) به شمار می آمد از آن حضرت سوال کرد یابن رسول الله ولادت فاطمه (س) چگونه بود؟ حضرت در جواب فرمودند: ... آری چون پیامبر خدا با خدیجه ازدواج کرد زنان مکه با وی قطع ارتباط بودند نه به خانه خدیجه می رفتند و نه بر وی سلام می کردند. حتی اگر زنی وارد منزل خدیجه می شد وی را بازخواست و سرزنش می کردند از این جهت آن زن با ایمان به وحشت افتاد به ویژه نگران سوء قصد به جان پیامبر خدا شد تا اینکه به فاطمه زهرا (س) حامله گردید و در این مقطع فاطمه (س) در عالم رحم با مادرش سخن می گفت و او را به صبر و بردباری سفارش می کرد ولی خدیجه این امر را از پیامبر مکتوم می داشت. روزی از روزها رسول گرامی هنگامی که وارد خانه شد، صدای خدیجه را شنید که با کسی سخن می گوید از او پرسید یا خدیجه با چه کسی سخن می گفتی جواب داد یا رسول الله این جنین مونس من گشته و مرتب با من سخن می گوید. پیامبر خدا گفت یا خدیجه! این برادرم جبرییل است و به من خبر می دهد این جنین دختر است و از او نسل های پاکیزه به وجود می آید و نسل من هم از آن دختر خواهد بود حتی امامان و خلیفه های واقعی خدا بر روی زمین از او و نسلش به دنیا می آیند.

حضرت فاطمه (س) چگونه ازدواج کردند؟ پیامبر گرامی اسلام (ص) چه وظایفی را برای حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) در زندگی مشترک تبیین کردند؟

خداوند 124 هزار پیامبر فرستاده است که خاتم آنها حضرت محمد ختمی مرتبت است و دارای ویژگی های ویژه و خاصی است و پس از ایشان حضرت علی (ع) در چنین جایگاهی قرار دارد. در خصوص ازدواج حضرت فاطمه (س) نیز باید بگوییم اگر حضرت علی (ع) را خداوند خلق نمی کرد حضرت فاطمه را نیز خلق نمی کرد و همچنین اگر خدا فاطمه را خلق نمی کرد، حضرت علی را نیز نمی آفرید چرا که این دو هم کفو هم هستند.

در عصری که دختران را زنده به گور می کردند، خداوند به حضرت محمد (ص) فرزند دختری عطا می کند و چنان جایگاه والایی به ایشان می دهد که جزو بهترین زنان عالم می شود و ماه های جمادی الاول و جمادی الثانی را به حضرت فاطمه (س) اختصاص داده اند، مقامی که خدا به حضرت فاطمه عنایت کرده است بسیار والا و عظیم است.

حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) نزد پیامبر گرامی اسلام می روند و درباره وظایف خود در زندگی مشترک از ایشان سوال می کنند. پیامبر خطاب به حضرت علی می فرماید شما کارهای بیرون را انجام بدهید و دخترم فاطمه کارهای داخل خانه را انجام دهد. حضرت فاطمه بسیار خوشحال شد از این نوع تقسیم کار، آیا زنان ما امروز در جامعه چنین برخوردی با موضوع خواهند داشت؟ پیامبر گرامی اسلام خطاب به فاطمه فرمودند مرد اجنبی او را نبیند و او هم مرد اجنبی را نبیند. همه اینها درسی است که باید زنان و مردان ما به آنها توجه داشته باشند.

چگونه می توان در امر ازدواج از اهل بیت (ع) به ویژه حضرت فاطمه (س) و حضرت علی (ع) الگوبرداری کرد؟

خداوند به انسان دو نیروی عقل و شهوت داده است که اگر در مسیر درست گام بردارد بر اثر تقوا آنچه را که دستور خداوند است انجام بدهد، جایگاه و مقامی بالاتر از ملائکه خواهد یافت؛ بنابراین باید با تهذیب و تزکیه نفس و تاسی از ائمه اطهار (ع) برای رسیدن به چنین جایگاهی تلاش کنیم.

در اجتماع امروز فساد جامعه را فرا گرفته است و زنان متدین و عفیفه کم پیدا می شوند. این همه شهید و اسیر برای حفظ حجاب داده ایم و هنوز هم افراد زیادی شهید می شوند؛ بنابراین باید به این مقوله از ارزش های دینی و اخلاقی توجه داشته باشیم.

اگر ازدواج نکرده اید و قرار است تشکیل خانواده بدهید درباره همسر آینده تان خوب تحقیق کنید و تا هفت نسل آنها را بررسی کنید. در گذشته سبک خوبی برای ازدواج وجود داشت و مقوله تحقیق و شناخت از خانواده ها بسیار جدی بود اما امروزه ازدواج ها خیابانی و بیابانی شده است؛ بنابراین آمار طلاق افزایش یافته است. زمانی که مرد متدین و زن متدینه اهل تقوا و نماز، ایمان به خدا و قیامت با تحقیق و شناخت کامل زندگی مشترک خود را آغاز می کنند، کمتر دچار مشکل خواهند شد.

حتی برخی طلبه ها نیز ازدواج کرده اند و موفق نشده اند و متاسفانه آمار طلاق در میان طلبه ها نیز افزایش یافته است. حضرت فاطمه معصومه (س) بدون اینکه ازدواج کند از دنیا رفت چرا که هم کفوی برای ایشان نبود. با اینکه دختر امام بودند و برادرشان نیز امام بود اما به دلیل اینکه با کسی سنخیتی نداشتند، ازدواج نکردند. طلبه های متدین، مذهبی و ولایتی باید به دنبال دختر متدین، دارای اصالت خانواده و ریشه دار بروند و در ازدواج و انتخاب همسر دقت کنند.

حضرت محمد (ص) در نکوداشت شان و منزلت حضرت خدیجه (س) چگونه رفتار می کردند؟

حضرت محمد (ص) در مجالس زنان که می نشست از حضرت خدیجه (س) تعریف می کرد و بعد از وفات ایشان هم هر زمان نام خدیجه را می شنید، اشک می ریخت. پیامبر اسلام با آن عظمت که 114 سوره به وی نازل شده و خاتم انبیا است برای همسرش اینقدر احترام قایل بود. پیامبر اسلام می فرمایند من مثل خدیجه زنی ندیدم و نخواهم دید. ایشان در تمام مصائب و سختی ها همواره همراه پیامبر بود و این در حالی است که حضرت محمد (ص) می فرماید آنچه که به من آزار و اذیت رسیده است هیچ کدام از 124 هزار پیامبر به اندازه من آزار و اذیت نشده اند و این امر بیانگر آن است که حضرت خدیجه نیز همراه پیامبر متحمل این سختی ها و مصائب شده اند.

منبع: شبستان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 49
  • روح اله
    3

    خدا همه زوج های محترم و جوان رو عاقبت بخیر و در کنار هم با فرزندانی صالح و خوب قرار بده ان شاالله.

  • نظرگو
    1

    برای خودتان مثال پیدا کنید
    و امر تان به مردم
    دست مریزاد

  • ناشناس
    11

    باسلام واحترام ببخشید چون تو حوزه ها ی علمیه خیلی سخت گیری میشه زن نمیتونه به خانواده وفرزند رسیدگی کنه وقت کم میاد بخاطر همین

  • ناشناس
    15

    دست بردارین بابا دم خروس زده بیرون . اینها طلبه نیستند یه عده فرصت طلب و جویای قدرت هستن که به خوزه ها سرازیر شدن

    نظرات شما -
    • ناشناس
      4

      واقعا درسته من یه مورد میشناسم پدر قاضی و روحانی پسره طلبه اومد دختر یه آشنایی از مارو که یه خانواده مذهبی بودند گرفت با کلی وعده وعید وقتی رفتند زیر یه سقف معلوم شده پسره دست بزن داره دختره رو کتک میزد شبها دیر میاد خونه

  • ناشناس
    5

    می فرمایید امروز فساد جامعه را فرا گرفته است,چرا؟مگر اکثریت غالب جامعه قرنها نیست که مسلمان است؟مگر از 43 سال به این سو حاکمیت جامعه فقاهتی و ملائی و دینی نیست؟چرا فساد؟الناس علی دین ملوکهم!

  • کریمی قدوسی
    1

    تشکر می کنیم تشکر

  • دن کیشوت
    49

    آخوندها تنها در پی شهوترانی هستند و بایستی در شبانه روز حداقل پنج بار غسل جنابت کنند، بنابراین زنانشان به ستوه آمده و مهر را حلال و جان را آزاد می کنند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      عزیزم! مگه شوهر خواهر شما طلبه هست که این حرفها رو میزنی؟؟
      اگه شما خیلی مشکلی دارید میتونی جنسیمیا ویاگرا استفاده کنی ولی به مردم تهمت نزنی،😀🤔

    • 2

      دوست عزیز! تا موقعی که در شرایط دیگران نبودی، قضاوت نکن.

      یقینا روز قیامت از این تهمتها پشیمان خواهی‌ شد، اگر چه تو همین دنیا هم خداوند بدون پاسخ نمی‌گذارم...

  • کریمی قدوسی
    7

    احسنت

  • علی
    24

    سلام وضع معیشت طلبه ها وحقوق آنها ضمینه را برای جدایی دو چندان کرده

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      زمینه

    • ناشناس
      0

      میتونن برن کار‌ کنن تا مشکل معیشتشون حل یشه

  • تارا
    18

    الان این مطلب راجع به طلبه ها بود یا ایمه
    بعدشم طلبه ها عین بقیه بروند و کار کنند حداقل طلبه ها ی حقوقی دارند بقیه چی ؟

  • حرف حساب
    9

    قوانین مترقی تمدن امروزی رسوم و اداب کهنه چند همسری را پذیرا نیست. درضمن راستگویی و صداقت گرمابخش دوام زندگی هست.

  • عبد خدا
    8

    صد در صد دروغ است بعضا ۴ تا زن دارند یکیشون بد اخلاقی کرده آقا متارکه کرده تهمت نزنبد

  • آرمان
    17

    طلبه ها چرا... اول از همه تو بودجه هر سال طلبه های گرامی چند ردیف بودجه ای دارند بعد اون هم یا مشاعل دولتی شامل حالشون میشه یا پستی که حداقل نشونشون میره تو روغن...

    نظرات شما -
    • ناشناس
      10

      خب می تونی بری طلبه بشی
      فقط اگر بخاطر این طلبه شدی و دیدی این چیز های که گفتی حقیقت نداشت بلکه درآمد طلبه از همه اقشار جامعه پایین تر بود، پشیمون نشی!!
      از من گفتن بود

  • ناشناس
    2

    دیگه شما ها چرا؟ بعد از مردم عادی توقع دارن توی این اوضاع اسف بار با هم زندگی کنن و صداشون در نیاد

  • ناشناس
    3

    قبل از انقلاب هر کس میرفت حوزه درد دین داشت ولی بعدش خیلی‌ها فرصت طلبانه طلبه شده اند و درد دنیا و پست ومقام و ..دارند

  • رضا
    11

    دوستان زود قضاوت نکنید
    درآمد یک طلبه از پایه حقوق کارگری هم کمتره یعنی حدود ۲ میلیون که با کارهای فرهنگی و تدریس به ۴ تومن میرسید که بخاطر کرونا، مساجد و تدریس در حوزه و کار فرهنگی هم تعطیل شده
    به نظر شما با ماهی ۲ میلیون چطور میشه زندگی کرد؟ الآن کمترین اجاره منزل و کمترین هزینه خانوار در ماه چقدر است؟
    برای همین قادر به ادامه زندگی مشترک نیستند

    نظرات شما -
    • ناشناس
      2

      خوب به پدر گرامی بگید کمک کنن نکنه فراموشتون کردن پس حالا کم کم دارین به این فکر میکنین نون نداره توش خوبه

    • ناشناس
      9

      اولا طلاب درحین تدریس حقوق می گیرن درحالی که هیچ دانشجویی در هیچ رشته ای به اندازه انها که هیچ یک دهم انها حقوق نمی گیرد ..درثانی اخوندها هیچ وقت در هیچ زمانی مالیات نمیدن ...سوماسربازی نمیرن ...چهارما در اکثر مشاغل یک جایی برای انها باز کزدن و برایشان ایجاد شغل کردن ..پنجما انها حتی اگه بیکار یا کم درامد باشن مردم و علما بهشون پول میدن برای میت ها نماز روزه بخونن و....

    • 0

      میتونن از همین فردا برن سر کار، کارگری...

  • ناشناس
    5

    بهتر اینها هم مثل مردم عادی کار کنند وبه سربازی بروند.

    نظرات شما -
    • اصغر
      12

      اولا طلبه ها دنبال زن صیغه ای هستند و پولی که دولت هم بهشون میده زیاد کردند تا راحتتر باشند ولی زن صیغه ای خرجش بالا هست، و آخوند مفتخور باید برود کار کند و سربار جامعه نباشد، زنان اصلی هم به ستوه آمده اند و میبینند آقو همش خرج از اونا بهترون میکند، این هست که زنان بیچاره اونها تحمل کارهای زشت و ناروای آنها را ندارند خدا آخوند را ن... وود کند

  • فرزان
    4

    الان این متن چه ربطی به تیترش داشت ؟ دست از دشمنی و دورویی بردارید

  • بچه قم
    15

    حقوق خوب. امنیت شغلی. رفاه کامل .این چیزیست که اکثر طلاب دارا میباشند. اما در ظاهر خود را گرسنه و بدبخت نشان میدهند.

    نظرات شما -
    • جواد
      0

      الم یعلم بان الله یری

    • سید
      3

      و الله ما هم قم زندگی میکنیم تا دلت بخواد هم طلبه کارگر دیدم. برای اسباب کشی زنگ زدم 4 تا کارگر همشون طلبه بودن. گفتم شما دیگه چرا میگفت زن و بچه نون میخواد. برای تعمیر گاز زنگ زدم اونم طلبه بود. اونم میگفت ماهی 2 میلیون اجاره خونمه با شهریه نمیتونم. کلکتور پکیج خراب شده بود زنگ زدم یه بنده خدا این یکی دیگه با لباس روحانیت اومد اسنپ پیک موتوری که تا دلت بخواد
      یکی از دوستامم که طلبس ازش پرسیدم امسال چکاره ای میگفت رفتم سربازی

  • صادق
    2

    متاسفانه من طلبه هستم و همسرم مرا بخاطر وضعیت موجود طلبگی و مالی رها کرده است و گفت طاقت نمیارم و این تیتر کاملا در مورد هم کفو درست فرمودن
    شماها ک تو فضای مجازی و رسانه های مختلف تهمت و افترا می‌زنید به قشر ضعیف و مومن حزب الهی اولا از عقوبت این تهمت ها بترسید
    دوما واقعا یک مرتبه به یک حوزه علمیه تشریف ببرید ببینید زندگی طلبگی چیه و چطور است
    طلبگی یعنی ساده زیستی و الگو برای جامعه
    بنظرمن منصفانه نیست این همه قضاوت های مختلف و نامناسب..
    سوما واقعا اگه ماها اینقدر وضعیت مالی خوبی داریم بسم الله سیکل بگیرید بیاببد حوزه علمیه درس بخونید و شماهم ثروتمند شوید
    .... 😅😅

    نظرات شما -
    • من
      1

      از وقتی کرونا اومده، مجالس روضه خوانی به شدت کم شده. واسه همینم وضع مالی طلبه ها مثل سابق نیست

    • 2

      تأسف شما برای طلبگی هست یا طلاق؟!!

      اگه راهی را برای خدا انتخاب کردی، باید افتخار کنی...

    • 2

      خا میخواستی نری !!!مگه کسی تفنگ گذاشت ،پسِ کله ت .....والا اوضاع بیرون حوزه بهتر نیس جناب ،،،ماشالله شما کلی بودجه میگیرید ،چرااا باز ندارید !؟

  • رجب صفروف
    6

    همش تقصیر گوش و گل سر وگل سینه هنرپیشه های زن هست که طلبه هارو تحریک کردن و تحریک بیشتر یعنی همخوابیه بیشتر وخب مشخصه که خانمها مخالف هستن.

  • ناشناس
    1

    باسلام بنده یک خانم طلبه برای ازدواج میخواهم کسی هست بسمه الاه

  • مصطفی
    4

    بابا جان... اوضاع مالی طلبه ها اصلا خوب نیست ...بنده با بعضیاشون ارتباط دارم...

  • حسن
    5

    دلیلش اینه که زن ها به اون اون اراجیفی که طلبه ها سر هم کردن اعتقاد ندارن

  • بدون نام
    1

    طلبه ها...بنده ه های خدا...وضع مالی خوبی ندارند...ولی هرکدام که نگاه میکنید...5یا6 تا بچه دارن...چطور هزینه و مخارج آنها را تامین میکنند؟؟

  • داریوش
    0

    دوام و قوام زندگی اولین شرط آن پیدا کردن همسری با روحیات و توان اقتصادی خود است و دومین احترام گذاشتن به یکدیگر و صداقت در گفتار و کردار و بدور از چشم به هم چشمی که بلای زندگی بسیار از زوجین و دست آخر عدم مداخله پدران و مادران و فقط آنان باید آرامبخش باشند و در صورت خواست زوجین بدون طرفداری با آرامش راهنما باشند

  • عبدالله
    1

    متاسفانه دیدم که بعضی از مردم به طلاب چقدر تهمت میزنن، خدا هم به سختی مجازاتشون میکنه.
    با خیلی از طلاب رفقیم. در شرایط بسیار سختی زندگی می کنند. از دولت هیچ پولی دریافت نمیکنند. حقوق بسیار اندکی از مراجع تقلید میگیرن. سربازی هم بعد از اتمام تحصیل میرن، امریه میگیرن و مانند دانشجویان در ادارات سرباز میشن.
    یک علت افزایش طلاق مشکلات مالیه طلابه

  • عباس
    0

    سلام من کاری به وضعیت و حقوق طلبه ها ندارم من میخواستم برم دختر طلبه بگیرم ولی پشیمان شدم چرا چون یه تعدادشون خیلی شستشوی مغزی شدن یه تعدادم وضع اخلاقی درستی ندارن و ممکنه به آدم خیانت کنن خلاصه خیلی ویران

  • ناشناس
    0

    چرتوپرت به دخترهای امروزی تاثیرنداره😂😂

  • دورو
    2

    رسانه ای که حاضره برای جذب مخاطب از هر راهی حتی تیتری مثل این استفاده کنه رسانه نیست
    درمورد معیشت طلاب هم عرض کنم که برخلاف باور بعضی هاست هرکسم که خواست میتونه خیلی راحت یه سر ب حوزه بزنه و با این طلبه ها که نوعا هم باصفا هستن گرم بگیره همچی دستش میاد نمی دونم سربازی ندارن و نمی دونم حقوق انچنانیو و این جور چیزام نیست همه شهرا هم حوزه داره
    وجدانم خوب چیزیه چه رسانه ای باشی چه ادم عادی

  • R
    4

    من خودم زن ی طلبه بودم با بی پولی و نداری میساختم و روزه نماز استیجاری میگرفتم و میخوندم ولی اون اقا چندین بار بهم خیانت کرد و منم مجبور شدم جدا بشم ..اکثر طلبه ها هوس باز هستن

  • ناشناس
    4

    من یه دوووونه طلبه ی خوب و خدا شناس ندیدم ...شما دیدید سلام برسانید

  • 2

    البته فراموش نفرمایید که حکم است که زن باید خود را برای هر جور تمطع در اختیار شوهر قرار دهد .شاید یکی از علتها این باشه وقتی با کسی طرفی که این حکم را قبول داشته باشد و از طرفی برای زن اندازه پشه ارزش قایل نباشد تنها باید گذاشت ودر رفت .

  • داود
    0

    خیلی از روحانیون آدمهای باصفا، مومن، درستکار و باتقوایی هستند. مردم دروغ زیاد میگن. خود خیلی از طلاب رو میشناسم، بهتر از اونها کم دیدم با ندیدم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها