راهکار وزارت بهداشت برای کاهش مصرف شکر: گران کنید

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر مطالعات بررسی مصرف غذایی خانوارها در کشور نشان می دهد که سرانه مصرف قند و شکر، خیلی بیشتر از مقدار توصیه شده در سبد غذایی است.

راهکار وزارت بهداشت برای کاهش مصرف شکر: گران کنید

دکتر زهرا عبداللهی اظهار داشت: یکی از اولویت های مهم وزارت بهداشت، کاهش مصرف قند و شکر در جامعه است و در کنار اقدامات آموزشی و فرهنگسازی در قالب بسیج های آموزشی و پویش های ملی، جلب مشارکت صنایع غذایی برای کاهش قند و شکر در محصولات شان و اصلاح استانداردها مهم است. 

وی افزود: یکی از اقدامات و پیشنهادات ما برای کاهش مصرف قند و شکر در کشور، اتخاذ سیاست های دولتی مانند افزایش قیمت و یا حذف یارانه شکر است. این کار در جهت حفظ سلامت مردم است چون مردم، خیلی بیشتر از حد نیاز و توصیه ها، قند و شکر مصرف می کنند. 

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت یادآور شد: به دلیل مصرف بالای قند و شکر و مواد قندی و شیرین، ذائقه مردم به سمت مصرف مواد غذایی شیرین و قندی سوق یافته و به همین خاطر باید بر روی کاهش تقاضا و مصرف به روش های مختلف، کار شود.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • شهرام. ر
    0

    میدونستی. که سوختن برنج ، سیب زمینی، ماکارونی ، پیتزا ، نون سفید و .. در بدن قند خون را افزایش میدهد ؟؟ اینا رو هم گرون کنند ؟ اگه تمام موادی که به نحوی باعث بیماری میشوند رو ممنوع و یا گران کنند که فقط آب و هوا باقی میمونه 🤣🤣🤣. درضمن از این هم گرونتر؟؟؟؟؟

  • .
    0

    لابد گوشت و میوه و سبزی و آب و برق و گاز و پوشاک و مسکن و ... هم ضرر دارند که گران شده اند . چه راهکاری ... قربانم بروید . نمی دانم چرا تمام راهکارها به نفع دولت و به ضرر مردم تمام می شود . بعد هم لازم نیست اعلام کنید ، بی سر و صدا گران کنید و به روی نا مبارکتان نیاورید .

  • خزان
    0

    راهکار برای جلوگیری از حرف مفت چی .

  • شیرین مغزااا
    0

    هوای تهران ک بیشتر از همه اینها مضرررر ... پس مردم نفس هم نکشند... و از همه مهمتر وجود سراسر ضررررر خودشماست...

  • ناشناس
    0

    ای بدبخت بی سواد که چه میکشیم از تز های شما با ملت این طور باید باشید

  • نقل نبات بربری
    0

    حیف نبات نقل سوهان و گز ... ایران است انصافا با نبات و تصحیح بسته بندی ان. کمی دل بسوزانید کمی سلیقه و طراحی به خرج بدهید باور کنید با نبات دنیا رو می گیریم/ اگر با بربری نگیریم

  • محمد گلکار خوزانی
    0

    باسلام
    همین طور نگفته گران می‌کنند.لذا بهتر از تز ندهید.
    این همه فکر و تدبیر را مدیرکل تغذیه وزارت بهداشت از کجا آورده است!!!!!
    واقعا از بی فکری نخبه هستید.

  • ناشناس
    0

    یعنی مردم خاک باغچه که مفت است را میخورند ؟ اندکی هنر و تخصص بیاموزید

  • ناشناس
    0

    گران که شد برای سود و درآمد حاصل از گرانی آن هم فکر کردید ؟؟ شما خیلی زحمت ما میکشید ممنون میشیم برای در هزینه اون یه راهی پیدا کنید ... ممنونیم

  • ناشناس
    0

    واقعیت گرانی گردن خانوادها راشکونده بده میگن جوانی جعمیهت آیا با ۲تا بچه مصیبت بار شده آیا بیشتر از این گرانی به کجا میرود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها