افزایش ۱۶۰ میلیون مترمکعبی حجم آب دریاچه ارومیه

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی گفت: تراز دریاچه ارومیه با توجه به بارش‌های خوب هفته‌های اخیر بالاتر آمده و حجم آب دریاچه هم‌اکنون ۱۶۰ میلیون مترمکعب بیش‌تر از ابتدای سال آبی جاری( اول مهر) است.

افزایش ۱۶۰ میلیون مترمکعبی حجم آب دریاچه ارومیه

به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای آذربایجان‌غربی جواد محمدی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی اظهار کرد: طبق آخرین پایش انجام گرفته، ۲ میلیارد و ۸۹۰ میلیون مترمکعب آب در دریاچه ارومیه وجود دارد در حالی که این رقم در ابتدای سال آبی جاری ۲ میلیارد و ۷۳۰ میلیون مترمکعب بود.

وی گفت: تراز دریاچه ارومیه با توجه به بارش‌های خوب انجام گرفته طی هفته‌های اخیر بالاتر آمده و حجم آب دریاچه هم اکنون ۱۶۰ میلیون مترمکعب بیشتر از ابتدای سال آبی جاری ( اول مهر) است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی اضافه کرد: همچنین تراز دریاچه ارومیه به هزار و ۲۷۰ متر و ۷۰ سانتی متر رسیده در حالی که این رقم در ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ۱۴۰۰) هزار و ۲۷۰ متر و ۶۵ سانتی متر بود و پنج سانتی متر بیشتر شده است.

محمدی از افزایش ۲۳۴ کیلومتر مربعی وسعت دریاچه ارومیه در این بازه زمانی خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر وسعت نگین آبی آذربایجان ۲ هزار و ۲۶۱ کیلومتر مربع است.

وی ادامه داد: البته هنوز تراز، حجم و وسعت دریاچه ارومیه با زمان مشابه سال گذشته فاصله دارد به طوری که تراز فعلی ۵۸ سانتی‌متر پایین‌تر از زمان مشابه سال ۱۳۹۹ برآورد می‌شود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی عنوان کرد: همچنین در بازه زمانی یک سال اخیر، حجم دریاچه یک میلیارد و ۸۹۰ میلیون مترمکعب و وسعت دریاچه هم هزار و ۳۷۷ کیلومتر کمتر شده است.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها