عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان از سایر بازارها بهتر بوده است

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به عملکرد موسسه در سال‌های اخیر و سودآوری چندهزار میلیاردی آن، گفت در مجموع بازدهی صندوق از سایر بازارها بهتر بوده و بخش زیادی از این بازدهی و سودآوری نتیجه عملکرد هلدینگ سرمایه‌گذاری فرهنگیان است.

عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان از سایر بازارها بهتر بوده است

جواد نوری با اشاره به اینکه ماموریت اصلی شرکت سرمایه‌گذاری فرهنگیان، انجام امور مربوط به سهامداری در بورس است، تصریح کرد: صندوق ذخیره فرهنگیان ظرفیت‌های بسیار بزرگی در اختیار دارد که شرکت‌های زیر مجموعه سرمایه‌گذاری فرهنگیان از مهم‌ترین آنها هستند و می‌توانند همزمان علاوه بر ایجاد سودآوری برای فرهنگیان عضو و کمک به برندینگ و جلب اعتماد فرهنگیان، نقش بسزایی در توسعه صنایع کشور داشته باشند.

وی افزود: اگرچه هدف اصلی ما شرکت‌داری نیست اما شرکت‌هایی مانند ماشین‌سازی اراک، ایران ارقام، بازرسی مهندسی و صنعتی ایران و واگن‌سازی پلورسبز از ظرفیت‌های ارزشمند موسسه و کشور هستند که با مدیریت صحیح می‌توان آنها را به ریل اصلی خود بازگرداند.

مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان با اشاره به اهمیت موضوع هم‌افزایی بین شرکت‌های زیرمجموعه موسسه، گفت: بخش‌های مختلف باید با همدیگر ارتباط تنگاتنگ داشته باشند و از تجربیات و دانش همدیگر استفاده کنند.

وی نقش هلدینگ سرمایه‌گذاری فرهنگیان در مجموعه صندوق را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: بسیاری از شرکت‌های ما در پروژه‌های بزرگ اقتصادی ورود می‌کنند و هلدینگ سرمایه‌گذاری فرهنگیان می‌تواند در زمینه تامین مالی به آنها کمک کند و سودآوری هم ایجاد کند.

نوری در پایان یادآور شد که ارزش روز دارایی‌های موسسه در همه هلدینگ‌های تابعه باید محاسبه شود تا فرهنگیان از میزان دارایی خود مطلع شوند و بدانند که سرمایه آنها در صندوق بازدهی بهتری نسبت به سایر بازارها داشته است.

منبع: وزارت آموزش و پرورش
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها