کمبود ۲ هزار نیروی انسانی در آموزش‌ وپرورش استان همدان

استاندار همدان همدان از کمبود دو هزار نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش استان همدان، خبر داد و گفت: یکی از مراکزی که می‌تواند کمبود نیرو را جبران کند، پردیس‌های فرهنگیان است.

کمبود ۲ هزار نیروی انسانی در آموزش‌ وپرورش استان همدان

علیرضا قاسمی‌فرزاد پنجشنبه ۱۲ خردادماه در شورای اداری استان همدان، اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان باید مورد توجه قرار بگیرد چون یکی از مراکزی که می‌تواند کمبود نیرو را جبران کند، پردیس‌های فرهنگیان است.

قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: در استان همدان دو پردیس داریم که پردیس خواهران، مشکلاتی دارد و ساختمان آن، فرسوده و از نظر روحی آزار دهنده است بنابراین مطالبه عمومی است تا اعتبار لازم برای تخریب و بازسازی این پردیس انجام شود البته امکان جایگزینی موقت، وجود دارد اما باید به صورت اساسی مورد توجه باشد.

وی با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش، مطرح کرد: اگر موضوع سند تحول، پیاده شود، شاهد تعالی خوب در آموزش‌وپرورش، خواهیم بود و این سند باید توسط فرهنگیان اجرا شود که افراد دلسوزی هستند و هیچ ناملایمتی، آن‌ها را از مسیر اصلی تعلیم تربیت، باز نمی‌دارد و اگر فرهنگیان در تراز اجرای این سند ارزشمند قرار نگیرند، در اجرای آن مشکلاتی خواهیم داشت.

استاندار همدان در رابطه با کمبود نیروی انسانی در همدان، توضیح داد: برای استانداردسازی کلاس‌ها باید دو هزار نفر نیروی انسانی تامین شود چون کثرت دانش‌آموزان در کلاس، کیفیت را کاهش می‌دهد و دانش‌آموز نمی‌تواند مورد خطاب درست معلم قرار بگیرد.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: کمبود کلاس‌های درسی مورد توجه است و یکی از راه‌هایی که بنا داریم انجام دهیم استفاده از ظرفیت خیرین است و امیدواریم در بحث ملی هم بتوانیم اعباراتی جذب کنیم چون ظرفیت خیرین استان نمی‌تواند رافع نیازهای ما باشد.

وی در پایان، تأکید کرد: در سطح استان ۱۰۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن داریم که باید به ساخت مدارس در کنار آن‌ها توجه شود.

منبع: ایسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • معلم
    0

    قرار اخوند تربیت کنند ،‌بیایند اکابر درس بدهند .

  • نسرین
    0

    وقتی طرح مزخرف بومی گزینی اجرا شد


  • ناشناس
    0

    مگه همدان چند میلیون جمعیت نداره نکنه تابهحالا نیروی اموزشی نداشته

  • ناشناس
    0

    فقط وقتی این حق خورها اصلاح میشن یا جمع میشن که امام زمان بیاد
    اللهم عجل اولئک الفرج

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها