گوشت دام قربانی را فورا نخورید

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از مردم خواست گوشت دام قربانی را بلافاصله مصرف نکرده و آن را 24 ساعت در یخچال نگهداری کنند.

گوشت دام قربانی را فورا نخورید

دکتر ابراهیم شکیبا در آستانه عید قربان با اعلام توصیه هایی بهداشتی جهت ذبح دام، اظهار کرد: به منظور پیشگیری از بروز و شیوع بیماریهای قابل انتقال بین انسان و حیوان، به ویژه بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) و رعایت پروتکل های بهداشتی بیماری کرونا، باید توصیه های بهداشتی برای ذبح دام در عید قربان مورد توجه جدی قرارگیرد.

وی با توصیه به خرید دام از میادین تحت نظارت اداره دامپزشکی و همچنین رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک هنگام مراجعه به این مراکز، گفت: ترجیحا کشتار دام را در کشتارگاه های تحت پوشش ادارات دامپزشکی انجام دهید.

رییس مرکز بهداشت کرمانشاه ادامه داد: به هیچ وجه دامی را که دارای علائم بیماری و ناخوشی است ذبح و مصرف نکنید و از محل هایی که اقدام به کشتار غیرمجاز دام می نمایند، گوشت خریداری نکنید.

شکیبا عنوان کرد: افرادی که به ذبح دام مشغول هستند، باید از وسایل محافظت کننده مانند دستکش، چکمه و لباس مناسب استفاده کنند و ابزارشان را بعد از ذبح، ضدعفونی کرده و خونابه ها نیز به طریق بهداشتی دفع شود.

وی با تاکید بر عدم مصرف فوری گوشت قربانی، افزود: گوشت دام ذبح شده باید قبل از مصرف به مدت حداقل ۲۴ ساعت در دمای چهار درجه سانتی گراد در یخچال قرار داده شود. جگر و سایر امعا و احشای دام هم باید پس از ۴۸ ساعت نگهداری در دمای چهار درجه سانتی گراد، مصرف شود.

وی افزود: از مصرف جگر و سایر امعاء واحشاء گوشت دامی که فاقد مجوزهای دامپزشکی می باشد، جدا پرهیز کنید.

شکیبا از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی با سامانه ۱۵۱۲ دامپزشکی یا سامانه بهداشت ۱۹۰ تماس بگیرند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    این دکتر بچه اخونده برای خوردن گوشت تبصره وماده نداریم لطف کن زیپ دهنتو ببند بزار مردم بدرد خودشون بنالن نه برای مرگ عزیزانتان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها