تصویری از یک قلاده پلنگ در ‌گیلان

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت: محیط‌بانان پاسگاه سرمحیط بانی اشکورات رودسر موفق به مشاهده و تصویربرداری از یک قلاده پلنگ در منطقه شکار ممنوع شدند.

تصویری از یک قلاده پلنگ در ‌گیلان

حمزه عشوری در این باره اظهار داشت:‌ ماموران یگان پاسگاه سرمحیط بانی اشکورات رودسر در پایش های میدانی خود در مناطق شکار ممنوع اشکورات ، با شناسایی مسیر حرکت پلنگ در این منطقه و نصب دوربین های تله ای ، موفق به ضبط تصویر  از این گونه ارزشمند شدند.

وی با بیان اینکه پس از مشاهدات علائمی از جمله رد‌پا و سرگین پلنگ توسط محیط‌بانان و کارشناسان، از حضور این گونه ارزشمند در منطقه شکار ممنوع اشکورات اطمینان حاصل شد، خاطر‌نشان کرد: مشاهده پلنگ در این منطقه بیانگر پویا بودن اکوسیستم و وجود امنیت و تغذیه مناسب برای این گونه بوده که به واسطه تلاش شبانه‌روزی محیط‌بانان و همراهی ساکنان جوامع محلی محقق شده است و طی چند سال اخیر خوشبختانه شاهد پراکنش خوب پلنگ در استان هستیم. 

IMG_20230308_142151_413
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در پایان ضمن اشاره به اهمیت مشارکت عموم مردم در حفاظت از محیط زیست، افزود: انتظار داریم مردم شریف استان گیلان بویژه ساکنان جوامع محلی محیط بانان را در حفاظت از طبیعت و حیات وحش یاری کنند 

منبع: برنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها