توضیحات مدیر مترو درباره نصب پرده بین واگن زنان و مردان

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو و حومه درباره نقد به طرح درهای جداکننده در قطار پاسخ داد و گفت: نصب درهای حائل برای ممانعت از ورود آقایان به واگن بانوان، با طرح‌های مناسبتی، فرهنگی و تبلیغاتی پوشیده شده که این طرح‌ها با توجه به شرایط قابل تغییر است.

توضیحات مدیر مترو درباره نصب پرده بین واگن زنان و مردان

روز جمعه هشتم اردیبهشت‌ماه، ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که نشان می‌دهد بین واگن زنان و مردان در مترو تهران، پرده‌ای برای جداسازی این واگن‌ها از هم نصب شده است.

مسعود درستی با بیان اینکه نصب درهای حائل از اسفند سال گذشته آغاز شده، اظهار داشت: نصب این درها غیر از خط یک مترو، در سایر خطوط مترو اجرا شده و تا چند هفته آینده در تمامی قطارها نصب خواهد شد. طرح‌هایی که روی آنها قرار دارد قابل تغییر است و با توجه به شرایط، طرح‌های فرهنگی و تبلیغاتی بر روی آنها نصب خواهد شد.

وی تصریح کرد: نصب درهای حائل شیشه‌ای با توجه به حجم بالای تماس‌های مردمی با این شرکت و درخواست‌ها و انتقادات در مورد ممانعت از ورود آقایان به واگن بانوان اجرایی شد.

درستی گفت: ۴۰ درصد تماس‌های مردمی درباره این موضوع بود و این درخواست در رتبه اول فراوانی اعتراضات مردمی قرار داشت، در همین راستا سال گذشته در شیشه‌ای جدا کننده را در یکی از قطارها نصب کردیم تا کاملا ورود آقایان از داخل قطارها را مسدود کنیم که بانوان در واگن های مخصوص به خودشان احساس آرامش و آسایش بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه افزود: با توجه به بازخوردهای خوبی که این نمونه آزمایشی داشت به مرور در سایر قطارها نیز این طرح اجرایی شد.

درستی با بیان اینکه به نظر می‌رسد طرح نصب شده روی این موانع شیشه‌ای خیلی مورد توجه مسافران قرار نگرفته و با نقدهایی روبرو شده، گفت: این موانع شیشه‌ای است و همکاران ما برای اینکه تنوع و حال و هوای بهاری به آن بدهند یک طرح و استیکر گلدار روی شیشه نصب کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه تصریح کرد: هدف اصلی از نصب موانع شیشه‌ای جلوگیری از ورود آقایان به واگن‌های ویژه بانوان است و طرحی که روی شیشه نصب می‌شود، متغیر است.

وی خاطرنشان کرد: اگر اجرای طرح گل بازخورد خوبی در بین مردم نداشته، اصراری روی آن نداریم و طرح تغییر خواهد کرد زیرا این طرح‌ها موقتی است و طی سال با طرح‌های تبلیغاتی و فرهنگی مختلف با توجه به شرایط تغییر می‌کند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با تاکید بر اینکه واگن‌های مخصوص برای تکریم و به خواست بانوان تعیین شده است، گفت: برای محقق شدن این خواسته بانوان ما از نظر فرهنگی و اعتقادی نیاز به همراهی آقایان داریم.

نصب پرده بین واگن زنان و مردان در مترو تهران
 
نصب پرده بین واگن زنان و مردان در مترو تهران
منبع: همشهری آنلاین
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 15
  • ناشناس
    6

    دست رفقای طالبانی خود را از پشت بسته اید.باید این فکر پوسیده به تاریخ سپرده بشه. انشاالله

    نظرات شما -
    • کار خوب
      6

      اتفاقا کار خوبیه ...

  • ناشناس
    3

    خب حالا که چی

  • ناشناس
    4

    خیابان ها را دیوار کشی کنید . مرد ها روزهای زوج تردد کنند زن ها روزهای فرد . اصلا مشکل مملکت همینه . با دیوارکشی معابر و ادارات کل مشکلات حل خواهد شد .

  • ناشناس
    5

    خاک بر سراین فرهنگ

  • ناشناس
    10

    طرح خوبیه
    وقتی حدود الهی رعایت بشه جامعه سالم‌تری خواهیم داشت
    فقط تعداد اتوبوس ها و قطارها رو بیشتر کنید جمعیت زیاده و مردم اذیت میشن

  • زکی طالبان
    3

    اولا خاک بر سرتان دوما اگر راست میگویید باید از ورود خانمها به واگن آقایان هم جلوگیری کنید یک بام و دو هوا که نمیشود

    نظرات شما -
    • ناشناس
      1

      معلومه که خیلی نگران حقوق خانم‌ها هستی با این طرز بیانت !!!

    • عقل دارین ؟
      0

      پس چرا زنها
      میان داخل واگن مردها
      و منتظر صندلی هم هستن تا یک مرد بلند بشه
      اون خانومه بشینه !!!
      اگر توی مدیر عقل داشته باشی و فکر میکنی این طرح برای امنیت روانی خانومهاس
      نباید اجازه بدی زن وارد واگن مرد بشه
      در ضمن اگر تصادف و مشکل و حادثه ای رخ بده
      خانومها که در واگن خودشون گیر کردن و اسیر شدن
      چجوری نجات بدیم !؟

  • یاحسین
    1

    احسن

  • اسی
    2

    مگه مسجده که پرده زدن!!؟؟

    نظرات شما -
    • آره دیگه
      1

      اینا کاخ سفیدو میخوان حسینیه کنن،بعد مترو خودمونو مسجد و امامزاده نکنن؟
      راستی یه امامزاده مترو هم بسازید، رد که میشه هرایستگاه مردم پول بندازن تو قلکش

  • امیر
    1

    توصیه کنید خانمها 3 روز در هفته از منزل بیرون بیایند و آقایان 4 روز بیرون بیایند بدین صورت نه آقایان مرتکب گناه و معصیت میشوند و نه خانمها .
    کلا بهتر است اقایان و خانمهای نا محرم به هیچ وجه در یک خیابان تردد نکنند زیر این حرکت موجب میگردد دشمن به درون حریم خانواده ها نفوذ کرده و بنیاد خانواده از هم متلاشی شود
    ما باید همواره سعی کنیم مشت محکمی بر دهان دشمنان و استکبار جهانی بزنیم و با اینکار همه چی در کشورمان انشالله درست میشود فقط وفقط یادمان باشد که مشت محکم بر دهان دشمن فراموش نشود
    الباقی قضایا هم مشکلی نیست و خود به خود درست میشود
    مردم شریف و همیشه در صحنه نگران گرانی و تورم و فقر و بدبختی و بیچارگی کمبود و این چیزها نباشند همه چی به مرور زمان درست میشود
    فقط مشت محکم بر دهان استکبار جهانی فراموش نشود
    ومن الله توفیق

  • نکنید اینکارا رو
    1

    بابا ملتو خوار نکنید،بذارید مردم و جوونا داره بینشون عادی میشه دیدن یه زن بی حجاب و سر بزیر میشن،خجالت بکشید
    دقیقا بخاطر همین کارهای شماست که مردم عقده ای شدن و میرن مسافرت خارجی پولاشونو خرج میکنن که لااقل آرادی هست و ندید بدید بازی شما رو نمیبینن
    این تبلیغ سفره غذاست یا پرده ؟
    چهل ساله ملت ما رو چهارصدسال عقب مونده کردید،بسه

  • ابراهیم غلامی
    2

    سلام
    طرح جدا سازی باعث افزایش امنیت اخلاقی و روانی بانوان خواهد شد ، لذا از مسئولین و متصدیان ذیربط بابت اجرای آن ممنون و متشکریم .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها