افشای درخواست ۳۰۰۰ یورویی پزشک معروف برای عمل قلب!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: یکی از پزشکان بنام کشور دکتر م. م رقم ۳ هزار یورویی را برای انجام صرفاً یک عمل قلب از همراهان بیمار درخواست کرده است!

افشای درخواست ۳۰۰۰ یورویی پزشک معروف برای عمل قلب!

حسین قناعتی امروز در حاشیه افتتاح همراه‌سرای پناه واقع در منطقه ۶ در قالب شصت‌وششمین پویش امید و افتخار درباره دریافت هزینه‌های بسیار بالای برخی از پزشکان از بیماران برای انجام عمل‌های جراحی اظهار کرد: علیرغم اینکه بنده نسبت به تعرفه تعیین شده از سوی دولت گله دارم، اما شاهد دریافت رقم‌های نجومی توسط برخی از پزشکان هستیم.

وی تصریح کرد: اخیرا وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی تعرفه پزشکان را تعیین و ابلاغ کرده است و علیرغم اینکه این تعرفه متناسب با نرخ تورم نبوده شاهد دریافت برخی ارقام بالا از سوی برخی پزشکان هستیم. به طور نمونه یکی از پزشکان بنام کشور "دکتر م. م" رقم ۳ هزار یورویی را برای انجام یک عمل قلب از همراهان بیمار درخواست کرده است؟! یا یک پزشک دیگر نیز برای یک عمل جراحی در قسمت مچ پا ۳۰۰ میلیون از بیمار درخواست کرده که همه این ارقام خارج از تعرفه‌های تعیین شده است.

قناعتی با اشاره به موارد اشاره شده از قوه قضائیه، وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی خواست تا به این موضوعات رسیدگی و با متخلفین برخورد شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد: امیدواریم دولت نیز در تعیین تعرفه‌های اعلام شده بازنگری را انجام دهد، اما در کل شاهد بهم‌ریختگی در درخواست‌ها و دریافت پول‌های بسیار زیاد توسط معدودی از پزشکان هستیم.

وی همچنین به احداث همراه‌سرا در اطراف بیمارستان‌ها اشاره و تصریح کرد: این اقدام بسیار خوبی است که ما از همین تریبون از خیرین و نیکوکاران می‌خواهیم تا در فرآیند کار خیر با کارشناسان حوزه درمان تعاملات و جلساتی داشته باشند تا بهترین کار را در این حوزه داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه اکثر مراجعات به بیمارستان امام خمینی از شهرستان‌های مختلف هستند و به ازای هر بیمار ۲.۴ همراه با آن‌ها به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند و امیدواریم با تعامل با خیرین، وزارت بهداشت و شهرداری تهران شاهد احداث همراه‌سرا‌های دیگری در سطح پایتخت باشیم.

قناعتی با اشاره به زمین مناسب قسمت شمالی بیمارستان امام خمینی گفت: این زمین متعلق به ارتش است و امیدواریم با تعامل بین بخش‌های مختلف، این زمین به یک همراه‌سرا با ظرفیت ۵۰۰ تخت تبدیل شود.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 10
  • ه م
    0

    من ه م هستم چرا اسم م م اعلام نمیشه 3 هزار یورو گرفته باید با کش دارش بزنن! ه م هستم از شهر ا ک
    با ت ش

    نظرات شما -
    • تنها چاره کار همین است!
      0

      پروانه طبابت پزشکان مختلف را بدون هیچ اغماضی ابطال کنید!

  • ناشناس
    6

    گرونه اما وقتی به یه فوتبالیست در سال 15میلیارد تومن میدید .وقتی یه صافکار دوتا تقه میزنه 15 میلیون طلب میکنه وقتی وقتی وقتی فکر نکنم برا یه جراح قلب رقم زیادی باشه .

    نظرات شما -
    • 2

      آقای محترم،جراح یک انسان فهیم و تحصیل کرده آن هم با پول این ملت است،انرا با یک بقال و چقال سر کوچه مقایسه نکن،در ضمن پزشک تعرفه دارد. و باید تابع مقررات کشور باشه و الا،هری بره خارج اگه اجازه طبابت به او را دادند،ایران بهشت پزشک ها است.از ایران پول در میارند و میرن خارج برا خرج کردن و صفا کردن

  • ناشناس
    0

    هرکی هرچقدر تیغش ببره،میبره!
    از بقال و تاکسی گرفته تا دکتر و مهندس و...
    وجدان و انسانیت و این مزخرفات ددر.

  • ناشناس۷
    0

    بخاطر مالیات یورو و دلار و ارز دیجیتال میگیرن ۳۰۰۰ یورو یعنی حدود ۱۷۰میلیون ،دکتر هم معلومه کیه م.م

  • علی
    0

    متاسفانه از وقتی که رشته پزشکی کوپنی و پولی شد و افراد بیسواد و پولدار جای انسان های باسواد و باشرف را گرفتند جامعه پزشکی ایران به شدت افت کرد و این به اصطلاح پزشکان فقط در فکر تجارت و لخت کردن پولی بیماران هستند.

  • رابی
    0

    همه مافیا شدند.معلوم نیست پزشک هستند یا دزد راهزن و خفت گیر.

  • ناشناس
    0

    چرا درست اسم این تاجر زالوصف را اعلام نکردی،خیلی از دکتر ها از ناچاری و بدبختی بیمار و همراهان آن سو استفاده می کنند ،تعداد کمی هم انسان شریف بین آنها پیدا میشه ولی خیلی در اقلیت هستند.ایا اینها به خدا روز قیامت ، انسانیت و نوع دوستی اعتقاد دارند

  • ناشناس
    0

    باور کنید تا پول ندی کارا پیش نمی ره هر چی بگیم کمه طوری شده پول رو می گیرند یه فصلی کتک هم لازم باشه می زنند نمیشه بیان کرد اگر هم پول یا مفت هم ندیم به دکتر یا قیچی چیزی تو شکممون جا می گذاره یا تازه اگه خیلی خوشبخت باشیم دلش بسوزه زجر کمتر بکشیم از لجش یه دوز مرگ موش تجویز می کنه خلاص ؟؟؟؟ البته اینا مال الان نیست مال زمانی بود که دریاچه ارومیه وجود داشت
    اصلا فکر کن زمان شاه بوده یادمه روزی مریضی با دکتر دعوا می کرد که منو معاینه کن بنده خدا درد داشت دکتر هم دستور داد بیرونش کردن الان نه ها قدیم ندیما حالا تصور بفرما اگر اجبارش می کردن به اون دکتر دوا براش بنویسه آره به زبان قدیم میگم که الان به کسی بر نخوره خلاصه اگه دارو براش می نوشت قطعا افاقه که نمی کرد قطعا دارویی براش می داد تا رو به قبله بشه البته قبل انقلاب الان نه .... الان همه چی خوبه موشگلی نیس جز دوری. دیدار شوما البته الان نه اون قدیم ندیما ...

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها