تولید داروی کرونا توسط هوش مصنوعی

آزمایشات بالینی اولین داروی جدید تولید شده توسط هوش مصنوعی آغاز شده‌است، این دارو توسط یک شرکت بیوتکنولوژی به نام اینسیلیکو‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مدیسن مبتنی بر هوش مصنوعی در هنگ کنگ و نیویورک در حال توسعه است.

تولید داروی کرونا توسط هوش مصنوعی

به گزارش گروه ترجمه خبر فوری، فاکس نیوز به این موضوع پرداخته و چنین نوشته است:

هوش مصنوعی به طور فزاینده‌ای در حال حرکت به سمت مراقبت‌های بهداشتی و همچنین کمک به ساده‌سازی فرایندهای پزشکی و درمانی از جمله ایجاد داروهای جدید است. 

تیم تحقیقاتی اینسیلیکو اعلام کرده این داروی خوراکی یک نوع درمان است و واکسن نیست و در صورت تایید پس از آزمایشات، این دارو اولین جایگزین برای داروهای قبلی دیگر خواهدبود چرا که داروهای قبلی باعث درمان کامل کووید ۱۹ نمی‌شدند و پس از مدت کوتاهی آزمایش آنها از منفی به مثبت تغییر می‌کرد. 

قرص جدید شرکت اینسیلیکو نشان داده که نسبت به داروهای دیگر پایدارتر است و برای مدت زمان طولانی‌تری کار می‌کند. همچنین در مطالعات پیش بالینی به طور قابل توجهی باعث کاهش ویروس در بافت ریه و همچنین کاهش التهاب آن می‌شود. 

این دارو در برابر تمام ویروس‌های کووید ۱۹ که باعث بیماری می‌شوند از جمله سندروم تنفسی حاد شدید موثر است و فعالیت آنتی ویروس گسترده‌ای در برابر انواع ویروس‌های مختلف دارد. 

در حالی که این داروی جدید جایگزینی امیدوار کننده برای درمان ویروس است، آزمایشات بالینی گسترده‌تر و تاییدیه‌های نظارتی جهانی برای تایید اثربخشی و ایمنی آن مورد نیاز است و انتظار می‌رود نتایج آزمایشات بالینی تا پایان سال ۲۰۲۳ منتشر شود.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها