معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در سنندج:

4800 زن سرپرست خانوار شاغل شدند/ از صادرات تولیدات زنان حمایت می‌شود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در سنندج گفت که اشتغال ویژه برای چهار هزار و ۸۰۰ زن سرپرست خانوار در کشور و پایداری شغل برای زنان سرپرست خانوار در قالب کسب و کارهای خانواده محور انجام شده است.

4800 زن سرپرست خانوار شاغل شدند/ از صادرات تولیدات زنان حمایت می‌شود

انسیه خزعلی روز پنجشنبه در نشست با بانوان فرهیخته استان کردستان در سنندج اظهار کرد: اشتغال زنان یکی از اولویت‌های ما است و در این راستا مشاغلی که کارآفرینان فراهم کرده‌اند تا چهار سال ادامه پیدا خواهد کرد و از مواد اولیه تا فروش تولیدات را بر عهده می‌گیرند.

وی با بیان اینکه صادرات تولیدات تعاونی‌های زنان ضروری است و با حمایت وزارت اقتصاد و صنعت، معدن و تجارت این موضوع را دنبال می‌کنیم، گفت: دولت خدمتگزار، در عرصه زن و خانواده ۱۲ خدمت و دستاورد مهم از جمله ارتقای جایگاه زنان همتراز با مردان، تدوین سوابق زنان سرپرست خانوار، بیمه زنان و بیمه زوجین نابارور داشته است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ضمن تاکید بر توانمندی زنان در عرصه‌های مختلف و پیگیری مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به کردستان، به استفاده از ظرفیت روستا در رویداد ملی خانواده و فرهنگ عامه در راستای محرومیت زدایی اشاره کرد و قول پیگیری مسائل روستاییان از جمله صندوق کارآفرینی، راه اندازی بازارچه مجازی و رفع مشکلات مدرسه دخترانه را داد.

اهدای ۱۱۰ فقره جهیزیه به زوج‌های جوان کردستانی

در ادامه سفر رئیس جمهور و هیات دولت به کردستان و با حضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ۱۱۰ فقره جهیزیه به زوج‌های جوانان استان اهدا شد.

ایجاد اشتغال ویژه برای حدود پنج هزار بانوی سرپرست خانوار در کشور

انسیه خزعلی همچنین روز پنجشنبه در آیین اهدای این تعداد جهیزیه در سنندج اظهار کرد: تشکیل و بقای خانواده امری مقدس و از آیه‌های خداوند و نشانه مودت، محبت و عاطفه است.

وی افزود: امام (ره) هنگام جاری کردن عقد زوجین می‌فرمودند: باهم بسازید یعنی بسیاری از اختلاف‌ها و تفاوت دیدگاه‌ها را ندیده بگیرید و بروید با هم بسازید و از کمبودها چشم‌پوشی کنید.

 سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور کشورمان در دور دوم سفرهای استانی خود به منظور دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح ۱۶ کلان پروژه، صبح روز گذشته / پنجشنبه/ وارد سنندج مرکز استان کردستان شد.

رئیس دفتر رئیس جمهور، وزرای کشور، فرهنگ و ارشاد اسلامی، نیرو، میراث فرهنگی و گردشگری، راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، رییس سازمان حفاظت محیط زیست و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی رئیس جمهور را در سفر به استان کردستان همراهی می‌کنند.

حضور در مراسم بهره برداری از راه آهن سنندج - همدان، افتتاح فرودگاه سقز، دیدار مردمی در سنندج، دیدار مردمی در بانه، دیدار با روحانیون، فعالان اقتصادی و نشست خبری از جمله برنامه های دکتر رئیسی در سفر به کردستان است.

سید ابراهیم رئیسی ۱۷ تیرماه سال ۱۴۰۱ دور نخست سفر خود به استان کردستان را انجام داد. رییس جمهور پاییز سال گذشته نیز در سفری یک روزه برای افتتاح پروژه انتقال آب سد آزاد به سنندج به این شهر سفر کرد.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها