یک روانشناس بیان کرد:

وجود انواع نشانه های مهم و ضروری برای رشد درونی

یک روانشناس گفت: یکی از نشانه های مهم و ضروری که می توان به رشد درونی رسید، نداشتن کمالگرایی افراطی است.

وجود انواع نشانه های مهم و ضروری برای رشد درونی

زهره قاسمی اظهار کرد:نشانه هایی مهم و ضروری برای رسیدن به رشد درونی وجود دارد ،اعم از؛ کنترل نکردن خود و دیگران ، قضاوت نکردن،آگاهی از تحریف های ذهنی خود، پرسش گری و مشورت کردن، نداشتن کمالگرایی افراطی،کمتر احساس گناه و تقصیر کردن،سبک ارتباطی جرات ورزانه را برگزیدن. با داشتن تمام این موارد یا حتی یکی یا چندتای آن ها می توانیم درون خود رشد درست و سالم یرا طی کنیم.

او در ادامه با اشاره به کنترل نکردن خود و دیگران گفت: دست از کنترلگری خود و دیگران بردارید وتلاش کنید بجای کنترل کردن به خود و دیگران فرصت لازم را بدهید.

قاسمی درباره قضاوت نکردن این چنین بیان کرد: دست از قضاوت کردن دیگران وحتی خودتان بردارید. خودتان را با تمام خوبیها و خلاءها بپذیرید و هرروز خودتان را تنها با دیروز خود قضاوت نکنید،کمی به حال و آینده امیدوار باشید. از آلودگیهای ذهنی خود آگاه شوید و آگاهانه با موضوعات برخورد کنید. به خودتان برخی موضوعات را  یادآوری کنید شاید آنچه فکر میکنم عین واقعیت نباشد.

او در ادامه گفت: حرف هر کسی را به سادگی نپذیرید و در مورد آن  موضوع پرسشگری کنید.بعد از پرسشگری حتما مجدد با افراد صلاح دید مشورت کنید وحتی آموزش ببینید  تا بتوانید به درست بودن وصحیح بودن موضوع دست پیدا کنید.

قاسمی با اشاره به گاهی احساس گناه داشتن بیان کرد: اگر دچار خطا شدید حتما خودتان را ببخشید و با گرفتن درس  از خطا دوباره در جهت هدفتان حرکت کنید و هیچگاه نگذارید نسبت به تمام موضوعات مختلف احساس گناه کنید. وسواس نا به جا نداشتخ باشید ونسبت به مشکلات انعطاف پذیر تر باشید.

او در پایان تاکید کرد:  سبک ارتباط جراتمندانه  تمرین کرده و در خود تقویت کنید. زیرا تا بتوانید در تمام مسائل حق  و حقوق خودتان را از ظالمان بگیرید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها