دکل های مخابراتی برای سلامتی مضر هستند؟

رئیس اداره بهداشت پرتو‌های وزارت بهداشت درخصوص نصب دکل‌های مخابراتی توضیحاتی ارائه داد.

دکل های مخابراتی برای سلامتی مضر هستند؟

علی گورانی درباره نگرانی مردم درخصوص نصب دکل‌های مخابراتی اظهار داشت: نحوه انتشار این امواج شبیه به نور هست و با توجه به عملکرد مخروطی شکل آن عملکردی مانند چراغقوه دارند و امواج فقط به سمت بالا منتشر می‌شوند و ساختمانی که دکل مخابراتی روی آم نصب شده است در نقطه کور قرار دارد.

وی ادامه داد: انرژی این امواج بسیار پایین است و خطری برای سلامتی افراد ایجاد نمی‌کند، از سوی دیگر تا فاصله ۵۰ متر موج آنتن اثری ندارد.

گورانی با بیان اینکه این موضوع بیشتر بحث‌های روانی دارد اظهار داشت: در واقعیت مقدار انرژی این امواج پایین است و ساختمانی که روی آن نصب می‌شوند در سایه دکل قرار دارد.

رئیس اداره بهداشت پرتو‌های وزارت بهداشت با اشاره به اینکه وزارت بهداشت بر نصب این دکل‌ها نظارت دارد و شرکت‌های تلفن همراه حق ندارد اقدام به نصب دکل‌هایی با انرژی زیاد کنند و در صورت انجام این کار نخلف است هرچند تا کنون موردی از این اقدام توسط شرکت‌های تلفن همراه و مخابرات مشاهده نشده است.

 

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 4
  • محمد گلکار خوزانی
    0

    حاج اقا پس یعنی زیر انتن نباید انتن دهی باشه دیگه ولی هست پس دروغ نگو

  • ناشناس
    0

    ولی دکل نفتی برا جیب خیلی مفیده

  • شاپور صالحی
    0

    سلام احتراما آیا منازل مسکونی مجاور دکل تلفن همراه که ساکنین آن دائم در معرض امواج و تشعشعات دکل بوده ائم از کودک و افراد مسن و غیره آیا خطری تهدیدشان نمیکند .

  • شاپور صالحی
    0

    با سلام در خصوص دکل تلفن همراه و اینکه درست مقابل درب ورودی مدرسه با ۱۶متر که از لحاظ تردد عابرین پیاده شلوغ ترین مکان و پرازدحام بوده و علیرغم مخالفت اکثر دستگاههای دولتی متاسفانه تنها چیزی که برای پیمانکاران مربوطه اهمیتی نداشته و ندارد تهدید سلامتی دانش آموزان و ساکنین مجاور میباشد باتشکر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها