آسیب پذیرترین افراد در حوادث چهارشنبه سوری کدام گروه سنی هستند؟

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان از گروه سنی هفت تا ۱۷ سال به‌عنوان آسیب‌پذیرترین گروه سنی در حوادث چهارشنبه‌سوری نام برد.

آسیب پذیرترین افراد در حوادث چهارشنبه سوری کدام گروه سنی هستند؟

سرهنگ علی بصیری شامگاه دوشنبه(۲۱ اسفند) از خانواده‌ها خواست برای کاهش آسیب‌ها و حوادث ناشی از چهارشنبه‌سوری، در کنار فرزندان خود باشند و این جشن را به شکل خانوادگی و در محیطی امن برگزار کنند. 

وی گفت: در حال نزدیک‌شدن به ایام آخر سال هستیم و طبق روال هر سال، در چهارشنبه پایان سال که به روز چهارشنبه‌سوری معروف است، شاهد حوادث گوناگونی در سراسر کشور هستیم.

بصیری افزود: متاسفانه بجای این‌که با برگزاری مناسب و امن این مراسم، با آرامش به استقبال سال نو برویم، با بی‌احتیاطی برخی، حوادث تلخی رقم می‌خورد که برای خودشان و بقیه افراد خطرناک است و ممکن است به سوختگی، قطع عضو و حتی مرگ ختم شود.

سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان سمنان استفاده از مواد منفجره‌ی دست‌ساز، آتش به‌پا کردن در نزدیکی خودروها و درختان و بروز برخی اقدامات هنجارشکن را از جمله مهمترین مسائل و خطرهای این شب برشمرد و اضافه کرد: برای برگزاری این مراسم در کمال امنیت و سلامت، باید به تمامی نکات توجه شود تا با اتفاقی ناگوار سبب تلخ شدن کام خود و مردم عزیزمان نشویم.

این مسوول انتظامی با بیان این‌که بیشترین گروه آسیب‌دیده در حوادث چهارشنبه‌سوری را معمولا گروه‌های سنی ۷ تا ۱۷ سال تشکیل می‌دهند، از والدین خواست که در این ایام نظارت بیشتری بر فرزندان خود داشته باشند.

وی گفت: کودکان در این سن آسیب‌پذیری بیشتری دارند و خانواده‌ها باید نسبت به پول درخواستی از سوی فرزندان آگاهی و کنترل بیشتری داشته باشند.

بصیری در پایان اظهار کرد: ما به شرایط و محیط‌های مختلفی برای تخلیه هیجانات افراد لازم داریم که در ایامی مانند چهارشنبه‌سوری کمتر شاهد اتفاقات ناگوار باشیم. از این‌رو تاکید دارم که باید خانواده‌ها در کنار فرزندان خود باشند و بر رفتار آنان نظارت بیشتری کنند.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها