نظرسنجی:

بیشتر نوجوانان می‌گویند بدون موبایل احساس بهتری دارند اما همچنان آن را کنار نمی‌گذارند

بر اساس نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات پیو، تقریبا سه چهارم نوجوانان آمریکایی می‌گویند وقتی تلفن همراه خود را ندارند، احساس شادی یا آرامش می‌کنند.

بیشتر نوجوانان می‌گویند بدون موبایل احساس بهتری دارند اما همچنان آن را کنار نمی‌گذارند

در نظرسنجی که روز دوشنبه منتشر شد، پیو همچنین دریافت که علیرغم ارتباط مثبت زندگی بدون تلفن، بیشتر نوجوانان استفاده از موبایل یا رسانه های اجتماعی خود را محدود نکرده‌اند.

این نظرسنجی در حالی انجام می شود که سیاست گذاران و حامیان کودکان به طور فزاینده‌ای نگران روابط نوجوانان با موبایل و رسانه‌های اجتماعی خود هستند. پاییز گذشته، ده‌ها ایالت، از جمله کالیفرنیا و نیویورک، از شرکت متا پلتفرم، مالک اینستاگرام و فیس‌بوک به دلیل آسیب رساندن به جوانان و کمک به بحران سلامت روان جوانان با طراحی آگاهانه و عمدی ویژگی‌هایی که کودکان را معتاد می‌کند، شکایت کردند. در ماه ژانویه، مدیران عامل متا، تیک تاک، ایکس و دیگر شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی به کمیته قضایی سنا رفتند تا درباره آسیب‌های پلتفرم‌هایشان به جوانان شهادت دهند.

علیرغم نگرانی‌های فزاینده، بیشتر نوجوانان می‌گویند گوشی‌های هوشمند خلاقیت و سرگرمی‌ها را آسان‌تر می‌کنند، در حالی که ۴۵ درصد گفتند که به آنها کمک می‌کند در مدرسه خوب عمل کنند. بیشتر نوجوانان می گویند که مزایای داشتن گوشی هوشمند برای افراد هم سن و سالشان بیشتر از مضرات آن است. به گفته پیو، تقریباً همه نوجوانان آمریکایی حدود ۹۵ درصد به تلفن هوشمند دسترسی دارند.

اکثر نوجوانان می گویند که تلفن‌های هوشمند به افراد هم سن و سال خود کمک می‌کند تا سرگرمی‌ها و علایق خود را دنبال کنند. همچنین نزدیک به نیمی از آنها می گویند این دستگاه ها باعث شده است که جوانان در مدرسه راحت تر شوند.

این نظرسنجی از ۲۶ سپتامبر تا ۲۳ اکتبر سال ۲۰۲۳ انجام شد و در آن ۱۴۵۳ نوجوان با یکی از والدین آنها حضور داشتند. درصد خطای این نظرسنجی حدود ۳.۲ در نظر گرفته شده است. 

همچنین حدود نیمی از والدین یعنی ۴۷ درصد می گویند که مدت زمانی که نوجوانشان می تواند با تلفن خود باشد را محدود می‌کنند، در حالی که سهم مشابه یعنی حدود ۴۸ درصد گفته‌اند که چنین کاری را انجام نمی‌دهند. 

تقریبا از هر ده والدین و نوجوانان چهار نفر یا حدود ۳۸ درصد می‌گویند که حداقل گاهی اوقات با یکدیگر در مورد مدت زمانی که نوجوانشان صرف تلفن می‌کند بحث می کنند. ده درصد از هر گروه گفتند که این اغلب اتفاق می‌افتد و آمریکایی‌های اسپانیایی تبار بیشتر این بحث‌ها را داشته‌اند. 

 چهل و دو درصد از نوجوانان می گویند تلفن های هوشمند یادگیری مهارت های اجتماعی خوب را سخت تر می کند، در حالی که ۳۰ درصد گفتند که این کار را آسان تر می‌کند.

حدود نیمی از والدین گفتند که زمان زیادی را صرف موبایل خود می کنند. والدین با درآمد بالاتر نسبت به والدینی که درآمد پایین تری دارند بیشتر زمان را صرف استفاده از تلفن همراه می‌کنند.

منبع: یورو نیوز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها