دفاع شهردار تهران از وام میلیاردی به مدیران شهرداری

شهردار تهران اعلام کرد که تخصیص برخی از املاک به مدیران شهرداری در گذشته، به نظر ناعادلانه بوده است و برای مدیران شاغل که به مسکن خود دسترسی نداشتند، تصمیم گرفته‌ایم وام با بهره بانکی در نظر بگیریم.

دفاع شهردار تهران از وام میلیاردی به مدیران شهرداری

در حاشیه نهمین سمینار بین‌المللی زلزله، علیرضا زاکانی در گفتگو با خبرنگاران درباره آمادگی شهرداری تهران برای مقابله با زلزله اظهاراتی داشت. او اعلام کرد: در ابتدا، تمرکز ما بر کاهش آسیب‌پذیری شهر تهران نسبت به زلزله است. سپس، درک صحیح ابعاد زلزله و تشخیص سریع وقوع آن برای ما بسیار اهمیت دارد. در این راستا، پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه تکنولوژی شتاب‌نگارها و سیستم‌های تشخیص زودرس زلزله در شهر تهران روی داده است.

وی افزود: به عنوان مثال سال گذشته برای اولین بار در تهران، ۵ شتاب نگار عمقی در عمق ۵۰ متری سطح زمین کارگزاری شده است. همچنین مراحل نصب یک شتاب نگار دیگر نیز در عمق ۱۰۰ متری به زودی تکمیل خواهد شد.

زاکانی در بخش دیگری از سخنان خود پیرامون اقدامات شهرداری تهران در حوزه آموزش عمومی به شهروندان با هدف مقابله با زلزله گفت: سال گذشته ۳۰۰ هزار نفر از شهروندان تحت آموزش‌های عمومی شهرداری تهران قرار گرفتند. همچنین در درون سیستم مدیریت شهری نیز به کارکنان آموزش‌های تخصصی پیرامون مقابله با زلزله ارائه شده است.

شهردار تهران در ادامه تاکید کرد: مدیریت شهری تهران در حوزه استحکام کالبدی نیز گام‌های رو به جلویی طی ماه‌های گذشته برداشته است. در همین راستا بناست برای نخستین بار ۱۶ هزار ساختمان با همکاری ۹ دستگاه به لحاظ ایمنی پایش شود که تاکنون عملیات پایش ۴۰۰۰ ساختمان تکمیل شده است.

وی تاکید کرد: در ستاد ایمنی و مدیریت بحران شهرداری تهران ۱۵ کارگروه با هدف مقابله با زلزله شکل گرفته است که این کارگروه‌ها با هماهنگی کامل بین دستگاه‌های مختلف به دنبال افزایش ضریب ایمنی در پایتخت هستند.

زاکانی در پاسخ به سوالی دیگر پیرامون حواشی لیست منتشر شده از تخصیص وام به مدیران شهرداری برای مسکن گفت: سازمان‌ها و مجموعه‌های مختلف خانه سازمانی برای استقرار مدیران خود دارند، اما شهرداری تهران فاقد خانه سازمانی برای مدیران است. به همین جهت در دوره‌های قبلی املاک شهر را به ثمن بخس و بعضاً با تخفیف ۵۰ درصدی به مدیران می‌دادند و این اتفاق مصداق کامل بی‌عدالتی بود.

وی با بیان اینکه لازم است برای برخی از مدیران شهرداری که از شهرستان به تهران می‌آیند مسکن تهیه شود، افزود: در این دوره ما به جای آنکه برخی از زمین‌ها و املاک شهرداری را در اختیار مدیران قرار دهیم به آنان وام با درصد سود بانکی دادیم. برای پیشبرد این کار مقدمتاً به مدیران ودیعه دادیم و سپس آن را تبدیل به وام کردیم‌. آنان نیز قسط‌های این وام را پرداخت می‌کنند.

شهردار تهران در پایان تاکید کرد: اختصاص برخی از املاک و خانه‌ها به مدیران شهرداری که در دوره‌های پیشین صورت می‌گرفت امری ناعادلانه بود اما ما به این سمت نرفتیم و سعی کردیم به جای این کار برای مدیران شاغل در شهرداری که فاقد مسکن بودند وام با بهره بانکی تهیه کنیم، اما متأسفانه این موضوع با بی‌انصافی در رسانه منعکس شد. در حالی که واقعیت چیز دیگری بود.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 24
  • ترک
    0

    عنکبوتها کمین می کنند فقط خون ضعیفان را می نوشند به قوی ها زورشان نمی رسد

  • ناشناس
    22

    کار شما خیلی عادلانه بود دست مریزاد

  • ناشناس
    2

    این قوم هیچوقت از رو نمیروند !!!!

  • ناشناس
    0

    دزدی دفاع هم میخواهد

  • Shahram
    2

    سلام بر رئیس مجلس بعدی مجلس!

  • محمد
    0

    خسته نباشید مال مفت است بخورید بقیه پرسنل شهرداری در رفاه هستند فقط میدیران ندار هستند.

  • ناشناس
    0

    پاداش و عیدی جداگانه به همسران مدیران را چگونه توجیه میفرمایید ؟؟؟؟؟

  • ناشناس
    0

    برای کاری مشابه این کرباسچی مادام العمر محروم شد. در قاموس اینها مرگ حق است اما فقط برای همسایه ...

  • احمد
    2

    پس چرا برا مردم عادی برا صد تومن وام باید هفت خوان رستم و طی کنی بعدس هم کاری میکنن که طرف پشیمون بشهه مدیری که نجومی حقوق میگیره وام بهش میدن که بنده اذیت نشه

  • بازنشسته
    0

    واقعن پررویی!!

    نظرات شما -
    • ناشناس
      0

      به این موضوع کاری ندارم ولی در تایید سفارش یعنی از کاربران شاید پر رو ترین شخصی که در ایران وجود داره این آقاست

  • ناشناس
    0

    نیاز به اسرائیل و آمریکا نیست. زاکانی یه تنه برای نابودی ایران کافیه

  • کاکا
    0

    آقا آقااااااااااااا
    این همه از ملک و ماشین عوارض و عوارض نوسازی
    پسماند و جا ماند و هزار بهونه دیگه پول میگیرید
    وضع آسفالت خیابونها اونقدر خرابه که دیگه نگو
    ونپرس یه باران میاد خیا بانها باید قایق بادی بزاری
    تا رد شی اوموقع شما داری بیت المال را ضایع
    میکنی وای به روزی که این آسفالتها صاف شوند
    و دهن باز کنند حالا هی برو برای رد گم کنی به
    ساختمانهای نا ایمن هشدار بده شما رو به هر کسی
    که دوست دارید یکی جلوی این آقا رو بگیره

  • ناشناس
    0

    زاکانی بدترین شهردار تهران در مدت چهل سال بعد انقلاب

  • تیمور
    0


    تمام پرسنل شهرداری حق استفاده از این وام‌ها رادارند ومشکلات زیادی دارند باید رسیدگی بشه خدا نکنه فسادی صورت بگیره امان از یک لقمه نان حرام....

  • ناشناس
    0

    سفره اتقلاب خوب پهن شده براتون .طفلکی مدیران نجومی بگیر

  • ناشناس
    1

    مگر منابع خزانه شهرداری تهران ارث باباته که آنرا به اعوان و انصار خودت می بخشی! چه کسی به شما اجازه داده از شهرستان برای تهران مدیر پروازی بیاوری؟! مگر در تهران قحط الرجال است که از شهرستان مدیر به تهران می آوری؟! مگر خون مدیران شهرداری تهران از کارمندان شهرداری تهران رنگین تر است که به آنها وام سنگین و هنگفت قرض الحسنه یا کم بهره اعطاء می کنی؟! چرا مدیران فاقد مسکن ملکی شهرداری تهران از پس انداز حقوق و درآمد مکفی خود مسکن استیجاری تهیه نمی کنند؟!

  • ل.ب
    4

    شماچققدر قدرنشناسید این خدمت میکنه تا مغز استخانتون سوختید بدبختها لیاقتتون همون مدیران متکبر دولت روحانی هستش که خبرنگاری میرفت ازشون گزارش بگیره پاهاشونو باز میکردن و کوچکترین احترام قائل نبودن برای شماها . چندتا کرسنت از آقازاده ها رخ بده که از رو برید لیاقت مرد خدمت و مجاهدی مثل زاکانی ندارید نگاهاتون حزبی و سیاسیه ، قشنگ معلومه از روی حسادت حرف میزنین حسادت و کینه و غرض...

  • ناشناس
    1

    خب انقدر مغز بعضی از شما کوچیکه نفهمیدید چی گفت به صورت وام به قیمتی که حق مردم ضایع نشه بهشون فروختن طبق درصد بانکها.

  • رستم
    1

    آفرین برازجانی اگر رئیس جمهور میشد ایران گلستان میشد بگذارید کارش را انجام بدهد آمده میدان برای آبادانی کشور

  • تاری
    0

    حواسم باشد صهیونیسم افرادی خوارجی مومن نما شعیه درست نشود تا برای انتفاع قدرت سایه یهود عبری کار کنند همانطور که با تیراژ بانک‌ها دارند مملکت مصادره می کنند واز دولت می دزدند و دولت بدهکار خود می کنند حواسمان باشد که غفلت فساد می آورد وفساد براندازی و دشمن قدرت ایران زمبن را بر نمی تابند

  • تاری
    0

    بنده از صندوق حبیب مظاهر ق الحسنه ده ملیون مصوب شد و اسفند ما چهارصد دو در بانک قرض الحسنه مهر به حسابم واریز شد آنهم از پس اندازم پرداخت شد خدایا هرچه خیر من محتاج خیر تو هستم

  • رضا
    0

    به من هم وام بدهید خخخخخ

  • رضا
    0

    در نظر آقای زاکانی کل ملت و رسانه های منتقد دروغ میگن و ایشان راست گو هستند .در ساخت مسجد و قطع نشدن هیچ درختی ! در مسئله تحصیل و زندگی دخترشان در کشور اروپایی .و زن دوم و.‌.. کسی که هیچ سابقه اجرایی و شهرشناسی و شهرسازی نداره .و فقط چون از آقای رئیسی حمایت کرده میشه شهردار .و فردا هم احتمالا پست بالاتر مثل ریاست مجلس و... که قبلا هم نمونه اش موجود بوده

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها