جمعیت ایران ۲۰ سال بعد چند نفر می‌شود؟

رئیس انجمن اموزش پزشکی ایران درباره آمارهای کهنسالی جمعیت در کشور گفت: به نظر می‌رسد که شرایط از قبل وخیم تر شده است. ما تا بیست سال دیگر نزدیک به ۹۰ میلیون نفر جمعیت خواهیم شد و کشورهای اطرافمان هم همین میزان خواهند بود.

جمعیت ایران ۲۰ سال بعد چند نفر می‌شود؟

محمداسماعیل اکبری گفت: نباید از خط و خطوط جوانی جمعیت عبور کنیم و سیاست‌های دولتی و حاکمیتی در این عرصه کاملا دلسوزانه و تعبدی است که باید در میدان عمل هم نتیجه بدهد و همه اینها در تعامل با اساتید و پژوهشگران این عرصه عملیاتی می‌شود.

این فوق تخصص غدد و سرطان و رئیس انجمن آموزش پزشکی ایران درباره آمارهای کهنسالی جمعیت در کشور مباحثی را مطرح کرد و گفت: در تحقیقی که از من به زودی قرار است منتشر شود همه آمارها و چارچوب‌ها مشخص شده و به نظر می‌رسد که شرایط از قبل وخیم تر شده است. ما تا بیست سال دیگر نزدیک به ۹۰ میلیون نفر جمعیت خواهیم شد و کشورهای اطرافمان هم همین میزان خواهند بود.

وی در ادامه درباره مهمترین شاخص‌های جمعیتی گفت: نخستین شاخص میزان تولد یا بقای یک جمعیت است که این میزان برای کشور ما هر روز کمتر می‌شود، دومین شاخص ازدواج است که همین الان هم از نظر سن ازدواج بالا و به لحاظ عددی کمتر از قبل شده‌ایم. شاخص سوم مهاجرت است که نزدیک به شش میلیون مهاجر ما داریم که قطعا بزرگترین استراتژی کشورهای غربی برای تأمین نیازهای جمعیتشان مهاجرپذیری است و سیاست‌های ما برای جلوگیری از این مهاجرت‌ها هنوز مشخص نیست.

اکبری یادآور شد: شاخص دیگر بارداری است که از صد بارداری تعداد هشتاد بارداری به تولد منجر می‌شود و بقیه به دلائل مختلف سقط می‌شوند و در نهایت شاخص آخر مرگ است که ما امروزه در بین جوانان و سپس کودک و نوجوان مرگ و میر به دلیل تصادفات و مسائل دیگر سلامتی زیاد داریم.

وی با بیان اینکه تلاش‌های مطلوب ستاد ملی جمعیت برای تشویق به فرزندآوری و دیگر سیاست‌های جمعیتی گفت: به لحاظ علمی و جایگاه اجتماعی هم افرادی که در این ستاد کار می‌کنند می‌بایست مورد وثوق و شناس مردم باشند تا قدرتمندانه بتوانند حرفشان را بزنند و مورد قبول قرار بگیرند.

اکبری با اشاره به اینکه نباید از خط و خطوط جوانی جمعیت عبور کنیم، گفت: سیاست‌های دولتی و حاکمیتی در این عرصه کاملا دلسوزانه و تعبدی است که باید در میدان عمل هم نتیجه بدهد و همه اینها در تعامل با اساتید و پژوهشگران این عرصه که کار علمی، پاسخ به ابهامات و پژوهشی می‌کنند اثربخش خواهد بود.

وی با تأکید بر اهمیت تبلیغات دراین زمینه گفت: تبلیغات نباید تبدیل به ضد تبلیغ شود، هنوز اثر تبلیغات سوقبلی در جامعه در عرصه فرزندآوری دیده می‌شود و خیلی طول می‌کشد که ما با تبلیغات مناسب سیاست‌ها را در بین جامعه تغییر دهیم.

منبع: فارس
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 19
  • ناشناس
    0

    قبلا خبر فوری پیانهای مهم تری میگذاشت.
    چند روز میموند.
    نظرهای مختلف ارسال میشد.
    خلاصه جالب بود.
    الان خبر میزارید. زود برمیدارید.
    خیلی وقتها هم نمیشه که نظر بدیم.
    و بعد هم اگه نظر ها ثبت بشه . سریع خبر برداشته میشه

  • ناشناس
    0

    جمعیت ایرانی ها ۲۰ سال بعد به یک چهارم الآن کاهش پیدا می کند در عوض جمعیت افغانی های غیرمجاز ساکن در ایران به ۴ برابر الآن افزایش پیدا می کند!

    نظرات شما -
    • AMIN
      0

      جمعیت افغانستان منظورته ؟؟؟؟؟؟؟

  • 🐜
    1

    با افغان یا بدون افغان خاک عالم بر سر مسولین غریبه پرست!!!

  • ناشناس
    1

    میشن افغانی.من موندم اون ایرانی کیه که با افغانی ازدواج میکنه

  • ناشناس
    1

    دولت برای ورود بی رویه این طایفه چنگیزخان مغول به ایران فکری بکنه وگرنه اوضاع بدتر میشه
    میگن با امدن طالبان اوضاع اقتصادی افغانستان خوبه اینها چرا برنمیگردن ؟!

    جالبه که میان اینجا مخالف نظر ایرانیا کامنت چرت میزارن

  • ارغنون
    1

    آقای دکتر غدد، مسائل علوم اجتماعی ،فراتر از غدد و پروستات و.... و اتفاقا مشکل همیجاست که متخصص غدد و پروستات شده کارشناس تحقبق در خصوص فرزندآوری.آقای محقق، با تبلیغات و دستور و امر و...نمیشود مردم به فرزند آوری یا عدم مهاجرت یا....قانع کرد، برنامه عملیاتی و میدانی لازم است. وقتی ۱۲میلیون جوان بیکار داریم و اکثر آنها تحصیلکرده اند،حرف از تبلیغات و دستور و... زدن ،مغلطه سفیهانه است .
    مسئولین زیر ساختهای اقتصادی کشور را درست کنتد ، بقیه معضلات از جمله فرزند آوری و مهاجرت و...حتی مسئله حجاب ،خودبخود حل میشود.و....

  • ناشناس
    2

    ۲۰ سال دیکه همه مردم ایران ۸۰درصد بالای ۶۰سالو دارن پیرترین جمعیت جهان

  • ناشناس
    16

    یعنی افغانها برن همه چی گل بلبل میشه برات بااعمالی که داری خدا روز بدتر بدتر سرت میاره نجات پرست همه انسان هستیم جای تورو گرفته نکری شمارا میکنن که نمیبینید هزاران توهین تحقیر که میشن نمیبینی

  • حمید
    2

    تا ۲۰ سال دیگه میشیم ۶۵ نیلیون .چون زادو ولد نیست و مرگ و میر هم زیاده

  • فرامرز
    3

    جمعیت ایران در 1423 یعنی بیست سال دیکر نزدیک به 150 میلیون نفر خواهد شد چرا و چطور تا حالا هم ده تا. پانزده میلیون عقب مانده در کل 10 میلیون زوج نابارور دارد و 20 میلیون زوج قابل بارور دارد و 10 میلیون زوج جدید خواهد داشت و متوسط هر زوج سه نفر نتیجه 90 میلیون به اضافه 60 میلیون باقمانده جمعیت فعلی .ما گفتیم شما حساب کن

  • ناشناس
    1

    درسال۱۳۵۷ جمعیت ایران بالای ۲۰میلیون نفر زندگی میکردندوهمه مرفع بدون گرانی وبدون دغدغه نسبت میزان خردسال ونوجوان میانسال وکهنسال به تقریبی یکسان بود ولی امروزه۸۰میلیون جمعیت کشورمان بیشترانهاکهنسال روبه ناامیدی می‌رود چرا هرچه نوجوانان را رشوه داده می‌شوند ازدواج کنند مبلغ وام ازدواج بی نهایت بالارفتن وخودربه انهاداده میشودوام فرزند آوری داده می‌شود ولی انقدرگرانی ظالمانه بیدادکرده هرچه حقوق ودستمزد دربیاورند پول پوشک وشیرخشک وسایرهزینه های دیگرهم نمیشوند

  • یونس
    3

    نه دوست عزیز من هم پیش بینی میکنم زیر20میلیون خواهدرسید. حالا میبینین

  • رها
    1

    سلام خسته نباشید غصه نخورید با این یورشی که افغانی هابسمت کشور ما دارن میارن دنبال هر زنی که میاد پارک ۵ تا بچه قد و نیم قده ایران را اباد میکنن تازه از مردم ایرانم طلبکارن میخان بخورنمون جمعیتا جون میکنن

  • ناشناس
    0

    به این نویسنده یا گزارشگر بی خبر که معلوم نیست که خبرش هم چقدر صحت داره باید گفت تخصص دکتر اکبری جراحی و فوق تخصص ایشان جراحی سینه های سرطانی از جان هاپکینز است . حالا با اینگونه خبر دادن میخواهی به اخبار دیگری هم که از خبر فوری درج میشه اعتماد کرد ؟

  • رامین
    7

    کاهش جمعیت و اینجور حرفا کشکه، کذبه...
    ایرانی جماعت خدای شکم چرانی و شهوترانی است...
    یکیش خود من...

  • قلی محمد پور
    0

    جمعیت کشور ایران با این منابع محدود آب و ثروت نباید بیشتر از ۳۵ میلیون نفر باشه فقط اراجیف نیافید کسی دیگه با شکم گرسنه سراغ فرزند آوری نمیره

  • حجت
    1

    ایران ۲۰ سال بعد جمعیتی ندارد. ایران ۲۰ سال بعد میشه فلسطین. که با افغانها. زندگی میکنند.

  • ناشناس راننده
    0

    باعث وبانی پیری جمعیت کیست دولت با این وضع توروم وبیماری واجاره نشینی من خودم دارای زن و۴ فرزند هستم دوتا دختر دوتا پسر وچندین سال است اجاره نشین هستم والان دوتا پسرهایم روی دستم مانده اند دردبی خونگی اون وقت شمامسولین محترم نشسته اید اون بالاوازدورگریه می کنید برای پیری جمعیت من به همه مسولین نامه نوشتم برای وام که بتوانم تویه روستاخوانه بخرم کسی جواب نداد حتی برای خودرهبررییس جمهور ووو آنوقت شمادارید دم از پیری جمعیت می زنید یه زره به فکرما مستاجرها باشید تائه جوان بتوانداذدواج کندوبچه بیاورد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها