۱۰۰۰ پروژه فرهنگی توسط بنیاد برکت در مناطق محروم کشور اجرا شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشگین‌شهر ، محمدرضا شریفی‌نیا عصر امروز در دیدار با فرماندار مشگین‌شهر اظهار داشت: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در زمینه رفع نیازمندیها و توسعه اجرای پروژه‌های زیربنایی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته، بنیاد برکت سالانه اقدامات خوب و مناسبی انجام می‌دهد تا در این زمینه پیشگام باشد.

وی از اجرای بیش از یک هزار پروژه و طرح فرهنگی توسط بنیاد برکت در مناطق محروم کشور خبر داد و افزود: این پروژه‌ها شامل مسجد، مدرسه، حسینیه، حوزه‌ علمیه، دارالقرآن، و خانه عالم بوده که در این مناطق احداث و تحویل ساکنان و اهالی مناطق محروم کشور شده است.

مشاور امور زیربنایی بنیاد برکت با اشاره به اقدامات بنیاد برکت در سطح استان اردبیل افزود: در استان اردبیل 50 میلیارد ریال برای اجرا و احداث پروژه‌هایی زیربنایی اعم از مسجد، مدرسه، خانه عالم و عسالخانه هزینه شده است و این اقدامات تداوم می‌یابد.

شریفی‌نیا تصریح کرد: تاکنون 15 باب مسجد در استان اردبیل توسط بنیاد برکت احداث شده و عملیات اجرایی 20 مسجد نیز در حال انجام است که از این 20 باب مسجد در حال ساخت استان 16 مورد در مشگین‌شهر و به ویژه در منطقه ارشق احداث خواهد شد.

رئیس مجمع خیرین مسجد ساز استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد:‌ با همت و تلاش خیران در سطح استان 93 باب مسجد در اردبیل در حال احداث است که تلاش و جدیت بر این است تا بتوانیم با تقویت مشارکتهای مردمی و خیران هر چه زودتر زمینه بهره‌برداری از این پروژه‌های فرهنگی را فراهم کنیم.

شهبار نوبخت گفت: از تعداد 93 مسجد در حال ساخت استان برنامه‌ریزی شده تا 15 باب آن همزمان با ایام‌الله دهه فجر در مناطق مختلف استان به بهره‌برداری رسیده و تحویل مردم این مناطق شود که اغلب این مساجد در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان در حال احداث است.

منبع: تسنیم

10

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها