تصفیه‌خانه اردبیل پاسخگوی نیاز مردم نیست

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: با توجه به افزایش دما در فصل تابستان، تصفیه خانه اردبیل ظرفیت لازم برای تأمین آب شرب را ندارد و پاسخگوی نیاز شهر نیست.

تصفیه‌خانه اردبیل پاسخگوی نیاز مردم نیست

فرامرزبه‌نژاد، با اشاره به امکانات مناسب آزمایشگاهی در تصفیه خانه اردبیل عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب اردبیل تمامی اصول بهداشتی لازم در تصفیه خانه را رعایت می‌کند و در صورت بروز مشکل عملکرد این تصفیه خانه توسط دانشگاه علوم پزشکی مورد بررسی قرار گرفته و برای رفع آن سریعاً اقدامات لازم انجام می‌پذیرد.

وی از کسب رتبه سوم کشوری توسط تصفیه‌خانه مشگین شهر خبر داد و افزود: عملکرد تصفیه خانه شهرستان مشگین شهر رضایت بخش بوده و در بخش تصفیه‌خانه این شهرستان اضافه ظرفیت داریم با این وجود تصفیه خانه اردبیل ظرفیت لازم برای تأمین آب شرب شهرستان اردبیل را ندارد و پاسخگوی نیاز شهر نیست.

با گرم شدن هوا احتمال می‌رود در بحث تأمین آب شرب شهر اردبیل با مشکل مواجه شویم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل با تاکید بر لزوم صرفه‌جویی در مصرف آب تصریح کرد: با گرم شدن هوا در فصل تابستان و افزایش مصرف آب احتمال می‌رود که در صورت عدم صرفه‌جویی آب توسط مردم اردبیل در بحث تأمین آب شرب این شهر با مشکل مواجه شویم.

به‌نژاد اظهار کرد: در صورت مواجهه با کمبود آب در اردبیل به استفاده از چاه‌های داخل شهر و استفاده از ظرفیت سد عمارت و ارس و سایر منابع آبی با همکاری شرکت آب منطقه‌ای استان در جهت تأمین آب مورد نیاز شهر نیاز خواهیم داشت که در این خصوص طبق پیش بینی‌های به عمل آمده، برنامه ریزی های لازم در حال انجام است.

کمبود اعتبار در بخش اصلاح و نوسازی شبکه لوله کشی آب شهری

وی با اشاره به اینکه در توزیع و اصلاح شبکه آب نیاز به اقدامات جدی داریم بیان کرد: در شبکه لوله‌کشی آب شهری نیاز به اصلاح و نوسازی داریم که تأمین اعتبار آن از خود شرکت و اعتبارات تخصیصی از سوی فرمانداری خواهد بود اما اعتبارات تخصیصی جوابگوی رسیدگی به این مسئله در سطح کلان نمی‌باشد.

رئیس هیئت مدیر شرکت آب و فاضلاب اردبیل در رابطه با وصول مطالبات از مردم در دوران بحران کرونا اظهار کرد: در وصول مطالبات شرکت از مردم حدود ۷۰ درصد با مشکل مواجه شدیم که این مسئله باعث شد حقوق اردیبهشت ماه کارکنان شرکت در ۱۸ خرداد ماه واریز شود.

به‌نژاد بحران آب در شهرستانهای پارس آباد و گرمی و نمین را جدی عنوان کرد و گفت: بخران آب در شهرستانهای پارس آباد (اسلام آباد-مغان سر) گرمی-نمین (عنبران) بسیار جدی و مشکل ساز است به همین منظور برنامه‌ریزی هایی انجام شده که از آن جمله می‌توان به پروژه در دست اجرای نمین عنبران اشاره کرد.

وی در خصوص مشکل تأمین آب شرب در شهرستان خلخال نیز به گفت: از لحاظ کمی و کیفی در هشجین خلخال مشکل آب شرب وجود دارد که با همکاری‌های به عمل آمده و برنامه ریزی های انجام شده با شرکت آب منطقه این مشکل تا آذرماه سال جاری برطرف خواهد شد.

رئیس هیئت مدیر شرکت آب و فاضلاب اردبیل در خصوص تأمین آب مسکن مهر عنوان کرد: با توجه به اینکه در بخش آب در حوزه مسکن مهر اعتبارات دریافتی نداشته ایم اما در بخش فاضلاب مشکلات مساکن مهر شهرستان‌های گرمی و نمین برنامه‌ریزی هایی انجام شده و طبق قراردادهای منعقده با پیمانکاران پروژه‌های این شهرستان‌ها در دست اقدام است.

۵۲ درصد پیشرفت در زمینه شبکه فاضلاب اردبیل داشته‌ایم و ۴۸ درصد باقیمانده نیازمند تأمین اعتبار است.

به‌نژاد در خصوص روند اجرایی شبکه فاضلاب شهری اردبیل عنوان کرد: شبکه فاضلاب اردبیل تا کنون ۵۲ درصد پیشرفت داشته و برای ۴۸ درصد باقیمانده منتظر تأمین اعتبار هستیم.

وی افزود: در سال جاری ۱۱ میلیارد تومان اعتبار جذب شرکت شده و از محل ماده ۵۶ نیز ۱۴۰ میلیون تومان و ۱۱۰ میلیارد تومان با مشارکت بانک ملت برای اجرایی شدن پروژه‌های در دست اقدام این شرکت تخصیص یافت.

منبع: مهر

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها