ضریب اشغال تخت بیمارستان ایثار اردبیل 82 درصد است

رئیس بیمارستان روانپزشکی ایثار اردبیل گفت: در حال حاضر ضریب اشغال تخت بیمارستان ایثار اردبیل که پذیرای جانبازان از مناطق مختلف کشور است، به 82 درصد رسیده است.

ضریب اشغال تخت بیمارستان ایثار اردبیل 82 درصد است

منصور لکورج دوم دی ماه در مراسم گرامیداشت هفته پرستار و تجلیل از مدافعان سلامت در بیمارستان ایثار اردبیل اظهار کرد: مدافعان سلامت با روحیه جهادی و همچون ایثارگران دوران دفاع مقدس در تأمین سلامت مردم در این 10 ماه سنگ تمام گذاشتند که وظیفه داریم از زحمات، تلاش‌ها و از خودگذشتگی جامعه پرستاری تجلیل و تکریم کنیم.

وی تصریح کرد: در این شرایط سخت کرونا، پرستاران به ویژه در بیمارستان ایثار سنگ تمام گذاشتند و اجازه ندادند حتی یک جانباز دوران دفاع مقدس به رغم سختی شرایط بر اثر بیماری کرونا جان خود را از دست بدهد بلکه با وجود ابتلای چند ایثارگر و جانباز به این بیماری، سلامت آنها با تلاش مدافعان سلامت تأمین شد.

رئیس بیمارستان روانپزشکی ایثار اردبیل به فعالیت این بیمارستان از سال 75 و با تلاش شهید پاریاب اردبیلی اشاره کرد و گفت: این بیمارستان در بهترین نقطه شهر اردبیل مشرف به دریاچه شورابیل با 160 تخت فعالیت خود را انجام می‌دهد که چهار بخش آن مربوط به اصحاب و روان پذیرای جانبازان و ایثارگران دفاع مقدس است.

لکورج بخش‌های دیگر این بیمارستان به ویژه بخش‌های فیزیوتراپی، اورژانس، کاردرمانی، آزمایشگاه، الکتروشوک و... اشاره کرد و افزود: ما از استان‌های مختلف پذیرای جانبازان و ایثارگران در این بیمارستان هستیم و در کنار آن در بخش‌های سرپایی و بستری از سایر بیماران نیز پذیرایی می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد:‌ در ارزیابی کشوری بیمارستان ایثار اردبیل جز بیمارستان‌های درجه یک وزارت بهداشت و همچنین بنیاد شهید تلقی شده و در حال حاضر با ضریب اشغال 82 درصد تخت بیمارستانی ما در این مجموعه به هموطنان ارائه خدمات می‌کنیم.
لکورج اضافه کرد: 130 نفر جانباز و بیمار در این مجموعه بستری هستند و در بخش عمومی نیز با 45 تخت در خدمت سایر هموطنان در مجموعه‌های بستری، سرپایی، فیزیوتراپی، درمانگاه و داندانپزشکی این بیمارستان هستیم.
وی بیان کرد: قطعا بنیاد شهید تلاش می‌کند تا این مجموعه را با ارتقا خدمات و سطح رضایتمندی مراجعین به شرایط مطلوبی برساند که ارائه خدمات تخصصی به ویژه روانپزشکی برای جانبازان دوران دفاع مقدس با هدف بهبود شرایط روحی و روانی آنها از اقدامات مؤثر است.

لکورج در ادامه یاد و خاطره پرستاران گمنام در منازل را که بی‌ادعا برای ایثارگران تلاش می‌کنند، گرامی داشت و اظهار کرد: این پرستاران باید جمله گران‌سنگ مقام معظم رهبری را که فرمودند پرستاران فرشته رحمت بیماران هستند، نصب‌العین تلاش و مجاهدت خود قرار داده و در حد توان خود در خدمت بیماران باشند.
وی به سختی کار پرستاران در بخش‌های اعصاب و روان، سوختگی و بخش کرونا اشاره کرد و گفت:‌ با وجود همه سختی‌ها، پرستاران ما در جبهه سلامت با ایثار و مقاومت سعی می‌کنند شرایط مطلوبی را برای بیماران و مداوای آنها به وجود آورند.

لکورج افزود: در 10 ماه اخیر و به دنبال شیوع کرونا مدافعان سلامت در صف اول مبارزه با این بیماری بودند و در این مجموعه حتی یک مورد فوتی نیز شاهد نبودیم.
وی به ابعاد سلامت اعم از جسمی، رفاهی و روحی اشاره کرد و ادامه داد: قطعا با ارائه مشاوره‌های روانشناسی سعی بر ارتقا سلامت روحی و روانی بیماران بستری در این مجموعه هستیم.

رئیس بیمارستان روانپزشکی ایثار اردبیل ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را برای ارتقا سلامت در افق پیش‌رو یادآور شد و تصریح کرد: در حال حاضر در این مجموعه هرگونه ملاقات ممنوع شده تا سلامت بیماران حاضر در بیمارستان ایثار تضمین شود و ما در کنار این مراقبت سعی می‌کنیم تا در خدمت مجموعه کادر درمانی و پرستاران باشیم تا آنها همچنان با توان مضاعف در این عرصه تلاش کنند.
لکورج خاطر نشان کرد: ما از 18 استان کشور جانبازانی را پذیرا هستیم که در این مجموعه تحت مداوا هستند که ما از خانواده‌های آنها خواسته‌ایم به صورت تلفنی جویای احوال جانبازان بوده و از هرگونه ملاقات حضوری پرهیز کنند.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها