کاهش ۴۲ درصدی تعداد مبتلایان در استان آذربایجان شرقی

در پی شیوع موج ویروس کرونا در سراسر کشور و به‌تبع آن در استان آذربایجان شرقی تلاشی همه‌ جانبه از سوی مسئولان و مردم جهت مقابله با این بیماری فراگیر آغاز شده و تقریباً همه مردم به نحوی درگیر موضوع هستند.

کاهش ۴۲ درصدی تعداد مبتلایان در استان آذربایجان شرقی

کووید 19 چند وقتی است در مناطق مختلف کشور از جمله آذربایجان شرقی جولان می‌دهد و به عقیده کارشناسان و متخصصان پزشکی باید این بیماری را جدی گرفت اما بررسی‌ها نشان می‌دهد هنوز خیل عظیمی از مردم آذربایجان شرقی این ویروس را جدی نگرفته‌اند، شلوغی خیابان‌ها حکایت از این دارد اما به اعتقاد متولیان بخش سلامت کرونا مهم‌ترین چالش سلامت در یک قرن اخیر است.

کاهش 42درصدی مبتلایان به کرونا در آذربایجان‌شرقی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز صبح امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به شهرستان های کم خطر آذربایجان شرقی اظهار داشت:هوراند، خداآفرین، هریس، ملکان، جلفا، اسکو، آذر شهر، بستان آباد و عجب شیر تا پنجم اردیبهشت ماه جزو شهرهای کم خطر استان بودند ولی با توجه به اینکه تعداد مبتلایان در روزهای اخیر در شهرستان‌های هریس و ملکان کمی بالا رفت و مقرر شد هریس و ملکان جزو کم خطرها در نظر گرفته نشوند، هر چند برخی شهرهای شهرستان هریس نیز، کم خطر هستند.

محمد حسین صومی در ادامه به آخرین آمار مبتلایان به کووید19 در استان اشاره و با مقایسه آمار هفته اول و دوم اردیبهشت ماه افزود: هفته اول، 700 مبتلا و 41 فوتی داشتیم که در هفته دوم به 400 مبتلا و 31 فوتی رسیده و کاهش 42 درصدی در تعداد مبتلایان و کاهش 24 درصدی در تعداد فوتی‌ها را نشان می‌دهد.

وی از نزولی بودن سیر ابتلا و مرگ ناشی از کرونا ویروس در استان خبر داد و گفت: بیماری شیب کاهش یابنده‌ای در استان دارد و این را مدیون تلاش‌های ملت و مسئولان و همکارانمان هستیم.

صومی در خصوص برگزاری از سرگیری فعالیت های مساجد نیز ابراز کرد: برگزاری نماز در هفت شهرستان کم خطر وسفید استان آذربایجان شرقی، منوط به وضعیت این شهرها در چند روز آتی و تصمیم ستاد نماز و سازمان تبلیغات اسلامی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پایان گفت: کاهش آمار اصلا به معنی تمام شدن بیماری نبوده و ویروس در تمامی نقاط استان وجود دارد وامیدواریم همه اقشار مردم همچنان بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی را مراعات کنندتا نمره قبولی را در شکست ویروس کرونا بگیریم.

جهاد طلاب خواهران تبریز در مبارزه با کرونا

منیره ابهریه، مدیر مدرسه علمیه معصومیه تبریز در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به تعطیلی مدارس علمیه به علت شیوع ویروس کرونا، طلاب از فضای مجازی برای بهره مندی از دروس حوزه استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: اساتید با راه اندازی کانال‌ها و گروه‌هایی در فضای مجازی فایل ضبط شده دروس را در اختیار طلاب قرار می‌دهند و طلبه موظف است پس از فراگیری درس خلاصه‌ای از مطالب فراگرفته را برای اساتید ارسال کند.

مدیر مدرسه علمیه معصومیه تبریز در ادامه خاطر نشان کرد: از عرصه‌های فعالیت طلاب این مدرسه برای مقابله با شیوع بیماری کرونا تولید وسایل بهداشتی و ماسک است که تلاشگران گروه‌های جهادی با همت مضاعف پس از تولید روزانه بسته‌های بهداشتی، آن‌ها را در اختیار خانواده‌ها به‌ویژه مناطق محروم قرار می‌دهند.

وی افزود: اجرای رزمایش مواسات و همدلی نیز با کمک مردم، خیران و طلاب، با تهیه بسته‌های حمایتی به همت طلاب جهادی انجام شده است و در بین نیازمندان پخش شده است.

ابهریه با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری برای همکاری همگانی در طرح غربالگری، تصریح کرد: طلبه‌های خواهر این مدرسه، در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری، در طرح غربالگری حضوری فعال و جهادی داشته‌اند.

مشارکت خبرنگاران آذربایجان شرقی در رزمایش کمک مؤمنانه

رامین نظامی خواه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: رسانه‌های استان از همان نخستین روزهای شیوع کرونا پا به پای مدافعان سلامت به ایفای وظیفه اطلاع رسانی و فرهنگسازی مقابله با کرونا پرداخته و سوژه‌های نابی از فعالیتهای مردمی برای شکست دادن کرونا و عبور از این بحران را به تصویر کشیده‌اند.

وی افزود: با تبیین مواسات و همدلی به عنوان وظیفه الهی، انسانی و انقلابی در قالب رزمایشی ملی توسط رهبر حکیم انقلاب، رسانه‌ها نیز سهم خود را در گفتمان سازی و اطلاع رسانی از جوانب مختلف این حرکت مردمی تشخیص داده و اقدام به تولید و انتشار محتوای رسانه‌ای در این خصوص کردند.

مسئول بسیج رسانه آذربایجان شرقی در ادامه خاطر نشان کرد: طی هفته‌های گذشته نهادها و مجموعه‌های مختلف اعم از حاکمیتی و مردمی در این خصوص به فعالیت پرداختند که رسانه‌ها در انعکاس خبری مراحل مختلف آنها از شناسایی معسرین و فراخوان جمع آوری کمک‌های مؤمنانه گرفته تا رساندن این کمک‌ها به دست جامعه هدف فعال بودند به نوعی که باید گفت خبرنگاران آذربایجان شرقی در انعکاس وسیع مرحله نخست رزمایش کمک مؤمنانه با محوریت پایگاه‌های بسیج و هدایت نماینده ولی فقیه در استان سنگ تمام گذاشتند تا امید در دل‌های مستضعفان رنگ نبازد و روز به روز بازار کار خیر رونق بگیرد.

وی گفت: کرونا بر اقتصاد رسانه‌ها نیز تأثیر منفی داشته و کسب و کارهای رسانه‌ای را متضرر کرده است که نیازمند حمایت دستگاه‌های مسئول برای جبران خسارات است. در همین رابطه سازمان بسیج رسانه آذربایجان شرقی با شناسایی خبرنگاران معسر و آسیب دیده از کرونا به خصوص سرپرستان خانوار فاقد درآمد ثابت و مکفی، درصدد اهدای بسته ارزاق بمناسبت ماه مبارک رمضان با حمایت فرمانده سپاه عاشورا است.

نظامی خواه یادآور شد: علیرغم همه مشکلات مالی که دامنگیر اهالی رسانه شده است؛ خبرنگاران آذربایجان شرقی به مشارکت حرفه‌ای و معنوی در رزمایش کمک مؤمنانه اکتفا نکرده و با پیوستن به پویش ملی خبرنگاران همدل علاوه بر اعلام همراهی با این حرکت ملی، کمک‌های نقدی خود را هم به حساب گروه جهادی شهدای رسانه واریز می‌کنند.

مسئول بسیج رسانه آذربایجان شرقی در پایان گفت: تعداد زیادی از همکاران رسانه‌ای آذربایجان شرقی در نخستین ساعات فراخوان بسیج رسانه به این پویش ملی پیوستند و دیگر خبرنگاران همدل آذربایجان شرقی نیز با پیوستن به این پویش مشارکت فعال خود برای دستگیری از آسیب دیدگان کرونا و پوشش رسانه‌ای مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه اعلام می‌کنند.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها