مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان از مرز ۱۷۵ هزار هکتار گذشت

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون مبارزه با ملخ دریایی (بالدار و پوره)، در سطحی حدود ۱۷۵هزار هکتار از اراضی استان انجام شده است.

مبارزه با ملخ صحرایی در سیستان و بلوچستان از مرز ۱۷۵ هزار هکتار گذشت

غلام حیدر زورقی، اظهار داشت: از آبان ماه سال گذشته تاکنون مبارزه با ملخ دریایی (بالدار و پوره)، در سطحی حدود 175هزار هکتار از اراضی استان انجام شده که این میزان مبارزه شیمیایی گسترده در دو دوره در 15شهرستان مرکز و جنوب استان صورت گرفته است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: استان‌های دیگری هرمزگان، بوشهر، جنوب کرمان ، فارس ، خراسان جنوبی، خوزستان، شمال کرمان و خراسان رضوی نیز درگیر مبارزه با این آفت هستند اما بیشترین مساحت مبارزه در بین استان‌های درگیر این آفت با حدود 45 درصد مربوط به استان سیستان و بلوچستان است.

وی بیان کرد: در دور دوم مبارزه شیمیایی علیه ملخ صحرایی مهاجر در استان بیشترین سطح مبارزه مربوط به شهرستان‌های نیکشهر، بمپور و ایرانشهر بوده که در راستای مبارزه علیه این آفت تاکنون حدود بیش از 90 تن انواع سم مورد تایید فائوو سازمان حفظ نباتات کشور، تهیه و در جریان مبارزه مصرف شده است.

وی با اشاره بر اینکه ملخ صحرایی به صورت دستجات با حجم چند میلیونی پرواز می‌کنند به همین دلیل باغات و مزارع مناطق درگیر در معرض خطر جدی قرار دارد عنوان کرد: لازم است طی یک برنامه ریزی جامع امکانات و تجهیزات بیشتری برای تداوم مبارزه در استان تهیه شود.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها