ابتلا به کرونا در بیماران پروانه ای در همدان گزارش نشده است

مدیر مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان با بیان اینکه ۳۶ بیمار پروانه‌ای در استان همدان شناسایی شدند، گفت: تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا ویروس در بیماران پروانه‌ای همدان گزارش نشده است.

ابتلا به کرونا در بیماران پروانه ای در همدان گزارش نشده است

دکتر مژده شِکری، اظهار کرد: ۳۶ بیمار پروانه‌ای در استان همدان شناسایی شدند که ۱۷ نفر از آنها خانم هستند.

وی، با بیان اینکه تاکنون هیچ موردی از ابتلا به کرونا ویروس در بیماران پروانه‌ای همدان گزارش نشده است، افزود:بر اساس نامه وزارت بهداشت و درمان برای جلوگیری از هرگونه سواستفاده از این بیماران ارائه خدمات به بیماران پروانه‌ای توسط مدیریت مشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی انجام می‌شود.

مدیرمشارکت‌های مردمی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان، با بیان اینکه پانسمان و نیازهای درمانی این بیماران توسط حوزه مدیریت درمان برای آنها ارسال می‌شود، عنوان کرد: به واسطه تحریم‌هایی که آمریکا علیه کشور ما وضع کرده است، در چند سال گذشته پانسمان‌های مخصوص این بیماری با مانع جدی برای ورود به ایران مواجه شده بود که با ورود یونیسف و انجمن‌های حامی بیماری پروانه ای پانسمان های لازم به ایران وارد شده و به دست این افراد می‌رسد.

شکری، با بیان اینکه این بیماری یک اختلال نادر ژنتیکی بوده که پوست بسیار نازک و آسیب پذیر است اضافه کرد:درمان قطعی هنوز برای بیماری پروانه ای ثابت نشده اما با استفاده از درمان های مخصوص آسیب های ضایعاتی پوست تعدیل پیدا می کنند.

وی، با بیان اینکه بسته های حمایتی برای مراجعه به مراکز درمانی دولتی و خصوصی برای بیماران پروانه ای در نظر گرفته شده است تا این بیماران به راحتی بتوانند از خدمات درمانی استفاده کنند اعلام کرد:در شرایط کنونی و شیوع کرونا ویروس ژل ضدعفونی کننده و ماسک توسط خیرین تهیه و در اختیار بیماران پروانه ای همدان قرار گرفته است.

شکری، با اشاره به محدودیت خروج افراد از منازل،تعطیلی مکان های اشتغال و مهیا نبودن شرایط خرید گفت: دو سری بسته مواد غذایی توسط هلال احمر،سپاه انصار الحسین و مجمع خیرین همدان تهیه و بین این بیماران توزیع شده است

مدیر مشارکت های مردمی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا همدان، با بیان اینکه مجمع خیرین همدان برای رفع نیازهای بیماران پروانه ای به خوبی وارد عمل شدند تصریح کرد:تعدادی از بیماران پروانه ای همدان تقاضای اشتغال داشتند که توسط خیرین و بخش های مختلف به کارگیری شدند.

وی، با بیان اینکه بیشترین بیماران پروانه ای استان همدان ساکن تویسرکان هستند، اعلام کرد: اگر بیمار پروانه ای ساکن استان همدان نیاز به حمایت دارد از طریق تماس با شماره ثابت ۳۸۳۲۲۵۱۴ به بخش مشارکت های مردمی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینا معرفی شود تا مورد حمایت این بخش قرارگیرد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها