برنامه محله شما

احداث پل طبقاتی امام خمینی علت به تعویق افتادن اجرای کنارگذرهای این خیابان است+فیلم

محمد کیهانی مدیر منطقه ۸ شهرداری اصفهان با اشاره به مشکلات ترافیکی کنارگذر خیابان امام خمینی اظهار کرد: علت این مشکل سرازیر شدن اعتبارات آزادسازی های کنارگذر این خیابان به سمت احداث پل طبقاتی امام خمینی می باشد.

احداث پل طبقاتی امام خمینی علت به تعویق افتادن اجرای کنارگذرهای این خیابان است+فیلم

محمد کیهانی مدیر منطقه 8 شهرداری اصفهان در گفتگو با محمد کیقبادی خبرنگار شهری خبر فوری اصفهان در برنامه «محله شما» که به بررسی مشکلات و مطالبات مردم در سطح کلانشهر اصفهان می پردازد، علل و راهکارهای موجود برای حل مسائل شهری شهروندان این منطقه را بیان می کند.

جمعیت منطقه 8 اصفهان با جمعیت برخی از شهرهای کلان استان برابری می کند

خبر فوری: به صورت اجمالی درباره منطقه 8 اصفهان و سرانه های آن توضیح دهید؟

مدیر منطقه 8 شهرداری اصفهان: پرجمعیت ترین منطقه شهری اصفهان را این منطقه به دنبال دارد که براساس اطلاعات و آمارهای سال 95 دارای نزدیک به 270 هزار نفر جمعیت دارد که در 4 سال اخیر قطعا افزایش جمعیت هم داشته است.

وی با اشاره به اینکه منطقه 8 اصفهان به میزان برخی از شهرهای کلان استان جمعیت دارد، عنوان کرد: ازدیاد این جمعیت تکثر زیادی را به دنبال دارد به نحوی که ما سلائق مختلفی را در 17 محله با سطوح درآمدی و فرهنگی متنوع شاهد هستیم و همین امر باتوجه به نوع بافت منطقه کار ما را سخت تر می کند.

اجرای پل دوطبقه امام خمینی عامل تعویق در عملیات آزادسازی کندگذر این خیابان

خبر فوری: تعدادی از مردم منطقه هشت اصفهان از ترافیک شدید به وجود آمده در کنارگذر خیابان امام خمینی به سبب عدم اختصاص پارکینیگ و فضای مناسب برای مراجعه کنندگان بازارچه میوه و تره بار بهار احساس نارضایتی کرده اند، علت آن چیست؟

مدیر منطقه 8 شهرداری اصفهان: علت اصلی این مشکل را باید در گذشته بررسی کرد، زمانی که قرار بود کندگذری در خیابان امام خمینی احداث شود که بخشی آزادسازی های آن هم انجام شد، منتهی بعد نظر مدیریت وقت شهرداری براین می شود که پل طبقاتی خیابان امام خمینی را احداث کنند.

وی در ادامه افزود: وقتی اعتبارات سرازیر برای ساخت پل سرازیر شد، آزادسازی های خیابان امام خمینی نیز به تاخیر و تعویق می افتد و متاسفانه به حالتی پله ای که اکنون مشاهده می کنید در آمده است و از آزادسازی های معابر مغازه ها و بنگاه های این مسیر توسط مغازه داران استفاده می شود.

وی با اشاره به اینکه زمینی را مالک برای پارکینگ در کنار این بازارچه قرار داده است خاطرنشان کرد: در این بنگاه نیز با یک گره کور ترافیکی که یکی از خروجی های پل امام خمینی نیز در آن جا قرار دارد روبرو هستیم و به سبب عرضه متنوعی که این بنگاه دارد جمعیت زیادی را به سمت خود کشیده است.

خبر فوری : وضعیت نامناسب پارکینگ، وجود نخاله های ساختمانی و عدم دسترسی خروجی پل امام خمینی به این پارکنیگ از جمله مشکلات مطرح شده دیگر شهروندان است، راهکاری برای این امر دارید؟

مدیر منطقه 8 شهرداری اصفهان: بله این صحبت را قبول دارم و این حجم از نخاله به علت عقب نشینی هایی است که اینجا صورت گرفته و باید سامانی به آن داده شود؛ این قول را می دهم که ورود کنیم و ساماندهی را برای این قسمت از خیابان امام خمینی انجام بدهیم تا از منظر سیما و منظر شهری هم شاهد منظره خوبی باشیم.

لایروبی مادی ها و کانالها منطقه 8 پس از سالیان طولانی امسال صورت گرفت

خبر فوری : آبگرفتگی در خیابانی در محله مارچین که مسیر تردد پیاده راه هم ندارد سوال شهروندی دیگر بوده است که خواستار حل این مشکل شده اند، اقدامی در این حوزه انجام گرفته است؟

مدیر منطقه 8 شهرداری اصفهان: چند دلیل می تواند این اتفاق داشته باشد که شایع ترین آن گرفتگی دهانه چاهی که در این محل برای آب باران در نظر گرفته شده است و اگر چاهی هم در این محل وجود نداشته باشد که باید اصلاح گذر طبق بررسی و نظر کارشناسان شهرداری در محل یاد شده انجام شود.

وی در ادامه بیان کرد: از آنجایی که از ابتدا سال، این احتمال وجود داشت که سال پربارشی را شاهد باشیم، اقدام به لایروبی برخی از مادی ها و کانال هایی منطقه که سالیان سال بود صورت نگرفته بود، کردیم.

محدودیت بودجه ای و تراکم جمعیت علت اصلی تأخیر در توزیع یکسان خدمات شهری

خبرفوری : پیاده رو های خیابان شب بو در خیابان فرخ خانه اصفهان ظاهرا چندسالی است که ساماندهی نشده است و ساکنان این محله را با مشکلاتی مواجه کرده، برنامه ای برای این کار در دستور کار دارید؟

مدیر منطقه 8 شهرداری اصفهان: مدت و عمر پیاده رو این محله که شهروندان عزیز ارسال کرده اند همانظور که در تصاویر هم مشخص است از دهه های گذشته است که این مشکل در این محله وجود داشته و ما هم این را ما قبول داریم و از کارشناسان منطقه می خواهم که حل آن را در اولویت قرار دهند.
وی در ادمه با اشاره به اینکه در محله خانه اصفهان و سایر بخش های دیگر در منطقه 8 اصفهان از این کارهای زمین مانده بسیار وجود دارد، اظهار کرد: وقتی در منطقه ای باید به نزدیک 280 هزار نفر شهروند خدمات عادلانه و یکسان ارائه کنیم طبیعی است که هر سال با بوجه محدودی که وجود دارد تنها یک بخش را توان ساماندهی داشته باشیم و مشکلات آن را حل کنیم.
وی در این باره نیز عنوان داشت: در ده ماه گذشته نزدیک به 8 هزار و 700 مترمربع پیاده رو سازی با ارزشی بالغ بر یک میلیارد و 200 میلیون تومان انجام داده ایم و در زمینه مناسب سازی معابر نیز نزدیک به 2 هزار و 800 مترمربع مناسب سازی انجام گرفته که ارزشی نزدیک به 700 میلیون تومان دارد.

زیباسازی و آسفالت معابر از جمله موارد قابل احصا برای شهروندان است

خبرفوری : اگر به عنوان یک شهروند در منطقه 8 شهرداری اصفهان زندگی می کردید، کدام یک از اقدامات شهرداری در این منطقه را قابل تحسین می دانید؟

مدیر منطقه 8 شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه خود ساکن منطقه 8 اصفهان نیز است، گفت : زیباسازی، آسفالت معابر که در بسیاری از قسمت ها بسیار بافت کهنه ای داشته، در حوزه خدمات شهری و فرهنگی نیز با 180 برنامه فرهنگی در شرایط خاص کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی، بیشترین جذب سرمایه گذار در مناطق را که کمک زیادی به رشد و آبادانی منطقه می کند، اینها همه اتفاقاتی است که اهالی منطقه 8 شهر اصفهان می توانند لمس کنند و قابل احصا است.

زباله های خارج از نوبت افراد مسئولیت ناپذیر هزینه های گزافی را به شهرداری تحمیل می کند

خبرفوری : یکی از بزرگترین معظلاتی که در شهرداری منطقه 8 می خواستید حل شود و نشده است؟

مدیر منطقه 8 شهرداری اصفهان : وضعیت نظافت، متاسفانه زباله های خارج از نوبت و ساعت مقرر درمنطقه بسیار داریم و مردم اگر این امر را بپذیرند که همه این هزینه ها از جیب خودشان پرداخت می شود شاید دیگر شاهد رهاسازی زباله ها و نخاله ها در زمین های بایر نشویم تا بخواهیم هزینه مازادی بابت جمع آوری خارج از نوبت زباله ها را پرداخت کنیم.
وی با اشاره به اینکه ماهیانه چند صد میلیون تومان هزینه حمل زباله ها در این منطقه می شود گفت: علی رغم زمینه های آموزشی و فرهنگ سازی که مجتمع به مجتمع در منطقه برای شهروندان انجام گرفته اما همچنان شاهد عدم رعایت بعضی از نکات از سوخی برخی شهروندان مسئولیت ناپذیر هستیم که باعث تحمیل هزینه اضافی به دیگر مردم وشهروندان می شوند هستیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ناچارا برای مدیریت این موضوع تصمیم به برخورد حقوقی و قضایی طبق قانون با نقض کنندگان این امر گرفتیم تا دیگر نیاز به صرف هزینه های اضافی که باید در بخش های چون زیبایی و نمای شهر شود در حوزه بازیافت زباله های خارج نوبت نگردیم.

24

حجم ویدیو: 77.89M | مدت زمان ویدیو: 00:12:24 | دانلود ویدیو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها