نماینده مردم ملکان:

فرزندآوری بدون حمایت از زنان شاغل محقق نمی‌شود

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تدوین و اجرای قوانین موثر در ازدیاد جمعیت کشور، گفت: فرزندآوری بدون حمایت از زنان شاغل در دستگاه های اجرایی محقق نمی شود.

فرزندآوری بدون حمایت از زنان شاغل محقق نمی‌شود

سیدعلی موسوی روز پنجشنبه افزود: اگر به دنبال افزایش فرزندآوری و تغییر شرایط رشد جمعیتی کشور هستیم، باید حمایت از زنان شاغل در دستور کار مجلس و دولت قرار گرفته و حمایت‌هایی را در بحث حقوق و مرخصی آنان داشته باشیم.

وی با انتقاد از اجرا نشدن قانون افزایش مرخصی زایمان به ۹ ماه در دستگاه‌های اجرایی، اظهار داشت: متاسفانه برخی شرکت‌ها و دستگاه‌ها بانوان کارمندی را که باردار می‌شوند، اخراج می‌کنند و این ظلمی آشکار در حق بانوان است.

موسوی ادامه داد: تضمین شغلی و افزایش حقوق و مزایای کارمندان زن باردار در این قانون به خوبی مورد توجه قرار گرفته و حتی برای شرکت‌های بخش خصوصی هم مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است که هنوز به طور کامل اجرا نمی شود.

وی همچنین از تدوین طرح حمایت از زاد و ولد، جمعیت و خانواده در فراکسیون حمایت از مناطق محروم و شهرهای کمتر توسعه یافته در مجلس خبر داد و گفت: این طرح دارای ۳۸ ماده بوده و حمایت از زاد و ولد و مادران شاغل در آن مورد توجه قرار گرفته است.

موسوی یادآوری کرد: در حال حاضر کشورهای پیشرفته و صنعتی به موضوع جمعیت و افزایش فرزندآوری توجه ویژه دارند و نیاز است ما هم برای جلوگیری از پیری جمعیت برای افزایش جمعیت کشورمان تلاش کنیم.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • محمد علی
    0

    مثل اینکه زنان غیر شاغل ادم نیستند یا نمی توانند فزند اوری داشته باشند فعلا انهایی که فرزند اورده اند روزی هزار مرتبه خود را لعنت می فرستند با این بیکاری گرانی ومسکن ودربدری

  • ناشناس
    0

    چه کارشناسی زنان خانه دار علاقمند فرزند آوری هستند زنان شاغل انتخاب خود را کرده اند با اینگونه افکار پوچ کشور به بی راهه رفته اگرهمان حقوق مرخصی زایمان را فقط به فرزندان سوم میدادند مشخص می شد که موالید چه رشدی میکرد زایمان زایمان است شاغل وغیر شاغل ندارد از اینگونه کارشناسان کم سواد نباید گزارش تهیه کرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها