نماینده تهران: نداشتن اهلیت مالک هفت‌تپه نظر نهادهای نظارتی کشور است

نماینده تهران و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: نظر نهادهای نظارتی کشور شامل دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کشور و مجلس شورای اسلامی، نداشتن اهلیت بخش خصوصی و ضرورت خلع ید آن از شرکت هفت تپه است.

نماینده تهران: نداشتن اهلیت مالک هفت‌تپه نظر نهادهای نظارتی کشور است

سیدنظام الدین موسوی روز یکشنبه در هفتادمین روز از اعتصاب کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه مقابل فرمانداری شوش افزود: اگر مالک اهلیت داشت باید کارگر خوشحال می‌بود و تولید افزایش می‌یافت این در حالی است که در پنج سال اخیر حقوق کارگران به موقع پرداخت نشده و تولید شکر از ۶۵ هزار تن به زیر ۲۰ هزار تن کاهش یافته و بیش از یکهزار تجمع و اعتصاب توسط کارگران هفت تپه برگزار شده است.


وی با بیان اینکه پول‌های موجود در حساب مالک هفت تپه شبهه دارد، گفت: قرار شده در ۱۵ روز آینده نشست‌های مختلفی با حضور سازمان بازرسی کل کشور، نمایندگان دیوان محاسبات، سازمان خصوصی سازی و مجلس شورای اسلامی برگزار و نظر قطعی اعلام شود.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: حدود ۲۰ روز قبل برای بازدید از شرکت و شنیدن مطالبات کارگران به شوش سفر کردیم و در جریان مطالبات و خواسته‌های به حق کارگران قرار گرفتیم اکنون نیز برای مرور خواسته‌ها و بیان نتایج پیگیری‌ها در جمع کارگران آمده‌ایم.


وی خلع ید بخش خصوصی را مهمترین خواسته کارگران هفت تپه عنوان کرد و افزود: پرداخت حقوق معوقه، بازگشت به کار کارگران اخراجی، تمدید دفترچه بیمه و کشت جدید از دیگر خواسته‌های کارگران است که در روزهای اخیر نشست‌های مختلفی برای رفع این مشکلات برگزار شده است.


موسوی با بیان اینکه نمی‌خواهیم مشکلات هفت تپه به نام کارگران تمام شود، گفت: حقوق معوقه کارگران مدنظر بود که با دستور رئیس قوه قضاییه از حساب مسدود مالک شرکت حقوق ۲ ماه کارگران پرداخت شد ولی برای پرداخت حقوق دیگر باید راهکاری ارائه شود.


وی با بیان اینکه هیچ کس بابت حقوق پرداخت شده معوقه منتی بر کارگران ندارد، افزود: برخی کارگران حقوق یک ماه را دریافت نکرده‌اند که این موضوع بررسی خواهد شد.


عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تاخیر در پرداخت حقوق کارگران با مبانی دینی ما منافات دارد، اظهارداشت: حقوق کارگر باید قبل از خشک شدن عرقش پرداخت شود ولی این کارفرما هیچ برنامه‌ای برای حقوق کارگران نداشت که با دستور رئیس قوه قضائیه از حساب مسدود شده او برداشت شد.


وی با بیان اینکه وزیر اقتصاد موظف شده تا ۱۵ روز آینده نظر خود را درخصوص اهلیت مالک اعلام کند، افزود: طبق مصوبات نشست‌های برگزار شده مقرر شد دفترچه‌های بیمه کارگران هفت تپه تا پایان سال تمدید شود تا خانواده کارگران مشکلی در این خصوص نداشته باشند.


موسوی درخصوص کشت جدید نیز گفت: مقرر شده سه یا چهار هزار هکتار کشت جدید انجام شود که با پیگیری استاندار خوزستان این کار انجام خواهد شد.


نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درخصوص بازگشت به کار کارگران اخراجی هفت تپه نیز گفت: طبق پیگیری‌های انجام شده کارگرانی که به خاطر پرداخت حقوق معوقه اعتصاب کردند و اخراج شدند باید بازگشت به کار شوند.

افزون بر ۷۰۰ نفر از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه روز یکشنبه با حضور مقابل فرمانداری شوش خواستار رسیدگی مسوولان به مشکلات خود شدند.

خلع ید بخش خصوصی، پرداخت حقوق معوقه، بازگشت به کار همکاران اخراجی و بازگشت سرمایه‌های شرکت از مهمترین مطالبات کارگران بود.

شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه از سال ۱۳۹۴ به بخش خصوصی واگذار شده است. این شرکت با حدود ۶ هزار پرسنل در ۱۵ کیلومتری شهر شوش قرار دارد.

منبع: ایرنا

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها