افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی در بیرجند با افزایش شیوع ویروس کرونا

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با افزایش شــیوع بیماری کرونا در بیـرجند، بخش هایی از بیـمارستان های رازی، مـیلاد و بوعلـی ارتش برای کمک به روند درمان به عنــوان مراکز ارائه خـدمت به بیماران کرونا اختصاص یافت.

افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی در بیرجند با افزایش شیوع ویروس کرونا

جلال احمدی اظهار داشت: برای درمان بیماران مبتلا به کووید 19 و بیماران حاد تنفسی خراسان جنوبی در ابتدا چهار بیمارستان در شهرستانهای بیرجند، قاین، فردوس و طبس به عنوان بیمارستان ریفرال کرونا تخصیص یافت و این بیمارستان ها مشغول پذیرش بیمار شدند.

وی افزود: با افزایش شیوع بیماری در شهرستان بیرجند بیمارستان رازی با 95 تخت و 7 تخت ویژه، بیمارستان میلاد تأمین اجتماعی با 20 تخت و 3 تخت ویژه و بیمارستان بوعلی ارتش با حدود 20 تخت به جمع بیمارستان هایی که بیمار کرونا درمان می کنند اضافه شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به اینکه در حال حاضر بیماران ما در این چند بیمارستان بیرجند تحت درمان هستند بیان کرد: در شهرستان های فردوس، قاین و طبس نیز بیمارستان ها با افزایش تعداد تخت در حال خدمات رسانی به بیماران کرونایی هستند.

احمدی تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کووید 19 بسیاری از بیمارستان ها مجبور شدند برخی بخش ها را تخلیه و پذیرش بیماران کرونایی را افزایش دهند.

وی با بیان اینکه امید است با کنترل بیماری مجبور نشویم بیش از این تعداد تخت ها را افزایش دهیم خاطرنشان کرد: در صورتی که شیوع بیماری ادامه داشته باشد ما مرحله به مرحله بیمارستانهای بیرجند و شهرستان ها را از بیماران غیر تنفسی تخلیه و به بیماران تنفسی اختصاص خواهیم داد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: در حال حاضر در بیمارستانهای اصلی که بیماران کرونایی درمان می شوند، درمانهای جراحی و درمانهای غیر جراحی الکتیو و غیر اورژانس ممنوع شده است تا تمام ظرفیت به بیماران تنفسی و کرونایی اختصاص یابد.

منبع: تسنیم

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها