استاندار خوزستان:

هیچ دستگاهی نمی تواند در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا کوتاهی کند/ اخبار مربوط به خودکشی تعدادی دانش آموزان در رامهرمز غلوآمیز بود

استاندار خوزستان گفت: هیچ دستگاهی نمی تواند در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا کوتاهی کند‌.آنچه به عنوان مصوبات ستاد ملی مدیریت به دستگاه های دولتی، غیردولتی ، نیمه دولتی، خصوصی و خصولتی ابلاغ شده است لازم الاجراست.

هیچ دستگاهی نمی تواند در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا کوتاهی کند/ اخبار مربوط به خودکشی تعدادی دانش آموزان در رامهرمز غلوآمیز بود

به گزارش خبر فوری نشست خبری استاندار خوزستان بعد از ظهر امروز، ۲۸ آبان ماه از طریق اسکایپ و به صورت آنلاین در سالن جلسات استاندار برگزار شد.

دکتر غلامرضا شریعتی در پاسخ به سوال خبرنگار خبر فوری در خصوص تمرد برخی از دستگاه های اجرایی استان از مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا گفت: هیچ دستگاهی نمی تواند در اجرای مصوبات ستاد ملی مدیریت کرونا کوتاهی کند‌. در این زمینه هیچ دستگاهی مستثنی نیست. آنچه به عنوان مصوبات ستاد ملی مدیریت به دستگاه های دولتی، غیردولتی ، نیمه دولتی، خصوصی و خصولتی ابلاغ شده است لازم الاجراست. هر آنچه به آنان ابلاغ شده می بایست همان را عمل کنند.

وی با اشاره به وضعیت کرونا در کشور و همزمانی با پیک سندورم حاد تنفسی گفت: بناست که سلسله محدودیت‌ جدید و ویژه در کشور اجرایی شود.

استاندار خوزستان شرایط خوزستان را از لحاظ کرونا نسبت به سایر استان‌های کشور بهتر و قابل قبول توصیف کرد و گفت: در ۲ هفته گذشته وضع خوزستان روبه بهبود بوده و امیدواریم این روند ادامه یابد.

شریعتی اضافه کرد: بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا محدودیت‌هایی برای مراکز استان‌ها اعمال ‌می‌شود که مرکز خوزستان نیز مشمول این محدودیت‌ها خواهد بود، جزییات این محدودیت‌ها پس از جلسه روز جمعه آینده اعلام خواهد شد.

شریعتی با بیان اینکه این محدودیت‌ها فعلا در شهرستان‌های اهواز و کارون اعمال می‌شود، گفت: سایر شهرستان‌های خوزستانا فعلا مشکلی ندارند. با توجه به تعریف جدید، فعلا شهرستان قرمز در خوزستان نداریم و شهرهای ما در وضعیت نارنجی و یا زرد هستند و وضع آنها به نسبت قابل قبول است که امیدواریم این شرایط با همت و مشارکت مردم و دستگاه‌ها و رسانه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد بهبود یافته و حفظ شود.

استاندار خوزستان همچنین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار خبر فوری در خصوص طرح آجر به آجر نوسازی مدارس خوزستان بیان کرد: اجرای طرح آجر به آجر در خوزستان با سرعت خوبی در حال اجراست. امیدوارم همانگونه که در حوزه خیرین مدرسه ساز ؛ خوزستان در رتبه دوم کشوری قرار گرفته است در این طرح نیز در کشور تاکنون توانسته ایم در کشور رتبه دوم را بدست بیاوریم.

شریعتی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص اخبار منتشر شده در رابطه با خودکشی چند دانش آموز رامهرمزی عنوان کرد: اخبار مربوط به خودکشی تعدادی دانش آموزان در رامهرمز غلوآمیز بود و در پیگیری هایی که از طریق فرماندار این شهرستان انجام دادم اعلام شد از ابتدای سال تا کنون ۲ مورد خودکشی در بین دانش آموزان رامهرمزی داشته ایم.


وی افزود: البته ۶ مورد اقدام به خودکشی در این شهرستان صورت گرفته که ۲ مورد منجر به فوت شده است.


استاندارخوزستان تاکید کرد: طبق آخرین اطلاعات ارائه شده به بنده خودکشی دانش آموزان رامهرمزی به علت فقر و یا نداشتن تبلت نبوده، گرچه هنوز بررسی ها کامل نشده و همچنان منتظر هستیم و اگر در این رابطه غفلت و کوتاهی صورت گرفته بود پیگیری می کنیم و اصلاح خواهیم کرد‌.


شریعتیتصریح کرد: پاک کردن صورت مساله کمکی به حل مساله نمی کند و باید برخورد واقع گرایانه و منطقی با آسیب های اجتماعی داشته باشیم و اگر به طور مثال دلیل آن فقر و یا هر مورد دیگری که بود اعلام شود تا مساله حل شود اما نباید اخبار جعلی نیز منتشر شود و احساسات مردم جریحه دار شود و یا ناخواسته تبلیغی برای این کار صورت گیرد.

منبع: خبر فوری

74

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها