افتتاح نیروگاه خورشیدی دانشکده فنی شهید چمران اهواز

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خوزستان از افتتاح نیروگاه انرژی خورشیدی ۵ کیلوواتی دانشکده فنی و حرفه ای شهید چمران اهواز خبر داد.

افتتاح نیروگاه خورشیدی دانشکده فنی شهید چمران اهواز

سید بهزاد علوی امروز (۱۹ آذر) در آیین افتتاح این پروژه نیروگاه خورشیدی با اشاره به سیاست‌های کشور در راستای کمک به توسعه و ترویج انرژی‌های تجدیدپذیر و مدیریت سبز، اظهار کرد: این دانشگاه در راستای مصوبه هیات وزیران و به منظور تامین ۲۰ درصد از مصرف برق داخلی دانشگاه از انرژی خورشیدی، اقدام به اجرایی شدن این پروژه کرده است.

وی با بیان اینکه باید فرهنگ استفاده از انرژی های تجدیدپذیر و خورشیدی در دانشگاه‌های کشور گسترش یابد، تصریح کرد: استفاده از انرژی خورشیدی در کشور و استان ما مقرون به صرفه بوده و به غیر از هزینه‌های اولیه زیرساخت، هزینه بعدی را به دنبال ندارد و لذا باید فرهنگ استفاده از انرژی خورشیدی در کشور نهادینه شود.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای خوزستان با اشاره به اهمیت انرژی خورشیدی، گفت: انرژی خورشیدی یکی از مهم ترین منابع انرژی تجدیدپذیر است. میزان تابش انرژی خورشیدی در نقاط مختلف جهان متغیر بوده و بیشترین مقدار تابش در کمربند خورشیدی زمین متمرکز است و کشور ایران نیز یکی از مستعدترین نواحی پرتابش جهان است. از این رو با استفاده از تجهیزات خورشیدی در این استان می توان بخشی از انرژی مورد نیاز را تامین کرد.

علوی در پایان بیان کرد: توسعه کاربردی و فناوری انرژی‌های تجدیدپذیر و انرژی فتوولتاییک، ایجاد بستری برای پژوهش و توسعه دانش و کاربرد انرژی فتوولتاییک در دانشکده فنی شهید چمران اهواز و ایجاد پایگاه داده برای تحلیل اقتصادی و فنی نیروگاه‌های فتوولتاییک، در اقلیم‌های مستعدی چون خوزستان از اهداف اجرای این طرح در دانشکده فنی شهید چمران اهواز است.

این نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی با اعتبار ۷۰۰ میلیون ریال، در زمینی به مساحت ۷۰ متر مربع و طی ۲ ماه ایجاد شد.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها