بیش از هفت هزار انشعاب غیرمجاز برق در کردستان وجود دارد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته، بیش از هفت هزار انشعاب غیرمجاز برق در استان وجود دارد که بیشتر آن در مناطق حاشیه‌ شهرها است.

بیش از هفت هزار انشعاب غیرمجاز برق در کردستان وجود دارد

هیوا لهونیان روز دوشنبه اظهار داشت: بیش از ۱۳ هزار انشعاب غیرمجاز برق در مناطق مختلف کردستان وجود داشت که در ۲ سال اخیر حدود ۶ هزار فقره آن به انشعاب غیردائم تبدیل شد.

وی با بیان اینکه طی ۲ سال گذشته قانونی ابلاغ و فرصت داده شد که صاحبان انشعاب‌های غیرمجاز در قالب انشعاب غیردائم به صورت موقت خدمات دریافت کنند، افزود: دستگاه‌های متولی از جمله شهرداری نیز مکلف شدند در مدت سه سال اقدام به تعیین تکلیف ساخت و سازهای دارای انشعاب‌ غیردائم برق کنند در غیر این صورت تبدیل به انشعاب دائم می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان ساخت و سازهای غیرمجاز، تغییر کاربری و انشعاب‌های کشاورزی را از دلایل افزایش شکل‌گیری انشعاب‌های غیرمجاز دانست و اضافه کرد: دستگاه‌های مسوول از جمله شهرداری، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی بدلیل برخی مشکلات و موانع نتوانسته‌اند از ساخت وسازهای غیرمجاز پیشگیری کنند که همین زمینه‌ای برای استفاده غیرمجاز از برق شده است.

لهونیان از دارندگان انشعاب غیرمجاز برق در استان خواست اقدام به تبدیل آن به غیردائم کنند و یادآور شد: این مشترکان در صورت اقدام به این کار مشمول جریمه نشده و فقط هزینه انرژی مصرف شده از آنان دریافت می‌شود.

در حال حاضر ۶۷۲ هزار مشترک برق در کردستان از خدمات این شرکت برخوردار بوده و ضریب نفوذ برق در شهرها ۱۰۰ درصد بوده و تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار جمعیت به شبکه سراسری برق متصل هستند.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها