برگزاری نخستین جشنواره ملی فن پژوهی شهری در اصفهان

دبیر علمی چهارمین جشنواره ملی شهر پژوهی و نخستین جشنواره ملی فن پژوهی شهری از برگزاری این جشنواره در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ با شعار «اصفهان، شهری زیست پذیر» خبرداد.

برگزاری نخستین جشنواره ملی فن پژوهی شهری در اصفهان

رضا مختاری با اعلام این خبر اظهار کرد: شهرداری اصفهان به منظور شناسایی، تبادل و ترویج دستاوردهای علمی و تجربی در حوزه مدیریت شهری، استفاده از توانمندی پژوهشگران، اساتید دانشگاه، دانشجویان، فناوران و شرکت‌های دانش‌بنیان در حل چالش‌های شهر اصفهان و مدیریت شهری اقدام به برگزاری این جشنواره کرده است.

وی افزود: شهرداری اصفهان، به منظور ترغیب تولید و اشاعه دانش کاربردی در حوزه مسائل شهری، موضوع زیست پذیری شهری را به عنوان محور اصلی جشنواره قلمداد کرده تا محوریت اصلی جشنواره معطوف به حل مسایل کلیدی و چالش های اصلی مدیریت شهری باشد.

مختاری با اشاره به تلاش برای شبکه سازی و ارتباط با اندیشمندان، نخبگان شهری، سازمان ها، نهادها، مراکز پژوهشی و بهره گیری از ظرفیت های جامعه دانشگاهی، هدف از این اقدام را هم افزایی علمی و بهره گیری از خرد جمعی در راستای تکمیل زنجیره علم، فناوری و نوآوری های شهری و استفاده از ظرفیت دانشگاه ها و مراکزی که با شهرداری اصفهان تفاهم نامه همکاری بسته اند، دانست.

دبیر علمی این جشنواره با تاکید بر بهره گیری حداکثری از مشارکت اساتید دانشگاه ها و نخبگان مدیریت شهری به عنوان اعضای کمیته های علمی جشنواره در فرایندهای ارزیابی و داوری آثار، اعلام کرد: استقلال کمیته های علمی در فرایند داوری را از اصول جشنواره می دانیم و شفافیت، امانت داری، رعایت اصل بی طرفی و مسئله محوری در تمامی مراحل جشنواره رعایت و در حد بضاعت جشنواره پدیدآورندگان آثار علمی و پژوهشی و نیز پیشکسوتان حوزه های مختلف برنامه ریزی و مدیریت شهری، تکریم و تقدیر خواهند شد.

دکترای جغرافیا و برنامه ریزی شهری گفت: مشارکت و نقش آفرینی موثر و فعال بدنه کارشناسی و نخبگان علمی و دانشگاهیان مسیری است که مدیریت شهری در جهت ایجاد شهری زیست پذیر باید آن را تقویت و ترویج کند و این جشنواره در راستای تحقق این هدف تلاش می کند.

مختاری اظهار کرد: اگر پژوهش به عنوان منبع بالقوه ایده در شهرها در نظر گرفته شود با ورود به عرصه عمل، زمینه رشد و توسعه شهری را فراهم می سازد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور استان اصفهان اضافه کرد: کاربست پروژه ها در سازمان های اجرایی مانند شهرداری اصفهان منجر به تصمیم گیری های بهتر در افزایش بهره وری سازمانی، حل مسائل و مشکلات شهری و دستیابی به برنامه ریزی مطلوب شهر و شهروندان می شود.

دبیر علمی جشنواره ملی شهرپژوهی ادامه داد: داوری اولیه و داوری تخصصی آثار در بازه زمانی ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ تا ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ انجام می شود و اختتامیه جشنواره نیز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ برگزار می شود.

وی تاکید کرد: علاقه مندان برای ارسال آثار خود از تاریخ ۵ بهمن ماه ۱۳۹۹ تا ۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۹ فرصت دارند.

به گفته معاون پژوهش و فناوری دانشگاه پیام نور استان اصفهان محورهای جشنواره شامل کاهش آلاینده های محیطی با تمرکز بر آلودگی هوا، روان سازی عبور و مرور شهری و حمل و نقل و ترافیک، گردشگری شهری و فرهنگ شهروندی، بهره وری و اقتصاد شهری، رسانه، ارتباطات و دیپلماسی شهری و بین المللی، مدیریت ایمنی و بحران با تاکید بر تاب آوری شهری، سلامت و سرزندگی فضاهای شهری، آینده پژوهی، برنامه ریزی شهری و شهرسازی، نوآوری شهری و استفاده از فناوری های نوین در مدیریت شهری و شهر هوشمند، مدیریت عمران شهری و حقوق شهروند ی تعریف شده است.

مختاری خاطرنشان کرد: علاقمندان می توانند آثاری که بازه انتشار آنها از ابتدای سال ۱۳۹۶ تا انتهای دی ماه ۱۳۹۹ است را در قالب مقاله، کتاب، پایان‌نامه، طرح پژوهشی، محصول فناورانه و تولیدات رسانه‌ای برای اشتراک آخرین یافته ها، نظریات علمی و راهکارهای نوآورانه در جهت توسعه پایدار شهری، از طریق سامانه ثبت‌نام جشنواره به آدرس http://fpisfahan.ir ثبت و بارگذاری کنند تا در فرآیند داوری شرکت داده شوند.

وی یادآور شد: شیوه برگزاری جشنواره متناسب با وضعیت و روند بیماری کووید۱۹ و تصمیمات در نظر گرفته شده از سوی دانشکده علوم پزشکی اصفهان خواهد بود.

منبع: ایسنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها