مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی:

۴ هزار و ۴۰۰ متر مربع به فضای فرهنگی خراسان جنوبی اضافه می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: امسال هفت طرح فرهنگی و هنری در استان به بهره‌برداری می‌رسد و با افتتاح این طرح‌ها چهار هزار و ۴۰۰ متر مربع به فضای فرهنگی و هنری خراسان جنوبی اضافه می‌شود.

۴ هزار و ۴۰۰ متر مربع به فضای فرهنگی خراسان جنوبی اضافه می‌شود

ناصر نبی‌زاده افزود: این تعداد طرح با اعتبار ۷۲ میلیارد ریال در نقاط مختلف استان خراسان جنوبی اجرا شده است.

وی بیان کرد: مرکز نگارخانه طلوع شهرستان مرزی زیرکوه با زیربنای ۳۰۰ متر مربع و اعتبار ۱۱ میلیارد ریال در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت: نگارخانه شهرستان درمیان نیز با اعتبار ۱۳ میلیارد ریال و زیربنای ۳۰۰ مترمربع در سال جاری افتتاح می‌شود.

وی افزود: نگارخانه آفتاب شهرستان سرایان با زیربنای ۸۰ متر مربع و اعتبار ۲ میلیارد ریال از دیگر طرح‌هایی است که امسال آماده بهره‌برداری می‌شود و نگارخانه خورشید بشرویه هم با زیربنای ۷۰ متر مربع و اعتبار ۲ میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

نبی‌زاده اظهار داشت: همچنین خانه فرهنگ بیرجند با زیربنای ۲ هزار متر مربع و اعتبار ۱۶ میلیارد ریال ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بهره‌برداری از این مجموعه در سال جاری آغاز خواهد شد.

وی گفت: فاز اول ساختمان خانه مطبوعات استان نیز با اعتبار سه میلیارد ریال و زیربنای ۱۵۰ متر مربع اکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امسال تکمیل می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: مجتمع فرهنگی و هنری سرایان با زیربنای هزار و ۵۰۰ متر مربع و اعتبار ۲۵ میلیارد ریال از دیگر طرح‌های افتتاحی در سال جاری است.

وی درباره بازسازی و نوسازی سالن آمفی تئاتر علامه فرزان بیرجند گفت: تاکنون در زمینه اجرای این طرح که ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ۲۹ میلیارد و ۴۶۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده و برای تکمیل آن به حدود ۷۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

نبی‌زاده افزود: با تخصیص اعتبار لازم به این طرح پیشرفت فیزیکی آن را در سال جاری به ۷۰ درصد خواهیم رساند.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۱۴ طرح فرهنگی و هنری را در استان خراسان جنوبی در دست اجرا داریم که با تکمیل و بهره‌برداری از آنها سرانه فضای فرهنگی استان افزایش قابل ملاحظه‌ای خواهد داشت.

منبع: ایرنا

68

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها