۱۸۰ مصوبه ماحصل سفر استانی رئیس‌جمهور به لرستان

استاندار لرستان از ۱۸۰ مصوبه ماحصل سفر استانی رئیس‌جمهور به استان خبر داد.

۱۸۰ مصوبه ماحصل سفر استانی رئیس‌جمهور به لرستان

فرهاد زیویار در مراسم تکریم و معارفه مدیرکل اطلاعات لرستان که امروز دوم دی‌ماه برگزار شد، اظهار کرد: پس از حدود چهار و نیم ماه از استقرار دولت سیزدهم تغییرات اساسی در انتصابات دولت انجام شده و مقارن با شکل‌گیری دولت جدید چند کار اساسی صورت گرفت که می‌توان به مواردی از آن‌ها اشاره کرد.

وی تصریح کرد: دولت در شرایطی سکان کار را در دست گرفت که کشور در سخت‌ترین شرایط اقتصادی به سر می‌برد و بودجه قبل از اینکه هزینه وضع موجود شود باید خرج بدهی‌های قبلی می‌شد. همچنین در ابتدای کار، بحث تدوین بودجه کشور مطرح شد و برنامه‌ دولت تغییر ریل‌گذاری‌ها بود که مقداری از مباحث متمرکز در پایتخت تغییر پیدا کرده و اداره امور کشور بیشتر به استان‌ها سپرده شود که این موضوع جزء مشغله‌های کاری دولت به‌حساب می‌آمد.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: موضوع بعدی مذاکرات ۱+۴ بود که عزتمندانه و مقتدرانه دنبال شد و در کنار آن اجلاس شانگهای بود که موقعیت جمهوری اسلامی ایران در شرایط خیلی خوبی به سمت جلو حرکت کرد و ایران به‌عنوان عضو رسمی انتخاب شد.

زیویار با اشاره به کرونا، اضافه کرد: دولت جدید در شرایطی کار را به دست گرفت که تعداد بیماران چهار رقمی شده بود و در استان لرستان روزانه بین ۱۲ تا ۱۷ نفر فوتی داشتیم که به لطف خدا و تدابیری که اندیشیده شد امروز در استان فوتی نداریم و این جزء برکاتی بود که با همکاری مردم و مسئولین شامل حال این دولت شد و امیدواریم استمرار داشته باشد.

وی بیان کرد: پس از گذشت حدود سه ماه از حضور در مسند خدمتگزاری مردم لرستان، لازم است چند نکته را عرض کنم؛ در ابتدای امر بحث بررسی نظام مسائل شهرستان‌های استان در اولویت کار قرار گرفت و به این منظور سفرهای استانی تدارک دیده شد که با کمک مدیران استان نظام مسائل استان تهیه و دسته‌بندی شد و مقارن با همین موضوع برنامه‌ریزی برای تمهیدات سفر استانی رئیس‌جمهور محترم و هیئت دولت انجام شد که این موضوع هم پر از خیروبرکت بود.

استاندار لرستان ادامه داد: بالغ‌بر ۱۸۰ مصوبه ماحصل سفر استانی رئیس‌جمهور و هیئت همراه بود که شامل پروژه‌ها و طرح‌های متعددی در حوزه‌های گردشگری، میراث فرهنگی، راه و راه‌آهن، آب، شبکه‌های آبرسانی، فاضلاب، تکمیل سدهای ناقص، احداث سدهای جدید و مباحث مربوط به مشکلات صنایع و کارخانجات و ایجاد صنایع تکمیلی در این سفر یک‌روزه بود که البته مقدمه سازی این سفر ۴۰ الی ۵۰ روز به طول انجامید.

نماینده عالی دولت در لرستان تصریح کرد: گام بعدی با همکاری و همیاری مدیران استان و نمایندگان محترم مجلس در مرکز پیگیری خواهد شد.

زیویار خاطرنشان کرد: امروز جلسه تکریم از خدمات مدیرکل پیشین اطلاعات استان و معارفه مدیرکل جدید است که از خدمات این عزیزان به‌عنوان سربازان گمنام امام زمان (عج) تقدیر می‌کنم.

وی با اشاره به اینکه این نهاد همیشه بازو و چشم بینای نظام برای اداره امور کشور است، افزود: در نظام اسلامی صرف‌نظر از رضایت خدای متعال حقوق انسان‌ها بسیار مهم است و گستردگی و حساسیت کار در حوزه‌های مبارزه با قاچاق، مبارزه با مفاسد، ضدانقلاب، اشرار و دشمنان کشور و ... به‌گونه‌ای است که مردم به‌صورت محسوس بخشی از فعالیت‌ها را مشاهده نمی‌کنند.

استاندار لرستان در این مراسم ضمن تکریم مدیرکل اسبق اطلاعات استان برای مدیرکل جدید ضمن عرض تبریک، آرزوی موفقیت و عاقبت‌به‌خیری کرد.

منبع: ايسنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها