شهردار کنارک:

آب باران در ۸۰ درصد خانه‌های کنارک نفوذ کرده است/ درددل مردم کنارک بعد از سیل/ ویدئو

شهردار کنارک در جنوب سیستان و بلوچستان گفت: آب ناشی از بارش باران در ۸۰ درصد خانه‌های این شهر بندری نفوذ کرده است و این خانه‌ها تا تخلیه کامل آب، قابل سکونت نیستند.

 آب باران در ۸۰ درصد خانه‌های کنارک نفوذ کرده است/ درددل مردم کنارک بعد از سیل/ ویدئو

درویش بلوچ‌نیا اظهار داشت: بارش بی‌سابقه باران طی چهار روز گذشته و ادامه‌دار بودن آن باعث شده تا آب به داخل خانه‌ها نفوذ و مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کند، لذا می‌طلبد در سطح ملی امدادرسانی و با استفاده از ماشین‌آلات قوی، آب حاصل از بارندگی را از معابر و خانه‌های مردم به دریا هدایت کرد.

وی با بیان اینکه خاک شهر کنارک قابلیت نفوذ آب باران در حد پنج میلی‌متر را هم ندارد و چند روز اخیر حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلی‌متر باران باریده و قطعا این حجم از بارندگی که هیچ راهی برای هدایت به دریا ندارد به خانه‌های مسکونی وارد شده و شهر را به دریاچه تبدیل کرده است، گفت: هم اینک ۵۰ درصد خانه‌ها آب به داخل چاه سرویس بهداشتی رفته و آب بالا آمده و وضع اسفناکی را بوجود آورده است و حتی برخی از کوچه‌ها قابل تردد و خدمات‌رسانی نیستند.

وی گفت: پنج مکان در روزهای گذشته و ۲ مکان جدید، مجموعا هفت مکان اسکان اضطراری با ظرفیت ۲ تا سه هزار نفر پیش‌بینی شده و در روزهای گذشته بیش از ۳۰۰ نفر اسکان داده شده‌اند و غذای گرم به آنها تحویل می شود.

شهردار کنارک ادامه داد: طی روزهای اخیر توسط سپاه و گروه‌های جهادی و خیران روزانه بیش از ۲ هزار پرس غذای گرم تهیه و در بین مردم سیل‌زده توزیع می شود.

بلوچ‌نیا افزود: بافت سنتی و کم عرض بودن معابر و بالا بودن سطح کوچه و خیابان نسبت به خانه‌ها و از همه مهم‌تر نبود شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی و نیمه‌کاره بودن شبکه فاضلاب شهری باعث شده تمامی آب حاصل از بارندگی در کوچه و خیابان‌ها ماندگار و یا به خانه‌های مردم نفوذ پیدا کند.

شهرستان کنارک در همجواری سواحل مکُران و در حدود ۶۵۰ کیلومتری جنوب زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان واقع شده است.

حجم ویدیو: 4.33M | مدت زمان ویدیو: 00:01:22 | دانلود ویدیو
منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • ناشناس
    0

    در این دوره خشکسالی ناشکری نکنید .یقه اونی را بگیرید که نماز بارون خوند .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها