۷۰۰ نفر گرفتار در جاده‌های برفی استان اردبیل نجات یافتند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل از گرفتار شدن ۷۰۰ نفر در برف و کولاک راه‌های ارتباطی این استان و نجات آنها توسط امدادگران هلال احمر خبرداد.

۷۰۰ نفر گرفتار در جاده‌های برفی استان اردبیل نجات یافتند

عزت‌الله ضربی روز چهارشنبه افزود: عوامل جمعیت هلال احمر استان در ۲۴ ساعت گذشته به این در راه‌ماندگان اسکان اضطراری دادند.

وی اظهارکرد: این هموطنان در محورهای نیر - سراب، اردبیل - کوثر، خلخال - اسالم، سرعین - اردبیل و مشگین‌شهر – اردبیل گرفتار برف و کولاک شده بودند.

ضربی با بیان اینکه ۱۶۰ بسته غذایی نیز در بین افراد اسکان داده شده توزیع شد ، گفت: نیروهای جمعیت هلال احمر استان در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.

او افزود: در پنج روز گذشته نجاتگران این جمعیت در محورهای مواصلاتی استان به ۲ هزار و ۳۹۷ نفر از هموطنان گرفتار در برف و کولاک در قالب ۵۸۸ خانوار امدادرسانی کردند.

ضربی ادامه داد: ۴۶ تیم عملیاتی متشکل از ۱۷۰ نجاتگر با بکارگیری ۴۶ دستگاه خودرو امدادی به یاری این هموطنان شتافتند. ‌

بارش برف از جمعه گذشته در بیشتر مناطق استان اردبیل مشکلات زیادی برای مردم و مسافران ایجاد کرده است.

مدیریت بحران اردبیل روز چهارشنبه با استناد به پیش‌بینی هواشناسی مبنی بر ادامه هوای سرد و بارش برف و کولاک در اغلب نقاط این استان از ساکنان منطقه خواست جوانب ایمنی را همچنان رعایت کنند تا از این روزهای سخت زمستانی با کمترین مشکلات گذر کنیم.

باتوجه به ادامه کولاک شدید در بعضی از گردنه‌ها و جاده‌های مواصلاتی ، مردم از انجام سفرهای غیرضروری در استان اردبیل تا آرامش اوضاع جوی منع شده‌اند.

اردبیل به خاطر موقعیت خاص جغرافیایی هوای بسیار متغیر دارد. تندباد گرمیج که بطور معمول در نیمه دوم سال با جهت غالب جنوبی می وزد اغلب ماهیتی گرم دارد و وزش آن سبب ذوب برف و یخ ها می شود ولی گاهی اوقات همراهی این پدیده با هوای بسیار سرد آناتولی و قفقاز ، مانند امروز منجر به توفان برف می شود.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها