مجوز راه اندازی ۷ پایگاه جدید اورژانس ۱۱۵ در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با توجه به شرایط توپوگرافی خاص و حادثه خیز بودن بیشتر مناطق استان، مجوز راه اندازی هفت پایگاه جدید اورژانس ۱۱۵ در نقاط مختلف استان از سوی سازمان اورژانس کشور صادر شد.

مجوز راه اندازی ۷ پایگاه جدید اورژانس ۱۱۵ در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

جهانبخش وحدت نژاد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: این تعداد پایگاه در جلسه وبیناری سازمان اورژانس کشور در روز گذشته مجوزشان صادر شد.

وی افزود: به منظور دسترسی سریع و بهره مندی عادلانه مردم از خدمات اورژانس ۱۱۵ و با توجه به محورهای پرتردد، صعب العبور و بافت کوهستانی استان، مجوز آنها اخذ شده است. 

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تصریح کرد: همچنین مجوز تخصیص ۲ دستگاه موتورلانس برای شهرهای  گچساران و دهدشت صادر شد.

بر اساس آخرین آمار در حال حاضر ۵۲ پایگاه در سطح استان، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس، یک دستگاه موتورلانس و یک پایگاه اورژانس هوایی وجود دارد.

سوانح رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد از سال ۱۳۹۰ تا ۹۵ بیش از یک هزار کشته، ۳۰ هزار زخمی و ۱۵۰ ضایعه نخاعی در پی داشته است.

افزون بر ۶ هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶ رتبه سوم میزان مصدومان ناشی از حوادث رانندگی را بر حسب جمعیت داشته است.

این استان با داشتن کمتر از ۱۴۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان های خطرناک در زمینه سوانح رانندگی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان ، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها