مدیر عامل سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری خبر داد:

ایجاد سه مجموعه ورزشی سرپوشیده در سال آینده

نشست خبری مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز برگزار شد.

 ایجاد سه مجموعه ورزشی سرپوشیده در سال آینده
حجت الاسلام رعیتی در این نشست بیان کرد: ۱۳ ماه است که در معاونت فرهنگی حضور دارم و تا کنون فعالیت های زیادی در سه بخش فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی صورت گرفته است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری اهواز گفت : بعد از بررسی ها و مشورت هایی که با دلسوزان عرصه های مختلف داشتیم، مشکلات شهر اهواز بسیار متعدد دیدیم و برای مشکلات اولویت هایی مشخص کردیم که چند کار را در اولویت قرار دادیم.

وی با اشاره به گستردگی کارهای این معاونت بیان کرد : سه وزارتخانه و چندین سازمان همانند وزارتخانه ورزش و جوانان ، گردشگری و سازمان هایی مانند ارشاد و تبلیغات اسلامی مسیولیتهای این سازمان را بر عهده دارند که اهمیت و گستردگی موضوعات را می رساند.

رعیتی گفت: اولویت ما اصلاح و بازسازی زیرساخت ها بوده که به دلیل کرونا دوسال فعالیت شاخصی صورت نگرفته بود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزش افزود : دومین موضوع چابکسازی فرایندها بوده تا کسانی که در این حوزه فعالیت دارند با مشکلات کمتری روبرو باشند.
3

سومین موضوع آموزش های شهروندی بود و بحث توامندسازی ان جی او ها، مساجد و کسانی در حوزه های ورزش ، اجتماعی و فرهنگی فعالیت دارند.

وی گفت: محله محوری از جمله برنامه های ما بوده است که سعی داریم کار ها به سمتی بروند تا مشارکت شهروندان افزایش یابد و بجای اینکه کار ها از بالا تصمیم گیری شوند مردم برای خودشان تصمیم گیری نمایند.

رعیتی اظهار داشت: ما در بخش آموزش جایگاه مناسبی نداریم و حتی در رتبه های آموزشی جایگاه ۲۷ ، ۲۸ کشوری هستیم . یکی از کارهایی که انجام دادیم ورود به مدارس برای آموزش شهروندی در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم بوده است که اجرای نمایش های آموزشی با استفاده از گروه های هنری در حال برگزاری است .

مدیرعامل سازمان فرهنگی شهرداری اضافه کرد: در مقطع متوسطه اول و دوم موضوع شهردار مدرسه را اجرا نمودیم و به دانش آموزان آموزش دادیم که چه مطالبات و خواسته هایی باید داشته باشند و دیدارهایی با شهردار مناطق برای آنها برگزار نمودیم و البته همین برنامه ها را در مساجد و انجمن های اسلامی برگزار کردیم .

وی گفت: در روز جهانی کودک برای سه هزار کودک مقطع ابتدایی برنامه اجرا کردیم که در نوع خود کم سابقه می باشد.

رعیتی اظهار داشت: در حوزه های هنری در آموزش شهروندی از هنرمندان استفاده کردیم و در اجراهای مختلف از آنها استفاده کردیم .

وی با اشاره به تولید شخصیت در این معاونت گفت: دو کاراکتر برای اهواز مشخص کردیم تا تمامی مفاهیمی که می خواهیم به مردم القا نماییم از این طریق عمل نماییم همچنین در فضا سازی شهری ورود کردیم و هر ماه بر روی یک موضوع تمرکز می‌ نماییم.

مدیر عامل سازمان فرهنگی افزود: متاسفانه فضای انتقال مفاهیم شهروندی به مردم نداشتیم و تمامی فضا های شهری به تبلیغات اختصاص داشتند که این کار را انجام و ۶۰ استرابورد را به این کار اختصاص دادیم و البته تا پایان سال به ۱۰۰ عدد می رسد.
2

رعیتی با بیان اینکه در موضوع آسیب های اجتماعی بحث توانمند سازی ها را دنبال نمودیم، گفت: یک سری کارگاه های آموزشی همانند کارگاه عروسک بافی،‌ خیاطی و غیره را در مناطق هدف برگزار نمودیم و سعی داشتیم موضوعات را حل و فصل نماییم و حتی برای خرید و فروش محصولات نیز کمکهایی را انجام دادیم .

وی با اشاره به موضوعات حوزه ورزش اظهار داشت: در حوزه ورزش مشکل زیرساخت داشتیم ، یکی از زیرساخت های ما مجموعه های ورزشی بوده اند که از ۶۷ مجموعه ورزشی فقط ۴ مجموعه فعال بوده که قول دادیم چهل زمین را تا پایان سال باز سازی نماییم و در سال جدید احداث داشته باشیم .

رعیتی گفت : در خصوص زمین های خاکی ۵۰ زمین داشتیم که بحث تسطیح و نورگذاری و غیره ... را انجام دادیم.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ، اجتماعی و ورزشی شهرداری در پایان گفت: در بحث ساخت برای سال آینده برنامه های خوبی از جمله ساخت سه مجموعه ورزشی سرپوشیده برنامه ریزی شده که ان شالله با تایید شورا انجام خواهند شد.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    چقدر امیددارید البته ماملت دوست داریم بهمون دروغ بگید.

  • بزک
    0

    بزک نمیر بهار میادبادمجون و پیاز میاد :|

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها