عضو شورای شهر اهواز:

مناطق حاشیه اهواز هم به توسعه شهری نیاز دارند و هم توسعه اقتصادی و اجتماعی/دولت باید ورود کند

عضو شورای اسلامی شهر اهواز در گفتگو با خبرنگار ما خواستار توجه دستگاههای اجرایی و خدماتی به حقوق شهروندان در هنگام اجرای پروژه های عمرانی شد.

مناطق حاشیه اهواز هم به توسعه شهری نیاز دارند و هم توسعه اقتصادی و اجتماعی/دولت باید ورود کند

سید مهداوی با انتقاد از برخی کم توجهی ها به حقوق مردم در اجرای پروژه ها گفت: پروژه های عمرانی که دستگاههای مختلف اجرایی در سطح شهر اجرا می کنند نباید مخل جریان عادی زندگی مردم شود و موجبات نارضایتی آنها را فراهم کند.

مهداوی گفت: پروژه ساماندهی فاضلاب کلانشهر اهواز، پروژه مهمی است که با اجرای اصولی و درست آن و رعایت حقوق شهروندان می تواند بار مشکلات موجود در شهر را کاهش دهد و باعث افزایش رضایت آنها شود با این حال در حال حاضر انتقادات و گلایه های زیادی از سوی مردم منعکس می شود و خواستار رفع مشکلات اجرایی این پروژه هستند.

 

عضو شورای شهر اهواز  همچنین به ضرورت انسجام و هماهنگی میان دستگاههای اجرایی و خدماتی در شهر اهواز شد و پیشنهاد کرد؛ کمیته یا کمیسیون مشترکی با عضویت شهرداری، شورای شهر، شرکت آبفا و دیگر دستگاههای خدماتی برای سامان دادن و رفع برخی مشکلات کنونی در شهر تشکیل شود.

مهداوی همچنین با اشاره به مشکلات موجود در مناطق حاشیه شهر اهواز گفت: این مناطق هم به توسعه فرهنگی و اجتماعی نیاز دارند و هم به ایجاد زیرساخت های عمرانی و خدماتی، و دولت می بایست سهم خود را در ساماندهی مناطق حاشیه ای شهر بپردازد. وی گفت: ایجاد ظرفیت های اقتصادی در اینگونه مناطق می تواند وضعیت آنها را بهبود ببخشد و باعث توسعه خدمات در اینگونه مناطق بشود.

 

مهداوی  گفت: ساکنان مناطق حاشیه ای شهر از نظر اقتصادی وضعیت ضعیفی دارند و برای رفع مشکلات آنها باید اراده ای ملی شکل بگیرد چراکه تغییر چهره مناطق حاشیه شهر اهواز فراتر از توان و امکانات و اختیارات مدیریت شهری است و صرفا با ارائه خدمات توسط شهرداری، مسایل و مشکلات این مناطق رفع نمی شود. بگفته وی باید ظرفیت های اقتصادی و اجتماعی در این مناطق ایجاد شود و دولت تسهیلات جدی برای ایجاد اشتغال، خدمات اجتماعی و فرهنگی و زیرساخت های آموزشی، بهداشتی و رفاهی در نظر بگیرد.

این عضو شورای شهر تاکید کرد: اگر نگران افزایش آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه شهر هستیم پس هم باید به فکر توسعه خدمات شهری باشیم و هم ایجاد و توسعه ظرفیت های اقتصادی و اجتماعی و بهمین دلیل است که می گویم دولت باید به این مناطق ورود کند.

وی در ادامه خواستار ایفای مسئولیت های اجتماعی شرکتها و صنایع الاینده  در شهر اهواز شد و گفت: پرداخت هزینه عوارض آلایندگی که تکلیف قانونی و معطل مانده شرکت ها و صنایع آلاینده بوده، رافع مسئولیت های اجتماعی این صنایع نیست و آنها علاوه بر این هزینه ها که همین را نیز بطور کامل پرداخت نکرده اند، مکلفند در راستای مسئولیت های اجتماعی خود به مناطق پیرامونی، خدمات مثمرثمری را ارائه کنند و مردم استان نیز از فعالیت این مجموعه ها در سطح استان بهره مند بشوند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها