طرح شهید علی‌وردی، همسویی و همپوشانی صنعت و دانشگاه جهت شکوفایی اقتصاد کشور

آیین افتتاحیه برنامه مشترک وزارتخانه‌های نیرو و علوم، تحقیقات و فناوری در زمینه مهارت‌افزایی و اشتغال آفرینی دانشجویان (طرح شهید علی وردی) به میزبانی شرکت ایران ترانسفو ری برگزار شد.

طرح شهید علی‌وردی، همسویی و همپوشانی صنعت و دانشگاه جهت شکوفایی اقتصاد کشور

به گزارش روابط عمومی گروه صنعتی ایران ترانسفو، این مراسم با حضور کارگر نجفی معاونت سرمایه انسانی و تحقیقات و فناوری وزارت نیرو، مجتبی اکبری مدیرعامل شرکت ساتکاب، محمودرضا آقامیری ریاست دانشگاه شهید بهشتی و جمعی از مدیران وزارت نیرو و علوم و اساتید دانشگاه‌های صنعتی کشور برگزار شد.

همچنین نخستین گروه دانشجویان عضو طرح شهید علی‌وردی در محل سالن اجتماعات شرکت ایران ترانسفو ری حضور داشتند.

گفتنی است؛ این طرح در راستای ایجاد ارتباط تنگاتنگ صنعت با دانشگاه برنامه‌ریزی شده و برای نخستین‌بار با میزبانی شرکت ایران ترانسفو ری به‌عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی ایران ترانسفو کلید خورد.

بر مبنای این طرح  کارخانجات صنعتی با ایجاد زمینه‌های تجربی و مهارتی به‌عنوان کارگاه‌های عملی سبب ارتقای آموزش‌های نظری دانشگاه‌ها شده و سبب افزایش دانش تجربی دانشجویان خواهند شد.

در این برنامه کارگر نجفی معاونت سرمایه انسانی و تحقیقات وفناوری وزارت نیرو ضمن قدردانی از گروه صنعتی ایران ترانسفو جهت پیشقدم بودن در این طرح مهم، اظهار داشت: این برنامه حلقه گمشده رشد و بالندگی صنعت کشور اسو و با اجرایی شدن این طرح صنایع کشور می‌توانند از ظرفیت های خود به‌عنوان کارگاه‌های عملی و آزمایشگاه جهت بالا بردن ضریب آموزشی دانشگاه‌ها ایفای نقش کرده و نیازهای تخصصی خود را از این طریق تامین نمایند. وهمچنین در راستای نیازهای صنعت کشور به برنامه‌ریزی آموزشی دانشگاه‌های کشور سمت وسو دهند.

دکتر آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی با ابراز خرسندی از اجرایی شدن این طرح در وزارت نیرو گفت: دیگر وزارتخانه‌ها هم می‌توانند با همکاری و مشارکت جهت هرچه نزدیکتر شدن فضای دانشگاهی به فضاهای تولیدی که موجب پیشرفت کشور میگردد اقدام کنند.

مهندس فکور مدیر عامل شرکت ایران ترانسفو ری نیز در این برنامه ضمن تاکید بر رویکرد حمایتی گروه صنعتی ایران ترانسفو نسبت به ارتباط صنعت و دانشگاه در این زمینه گفت: اجرای این طرح می‌تواند خلا های تجربی ومهارتی دانشجویان را پوشش داده و بستر مناسبی برای شناسایی و جذب نیروهای مستعد در رشته‌های گوناگون صنعتی فراهم نماید.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها