برگزاری آیین رونمایی از کتاب " از گیلان تا خوزستان"، در کتابفروشی شهر کتاب اهواز

آیین رونمایی از کتاب " از گیلان تا خوزستان"، در کتابفروشی شهر کتاب اهواز برگزار شد.

برگزاری آیین رونمایی از کتاب " از گیلان تا خوزستان"، در کتابفروشی شهر کتاب اهواز

آیین رونمایی از کتاب ” از گیلان تا خوزستان ” ، به نویسندگی دکتر اردشیر صالح پور ، شامگاه جمعه ( ۳ شهریور ماه ۱۴۰۲ ) ، با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و ادب، انجمن های فرهنگی، سازمان های مردم نهاد، اصحاب رسانه، فرهیختگان و علاقمندان حوزه کتاب و کتابخوانی در کتابفروشی شهر کتاب اهواز برگزار شد .

در ابتدا وحید کیانی مدیر انتشارات الیما و ناشر کتاب ” از گیلان تا خوزستان ” ضمن خیر مقدم و خوش آمد گویی به مدعوین ، گفت : از دکتر اردشیر صالحپور سپاسگزاری می کنیم بابت همه تلاش ها و زحمت هایی که برای توسعه و اعتلای فرهنگ جنوب و ایران ، فرهنگ قوم بختیاری کشیدند .

وی تصریح کرد : ارج می نهیم حضور دوستان و همراهان را که به فرهنگ و هنر و ادبیات این سامان احترام می گذارید .

در ادامه دکتر عزیزالله خواجوی؛ از پزشکان نام آشنای خوزستان ؛ دهدز و دزپارت ، ضمن خیر مقدم و تبریک به مناسبت سالروز ابوعلی سینا و روز پزشک ، خاطره ای بازگو کردن از دوران تحصیل شون که شاگرد دکتر بلغاری بودند .

در ادامه دکتر رضا کیانی ؛ عضو کانون ملی منتقدان تئاتر ایران ، مطرح کرد : باز هم جمع شدیم تا در این فراز و فرود زندگی در معرض بو و رایحه خوش دانستن قرار بگیریم .

وی ادامه داد : بهانه ای شد که این مراودات دلپذیر کمی ذهن ما را با جوهره اندیشه نزدیک کند .

وی تصریح کرد : وقتی ما در محفل کتاب قرار می گیریم ، دانایی محوری و افزایش سرانه مطالعه را شاید به عنوان یک دغدغه و یک جرقه مهم فکری قلمداد کنیم ، اما نکته مهم و قابل این که ما در زمانه ای هستیم که فراتر از بحث مطالعه ، بحث ساختار آگاهی ، چگونه فهمیدن و فهمانده شدن مهم تر است .

وی با اشاره با آیین رونمایی از ” کتاب تاکید کرد : امروز به بهانه رونمایی از کتاب داد و ستد فکری ذهن معطوف به تاریخ می شود ‌.

کیانی ادامه داد : حرکت بسیار ارزشمند و ماندگار دکتر صالحپور نقطه عطفی در تاریخ استان خوزستان است .

رضا کیانی ؛ عضو کانون ملی منتقدان تئاتر ایران ،در ادامه یادآور شد : من خیلی خوشحالم و به فال نیک می گیرم این رونمایی را ، این که بخشی از تاریخ را امروز ما متجلی خواهیم کرد ‌.

وی گفت : دکتر صالحپور تلاشی را آغاز کردن که به نظر بنده سلسله جنبان یک حرکت بسیار ارزشمند و ماندگار و نقطه عطفی در تاریخ استان خوزستان است .

رضاکیانی ؛ عضو کانون ملی منتقدان تئاتر ایران ، در پایان گفت : تشکر می کنم و امیدوارم ، روزی هم جلسه نقد و بررسی کتاب برگزار شود و بتوانیم دایره فرزانگی و فرهیختگی و دانشوری را در مسیر توسعه تقویت کنیم .

در ادامه ، آیین رونمایی از کتاب ” از گیلان تا خوزستان ” ، دکتر مجتبی اعتمادی ؛ از چهره های شناخته شده خوزستان ضمن خیر مقدم و تبریک روز پزشک ، گفت : پزشکانی که در طول سالیان دراز خدمت رسانی کردن به مردم عزیزمان و در تمامی عرصه ها پیش قدم بودن بخصوص در دوران کرونا و پاندمی که وجود داشت .

وی افزود : شهیدان زیادی دادیم ، پزشکان زیادی از بین رفتند که بتوانند سلامت مردم را حفظ کنند .

اعتمادی ادامه داد : جای تقدیر دارد این حرکت دکتر اردشیر صالحپور و بنده افتخار را دارم از گذشته ایام در خدمت ایشان در عرصه های فرهنگی هنری بودم .

وی تصریح کرد : پزشکان از دیرباز سختی های زیادی را متحمل می شدند چرا که از خانواده خود می شدند و در شهر ها و روستای کوچک طبابت می کردند .

مجتبی اعتمادی در پایان گفت : آرزوی توفیق و سعادت دارم برای همه عزیزان و امیدوارم که روزهای خوبی را در پیش رو داشته باشیم برای ایذه و آرزو می کنم همه شما سلامت باشید .

در ادامه محمد موسوی از هنرمندان خوزستانی برای مدعوین و حضار به شاهنامه خوانی پرداختند .

در ادامه و در پایان آیین رونمایی از کتاب ” از گیلان تا خوزستان ” ، دکتر اردشیر صالحپور گفت : این کتاب به شرح زندگی دکتر حسنعلی بلغاری پزشک اهل رشت که تحت فشارها و فضای سیاسی رژیم پهلوی در دهه ۴۰ به شهرستان ایذه هجرت کرد و به طبابت در این شهرستان و روستاهای اطراف می کرد ، می پردازد .

وی ادامه داد : این کتاب در چهارده روایت نوشته شده است و هر قسمت از آن توسط یک شخص بازگو می شود ‌ .

دکتر اردشیر صالحپور با اشاره به کتاب ، گفت : به عنوان مثال : روایت درخت بلوط یا دانشگاه تهران از شرح حال و زندگی دکتر حسینعلی بُلغاری ‌.

دکتر اردشیر صالحپور ؛ نویسنده کتاب ” از گیلان تا خوزستان ” ، با اشاره به آیین رونمایی این کتاب یادآور شد : این کتاب در روز پنج شنبه ۲ شهریور ماه ۱۴۰۲ در شهرستان ایذه و با حضور دختر مرحوم بر سر مزار ایشان رونمایی شده و امروز ( جمعه ۳ شهریور ماه ۱۴۰۲ در شهر کتاب اهواز ) و به امید خدا روز یکشنبه ( ۵ شهریور ماه ۱۴۰۲ ) در شهر دهدز همان شهر و همان جایی که دکتر سقوط کردن و فوت شدند بزرگداشت ایشان برگزار می شود .

شایان ذکر است ؛ دکتر حسینعلی بُلغاری در تاریخ ۲۲ اسفند ماه ۱۳۵۲ در حالی که برای طبابت و عیادت از مریضی رفته بودند و از طرف ژاندارمری وقت تحت تعقیب بودند ، سوار بر اسب از کوه سقوط می کنند و پیکر بی جان ایشان را روستاییان در اطرف رودخانه کارون پیدا می کنند و در نهایت در گورستان ایذه ، در خانه ابدیش آرام می گیرد .

گفتنی است ؛ کتاب ” از گیلان تا خوزستان ” به نویسندگی دکتر اردشیر صالحپور ، با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و در ۱۳۰ صفحه و قیمت ۱۴۰ هزار تومان در انتشارات الیما عرضه شده است .

                           

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها