عضو شورای شهر اهواز:

هدف از کاهش اختیارات شهردار اهواز احیای قدرت نظارت بیشتر شورا است

عضو شورای اسلامی کلانشهر اهواز با بیان اینکه شورا تاکنون نظارت جدی بر معاملات شهرداری نداشته گفت: طرح کاهش اختیارات شهردار این کلانشهر با هدف احیا قدرت نظارت بیشتر بر عملکرد شهرداری ارائه شده است.

  هدف از کاهش اختیارات شهردار اهواز احیای قدرت نظارت بیشتر شورا است

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی کلانشهر اهواز، سید محمد جواد رضوی با اشاره به طرح کاهش اختیارات شهردار در بحث ترک تشریفات و انجام معاملات اظهار کرد: سال گذشته موارد متعددی در بحث ترک تشریفات از سوی شهرداری انجام شد که شورا از آنها بی‌اطلاع بود به همین دلیل با تصمیم برخی از اعضا، بنا شد که تفویض برخی اختیار به شهردار محدود شود.

وی هدف از انجام این کار را احیای قدرت نظارت بیشتر شورا دانست و افزود: تاکنون شورا نظارت جدی روی معاملات انجام شده در شهرداری نداشته که با اجرای این طرح، میزان مبالغ پروژه ها، خریدها و محل انجام اینگونه معاملات شفاف‌تر خواهد شد.

عضو شورای کلانشهر اهواز با اشاره به کاهش سقف معاملات تفویض شده به شهردار گفت: به همین منظور، سقف تفویض اختیار را پایین آوردیم در حالی که پیش از این شهردار می‌توانست بدون مراجعه به نظر شورا، معاملات را انجام دهد.

وی افزود: متاسفانه تاکنون اطلاعات درستی از معاملات زیر ۲۰۰ میلیارد ریال، قراردادهای منعقد شده و ترک تشریفات انجام شده در سال قبل نداشتیم.

رضوی گفت: زمانی شفافیت ایجاد می‌شود که شورا اطلاعات درست و نظارت قوی بر کارهای شهرداری داشته باشد در غیر این صورت رفتارها و عملکرد شهرداری در هاله‌ای از ابهام و بی‌اعتمادی تلقی می‌شود لذا با اجرای این طرح به دنبال ایجاد شفافیت هستیم.

منبع: ایرنا
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها