علت بوی عجیب در بیرجند

فرماندار بیرجند گفت: علت بوی گاز منتشر شده در شهر بیرجند، اشتباه در فرمول تولید کارخانه هیدروکربن منطقه ویژه اقتصادی نزدیک مرکز استان بوده است.

علت بوی عجیب در بیرجند

علی فاضلی‌فرد صبح امروز در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: شامگاه یکشنبه در منطقه شمال شهر بیرجند بوی نامطبوعی از گاز منتشر شده بود که موجب نگرانی ساکنان این منطقه شده بود.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد نقص فنی و ترکیدگی لوله یا نشت گازی صورت نگرفته، بلکه ترکیب اشتباه در فرمول تولید کارخانه هیدروکربن منطقه ویژه اقتصادی نزدیک شهر بیرجند علت بوی گاز منتشر شده بوده است.

فرماندار بیرجند با بیان اینکه اخطارهای لازم به این واحد تولید هیدروکربن داده شده و در صورت تکرار این موضوع برخورد قانونی خواهد شد، بیان کرد: برخی از تانکرهای حمل گاز مایع نیز در نزدیکی شهر بیرجند پارک می‌کنند که در این راستا اخطارهای لازم توسط پلیس به رانندگان داده شده است.

فاضلی با اشاره به مسمومیت گاز منتشر شده هیدروکربن در بیرجند تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون هیچ گزارشی از مسمومیت در این زمینه صورت نگرفته است.

وی به خطرات زیست محیطی اشاره و خاطرنشان کرد: خطر زیست محیطی از این مسئله هنوز گزارش نشده و کارشناسان بهداشت نیز در منطقه ویژه اقتصادی برای بررسی بیشتر مستقر هستند.

منبع: تسنیم
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 1
  • رابی
    0

    باز کدام مسئول نخود زیادی خورده که بوی گندش شهر را برداشته؟

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها