معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری اهواز خبر داد

اهوازی ها دو سال دیگر سوار مترو می‌شوند

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز با اشاره به آخرین اقدامات انجام شده در خصوص آغاز به کار مجدد پروژه قطار شهری اهواز گفت: تلاش می‌شود که مردم اهواز تا آبان‌ماه ۱۴۰۴ سوار قطار شهری شوند.

اهوازی ها دو سال دیگر سوار مترو می‌شوند

حجت‌الله سلیمانی در نشست خبری که شامگاه چهارشنبه (سوم آبان‌ماه) برگزار شد، با اشاره به وضعیت پروژه قطار شهری اهواز اظهار کرد: پروژه قطار شهری اهواز از دهه ۸۰ آغاز شد و تا سال ۹۲ تنها ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشت و از سال ۹۵ به بعد نیز عملا پروژه پیشرفتی نداشت.

وی با بیان اینکه پیمانکار پروژه عزم و اراده‌ای برای تکمیل قطار شهری نداشت، افزود: در دوره مدیریت آقای شاعری (شهردار سابق اهواز) فسخ قرارداد با پیمانکار پروژه اعلام شد و کار به دعوی حقوقی و قضایی رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اهواز گفت: با پیگیری‌های انجام شده و پس از کش و قوس‌های فراوان حکم خلع ید پیمانکار داده شد و تا کمتر از ۱۰ روز آینده کارگاه‌ها به شهرداری اهواز تحویل داده می‌شوند.

سلیمانی بیان کرد: توافقات اولیه با قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) به عنوان پیمانکار جدید انجام شده و بازدیدی از وضعیت پروژه انجام شده است تا به سرعت روند انعقاد با قرارگاه خاتم به عنوان پیمانکار جدید قطار شهری اهواز قرارداد طی شود.

وی گفت: با توجه به رایزنی‌های انجام شده، منابع مالی خوبی برای پروژه قطار شهری اهواز در حال تأمین است. همچنین وزارت کشور قول داده است که ۱۰ سال عقب‌ماندگی این پروژه را جبران کند. تلاش می‌شود که مردم اهواز سوم آبان‌ماه ۱۴۰۳ سوار قطار شهری اهواز شوند.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • ناشناس
    0

    پس بقیه استانها چی میشه

  • ناشناس
    0

    گنده گ... اول منطقه و جهان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها