۹۸ درصد گازهای همراه نفت در طرح توسعه میدان نفتی یادآوران جمع‌آوری شد

ارسال بیش از ۹۸ درصد گازهای همراه نفت تولیدی ، به ان جی ال ۳۲۰۰ در طرح توسعه میدان نفتی یادآوران تحقق یافت.

۹۸ درصد گازهای همراه نفت در طرح توسعه میدان نفتی یادآوران جمع‌آوری شد

مجری طرح توسعه نفتی یادآوران روز دوشنبه در حاشیه آیین کاهش بیش از ۹۸ درصد گازهای مشعل میدان نفتی یادآوران در جمع رسانه‌ها با اشاره به اینکه تا بهمن ماه ۱۴۰۱ حجم عمده گاز همراه تولیدی از میدان نفتی یادآوران در مشعل سوزانده می‌شد اظهار کرد: با آماده سازی تدریجی پالایشگاه هویزه خلیج فارس (NGL۳۲۰۰)، ارسال گاز به آن تاسیسات آغاز شد.

مجتبی مرادی عنایت توضیح داد: در راستای حفظ منابع ملی و رعایت الزامات زیست محیطی، به مناسبت روز ملی هوای پاک و با تلاش کارکنان شرکت مهندسی و توسعه نفت، با تکمیل کامل واحد پایین‌دستی و راه‌اندازی کمپرسورهای گازی نفت سنگین، امکان ارسال حجم تقریبی ۱۲۰میلیون فوت مکعب گاز همراه تولید شده به تاسیسات NGL ۳۲۰۰ و حدود ۲۰ میلیون فوت مکعب جهت تزریق به میدان (gas lift) و خاموش‌سازی عملیاتی مشعل در طرح توسعه میدان نفتی یادآوران فراهم شده است.

مجری طرح یادآوران در پایان گفت : با توجه به ارسال بیش از ۹۸ درصد از گازهای مشعل به کارخانه NGL۳۲۰۰ , تنها کمتر از ۲ درصد از کل گاز تولیدی به دلیل رعایت موارد ایمنی، عملیات بهره‌برداری مرکز فرآورش (CTEP)، از طریق فلر موجود سوزانده می‌شود که بدین ترتیب طرح توسعه میدان نفتی یادآوران مفتخر است، هم اکنون تولید بهینه نفت با حداقل گاز سوزی را اعلام کند.

طرح توسعه میدان نفتی یادآوران در شهرهای اهواز، خرمشهر و هویزه واقع شده است. تولید روزانه ۲۰ هزار بشکه نفت خام به عنوان هدف تولید زودهنگام این طرح و تولید روزانه ۸۵ هزار بشکه نفت خام به عنوان هدف نهایی این طرح هدفگذاری شده است.

تولید بالغ بر ۱۲۰ هزار بشکه نفت در روز از جمله رکوردهای عملیاتی طرح است.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 2
  • راسو
    0

    بابا اوضاع چاه های نفتی افتضاح است من یک کارمند شرکت نفت هستم

  • ناشناس
    0

    خدا خیرتون بده همه گازهارا جمع اوری کنید .

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها