مدیرعامل پست بانک خوزستان:

پست بانک، بانک تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می شود

مدیرعامل پست بانک خوزستان گفت: براساس آخرین اصلاحات در اساسنامه پست بانک در شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی، پست بانک به عنوان بانک تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات معرفی می شود.

پست بانک، بانک تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات می شود

مدیرعامل پست بانک خوزستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد:۲۶۰ باجه بانکی پست بانک در خوزستان و در اهواز کارون باوی حمیدیه در مجموع ۳۲ باجه بانکی پست بانک وجود دارد.

او افزود: تمام استان زیر پوشش خدمات شبکه بانکی پست بانک خوزستان است‌‌ چ در این باجه های سطح خدمات استاندارد است،

مدیرعامل پست بانک خوزستان تصریح کرد: دو سوم باجه های روستایی پست بانک مجوز فعالیت از بانک مرکزی دارند و مجوز بقیه در دست صدور است.

مهرآبادی گفت: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۷۰۰ فقره تسهیلات بانکی تکلیفی به مبلغ ۶۰۰ میلیارد ریال، در سال گذشته ۲۴۳۲ فقره تسهیلات پرداختی به مبلغ ۱۲۰۴ میلیارد ریال و در سال جاری درحدود ۴۰۰ هزار میلیارد ریال بوده که بیانگر رشد ۳۰۰ درصدی پرداخت تسهیلات تکلیفی بانکی بوده است.

او یادآور شد: در بهمن پارسال ۱۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بانکی در روستا پرداخت شد و امسال تا بهمن ماه ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی پرداخت شده است.

مدیرعامل پست بانک خوزستان گفت:تاکنون ۴۳۰ میلیارد ریال درآمد غیر مشاع ناشی از خدمات در پست بانک خوزستان به دست آمده است.

مهرآبادی با اشاره به این که ۲۵طرح را با سود ۵ درصد با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال تأمین مالی کردیم، ادامه داد: در حدود ۶۰ طرح دیگر در دست بررسی و تأمین مالی است.

او بیان کرد: پست بانک تا سال های قبل زیان ده بود و زیان انباشته بیش از یکهزار و ۱۰۰ میلیارد تومان داشت و  تاکنون ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان سود در کل پست بانک کشور کسب شده است.

مدیرعامل پست بانک خوزستان افزود: پست بانک دارای ظرفیت قانونی برای توسعه خدمات بانکی در سطح روستا است.

مهرآبادی گفت: ۵۶ درصد اعتبارات استان را خرج کردیم و با توجه به قانون ناترازی بانک ها محدودیت مصرف برای ما ایجاد شد و سقف مصرف ۷۵ درصد منابع است.

او تصریح کرد: به دلیل نظارت شدید بانک مرکزی و برای جلوگیری از خلق پول سقف بودجه تعریف شده است.

به گفته مدیرعامل پست بانک خوزستان یکی از شاخص های مهم مطالبات است، در سال ۱۴۰۰ شاخص ما ۴.۳ ما در پست بانک در سال ۱۴۰۱ به رغم پرداخت تسهیلات ۶۴ درصدی به ۴.۳ رسیدیم اما امسال نسبت بد حسابی به ۳.۴ درصد رسید.

مهرآبادی گفت: براساس آخرین اصلاحات در اساسنامه پست بانک در شورای نگهبان و مجلس شورای اسلامی، پست بانک به عنوان بانک تخصصی حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات معرفی می شود.

او افزود: پارسال ۲۰ هزار میلیارد تومان تعهدات خرید تضمینی گندم برای پست بانک تعریف شد اما در خوزستان تکلیفی برای ما تعیین نشد.

مدیرعامل پست بانک خوزستان گفت: یکی از مهم ترین نکاتی که ما در خوزستان در سطح کلان پست بانک درگیر هستیم تعهدات و تکالیف دولت است ما در همه زمینه ها تعهدات داریم‌.

مهرآبادی گفت: پست بانک خوزستان‌ شاخه ارتقا یافته خدمات پست مالی است و در سال ۶۹ دولت به فکر گسترش خدمات پست مالی یافته است.

وی افزود: هنوز در خیلی از کشورهای دنیا پول در پاکت رد و بدل می شود در حالی که در ایران این طور نیست و باید اشیای بهادار از طریق پست بیمه شوند. در خیلی از کشورها این شاخه ارتقا پیدا کرد.

مدیرعامل پست بانک خوزستان یادآور شد در حوزه روستایی در سال های ابتدایی دهه ۷۰ به فکر تبیین خدمات در روستاها افتادند.

مهرآبادی گفت: در سال ۷۵ پست بانک به عنوان یک شرکت دولتی با رویکرد ارتقای خدمات مالی پست و از شرکت پست منفک  و همه امکانات پست مالی به پست بانک واگذار شد.

او یادآور شد: اسم پست بانک یک برند جهانی است و عضو اتحادیه پس اندازه‌ های خرد غرب آسیا هستیم.

شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها