رئیس کل دادگستری هرمزگان:

شناور حامل سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس توقیف شد

رئیس کل دادگستری هرمزگان از توقیف یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه در آب‌های خلیج فارس خبر داد.

شناور حامل سوخت قاچاق توسط نیروی دریایی سپاه در خلیج فارس توقیف شد

مجتبی قهرمانی اعلام کرد: با هماهنگی رئیس حوزه قضایی شهرستان پارسیان، رزمندگان ناوتیپ ۴۱۲ ذوالفقار منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پس از شناسایی یک فروند شناور حامل سوخت قاچاق در آب‌های خلیج فارس، نسبت به توقیف آن اقدام کردند.

رئیس کل دادگستری هرمزگان گفت: ناخدای این شناور متخلف پس از گرفتار شدن در دام تکاوران نیروی دریایی سپاه اقدام به حریق شناور کرد که با اقدام فوری مأمورین آتش مهار شد.

وی با اشاره به دستگیری چهار نفر در این رابطه، خاطرنشان کرد: در بازرسی از این شناور بیش از ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق کشف و ضبط شده است.

قهرمانی با بیان اینکه مرتکبان قاچاق سازمان‌یافته سوخت علاوه بر جریمه نقدی و مجازات حبس به ضبط اموال ناشی از جرم نیز محکوم می‌شوند، گفت: در راستای اجرای ماده ۲۰ قانون مبارزه با قاچاق کالا، شناور دخیل در امر قاچاق نیز به‌نفع دولت ضبط خواهد شد.

وی یادآور شد: سوخت‌های کشف شده از شناور مذکور هم طبق روال قانونی با دستور قضایی تحویل شرکت پخش و توزیع فرآورده‌های نفتی شده و به چرخه توزیع قانونی بر می‌شود.

رئیس کل دادگستری هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه پرونده شناور متخلف در سیر مراحل رسیدگی قضایی قرار دارد، تأکید کرد: دادگستری استان هرمزگان با همکاری ضابطین و نیرو‌های مسلح، راهبرد مقابله با قاچاق سازمان یافته سوخت را با قاطعیت ادامه می‌دهد و در راستای صیانت از سرمایه‌های ملی، لحظه‌ای تعلل و درنگ نخواهد کرد.

منبع: میزان
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها