کدام شهرستان‌ها به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق می‌شود؟

استاندار تهران در خصوص تقسیم استان تهران گفت: «در غرب شهرستان‌های شهریار، ملارد، قدس، رباط‌کریم و بهارستان و در حوزه جنوب شرقی نیز شهرستان‌های ورامین، پاکدشت، قرچک و پیشوا جزو محدوده‌هایی است که مشمول طرح جداسازی می‌شوند.»

کدام شهرستان‌ها به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق می‌شود؟

علیرضا فخاری، روز گذشته در حاشیه مراسم رونمایی از دستگاه‌های الکترونیکی انتخابات درخصوص آخرین وضعیت تشکیل دو استان غربی و شرقی تهران اظهار کرد: دو منطقه در این طرح وجود دارد که در غرب شهرستان‌های شهریار، ملارد، قدس، رباط‌کریم و بهارستان و در حوزه جنوب شرقی نیز شهرستان‌های ورامین، پاکدشت، قرچک و پیشوا جزو محدوده‌هایی است مشمول طرح جداسازی می‌شوند.

 وی افزود: مطالعات این طرح مدت زیادی است آغاز شده و باید با شرایط امروز جمعیتی طرح را منطبق کنیم.

استاندار تهران گفت: براساس سرشماری‌ها در غرب استان تهران در این شهرستان‌ها نزدیک به ۲ و نیم میلیون نفر جمعیت و در جنوب شرقی استان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت داریم، لذا به لحاظ گسترش جمعیت باید ملاحظاتی را در نظر بگیریم.

فخاری ادامه داد: ملاحظات سرزمینی، جمعیتی و جغرافیایی هر دو منطقه و چگونگی تأمین زیرساخت‌ها بسیار مهم است، بی‌تردید تقسیم و تفکیک زیرساخت‌ها اهمیت بسیار زیادی دارد و قطعا باید مطالعات میزان خدماتی که مردم باید در هر دو استان بگیرند، کامل شود و مباحث اقلیمی و جمعیتی هم به لحاظ ترکیب دارای منطق باشد.

وی تأکید کرد: ترکیب‌بندی جمعیتی در بخش غربی استان تقریبا با عدم تجانس همراه است و در بخش جنوب شرقی دارای تجانس است و به لحاظ گویش و سایر مولفه‌هایی که تاثیرگذار است، همانند مولفه‌های اجتماعی، ممکن است در نقاطی ناهمگونی و در جا‌هایی همگونی داشته باشیم.

منبع: فرارو
شبکه‌های اجتماعی
دیدگاهتان را بنویسید

نظرات شما - 8
  • ناشناس
    2

    همه ی کارای مملکت و مشکلاتش حل شده فقط مونده همین ی دونه

  • شهروند
    1

    در حالیکه دولت با مشکل تورم و افزایش نقدینگی و فشار اقتصادی ....مواجه هست آیا ایجاد استان های جدید منطقی هست؟استان سازی جدید چیزی از ناهجاریهای حاشیه نشینی کم خواهد کرد؟!کرج هم توسط دولت دهم به بهانه همین مشکلات که الان عنوان میشود از تهران جدا شد آیا رفت آمد و...مشکل شهرتهران کم شد؟!ضمنا بخاطر کاهش هزینه ها و ناترازی صندوق های بازنشستگی ،سن بازنشستگی حتی برای بیمه شدگان قبلی هم افزایش پیدا کرد آیا ایجاد ۲استان جدید ده ها مدیر کل و استانداری جدید و ده ها ردیف شغلی بار مالی ندارد؟!

  • 🐜
    1

    جنوب غربی و جنوب شرقی تهران سه میلیون اتباع افغان مزاحم زندگی مردم این بخش استان تهران هستند اول تکلیف اتباع مزاحم را روشن کنید بعداً تهران را تقسیم کنید!!!

  • هوشیار
    1

    الکی فقط جدا سازی می کنیم .بدون هیچ امکانات و قد و قواره استان شدن فقط از نظر جمعیتی مثل استان البرز و یا... خوب این جمعیت بخاطر مشکلات در سایر استانها به تهران آمدند و گرانی شهر تهران مجور به حاشیه نشینی شدن.

  • پر رنگ میخایی
    0

    برخی ژنهای خوووب هکتارها زمین دارن .
    با این تقسیم شدن میوفته در مرکز استان
    و قیمت زمینشون چندین برابر میشه .
    میزنن تو کار ساختمان سازی
    و پاساژ و ... بعد ثروت اندوزی و ...

    مدیونی فکر کنی بفکر خودشونن و بفکر مردم نیستن

  • ناشناس
    0

    گزینه نظامی همیشه روی میز نخواهد بود و به زودی اجرا خواهد شد

  • مهدی
    0

    بجای این کار زیرساخت درست کنین.. اینکارا فایده ای نداره

  • ناشناس
    0

    خوبه اصلن نظر مردم این مناطق هم مهم نیست

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    اخبار سایر رسانه ها